Gå til innhold

Liste-app til Iphone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått fra Android til Iphone, og savner veldig en god app å lage lister i.

Noen som har en eller flere å anbefale? 

Jeg brukte Keep (som finnes til Iphone, men er da helt elendig i forhold), og Colornote. 

Anonymous poster hash: 29745...68c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wunderlist. Ellers kommer iOS9 på onsdag, med en kraftig oppdatering av Notater, som blir mye, mye bedre på lister.

Anonymous poster hash: 0ee14...c37

Skrevet (endret)

Ettersom jeg aldri har eiet en Android-innretning har jeg ikke kjennskap til Keep og Colornote.

Men hvis du med app til å lage lister mener typisk Getting Things Done / To-Do List programvare, så finnes det en rekke veletablerte programvareutviklere med velrenommerte GTD-applikasjoner på markedet.

Apples egen løsning er delt inn i appene Påminnelser (Reminders) og Notater (Notes), og hvis man ellers bruker Mac kan disse synkroniseres via iCloud eller iTunes til skrivebords-programmene med samme navn i OS X.

Microsofts OneNote er tilgjengelig for iPhone, og kan synkroniseres via nettskyen med skrivebordsprogrammet med samme navn på Windows eller OS X, samt at det samarbeider med andre Microsoft-programmer.

Evernote er veldig populære, ikke minst fordi deres gratisversjon dekker manges behov. I likhet med Påminnelser/Notater fra Apple og Microsoft OneNote er Evernote tilgjengelig som web-applikasjon, skrivebordsprogram og app til iOS-innretninger, der ditt innhold synkroniseres i alle produktene via Internett.

Andre nevneverdige apper som gjør samme jobben er Things, OmniFocus, The Hit List, Clear, DEVONthink, Todoist, Any.do og Wunderlist. Alle disse er så vidt jeg vet tilgjengelige både for OS X og iOS.

Endret av Klossmajor
Skrevet

Takk for svar.

Akkurat nå har jeg både Any.do, Wunderlist og Evernote, og liker Evernote best foreløpig, men er ikke helt fornøyd med noen av dem.

Jeg savner blant annet at oppgavene blir strøket over/grået ut når de er utført, eller at de havner nederst i listen når de blir huket av. Og at jeg kan sortere/flytte oppgaver etter at listen er laget. 

Ikke noe av dette ser jeg at kan gjøres med de overnevnte. 

Dette er lister til eget bruk; handlelister, må-gjøres lister, steder jeg vil besøke, oversikt over gaver, osv. 

Sånn det er nå bruker jeg faktisk den gamle Android telefonen enda på grunn av listene... 

TS

Anonymous poster hash: 29745...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...