Gå til innhold

Maskin som kan kutte opp harde nøtter til fint, tørt produkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konditor Mette Blomsterberg har en liten og hendig en på sitt kjøkken og jeg vil gjerne få tak i en tilsvarende i norge. Noen som kan anbefale en maskin? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konditor Mette Blomsterberg har en liten og hendig en på sitt kjøkken og jeg vil gjerne få tak i en tilsvarende i norge. Noen som kan anbefale en maskin? 

En god gammeldags mandelkvern? Eller blir det ikke finmalt nok?

Anonymous poster hash: 495a6...2a2

• Liker 1
Skrevet

Finnes det evt kjøkkenmaskiner som har funksjon og tilbehør til å greie den jobben?

• Liker 1
Skrevet

Råd herfra: "

Tupperware sin er grei nokk men jeg foretrekker den gamle jeg skrur fast til bordet. Den maler jevnt og ganske så finmalt"

http://www.kakefesten.com/forum/verktoy/45808-noen-som-har-mandelkvern-til-kenwooden

• Liker 1
Skrevet

Den jeg så på tv-programmet var liten og så ut som en food processor egentlig. 

Kan godt hende at den var en del av en større maskin. 

Jeg har aldri forsøkt en mandelkvern før, så det skal jeg sjekke ut. 

Hmm....selger de det ennå, eller må jeg på loppemarked for å finne en sånn?

Skrevet

Enda et råd fra samme link: Tupperware sin - ingen over, ingen ved siden.
Jeg har hatt den som jeg må skru fast i kjøkkenbenken, men den syns jeg er vanskelig og vaske.
Tupperware sin kan man utrolig enkelt demontere, og den maler så fint at man kan nesten kalle det mandelmel. Den er fantastisk. Står fint og stødig på benken uten og måtte skru. Det som en maler går rett ned i en beholder under, så en slipper søl og rot. Der er lokk til dn beholderen. Og den koster 320 kroner eller noe i den dur, husker ikke helt. Tror jeg har mandelkvern til Kenwooden ,men har aldri prøvd den. Min tante har alltid sagt at når en bruker maskin til og male mandler, forsvinner mye av fettet i mandlene og resultatet blir ikke like bra. Ser noen av dere er fornøyd med kvernen, men Tupper er best, for meg ihvertfall wink.png

• Liker 1
Skrevet

Takk skal du ha. :) Hadde ikke tenkt på Tupperware i det hele tatt,

men nå skal jeg på jakt etter en demonstratør i distriktet mitt.

Dette må jo bare prøves. 

Skrevet

Den jeg så på tv-programmet var liten og så ut som en food processor egentlig. 

Kan godt hende at den var en del av en større maskin. 

Jeg har aldri forsøkt en mandelkvern før, så det skal jeg sjekke ut. 

Hmm....selger de det ennå, eller må jeg på loppemarked for å finne en sånn?

Tror nok at du må kjøpe det brukt.

• Liker 1
Skrevet

Dette må jo bare prøves. 

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Lykke til! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt vanlig food processor til å lage mandelmel (for makroner). Funket som bare det.

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Det ser ut til at man kan få kjøpt moderne hånddrevet mandelkvern https://www.google.com/search?q=mandelkvern&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIh9GG4uT3xwIVBN0sCh3hFA8b&biw=1270&bih=630

• Liker 1
Skrevet

De har slike håndkverner på Jernia. 

• Liker 3
Skrevet

Mange takk! Nå blir jeg skikkelig optimistisk her. Alt skal sjekkes ut. :biggrin: 

Måtte det vanke en stor og smakfull takk-for-hjelpen-muffins på dere alle sammen i dag! 

Skrevet

Dette må jo bare prøves.

Gå heller inn på finn.no og søk på tupperware på torget. Finner du noen i ditt område kan du gjerne kjøre og hente og slipper portoen og. Vanlig pris på demo eller ubrukte på finn er 200 kroner.

De er helt greie tw kvernene men jeg synes faktisk kaffekverner av den elektriske typen er vel så greie til mandler og nøtter. Best av alt liker jeg den som fulgte med stavmikseren min fra Braun. Fyller den med det som skal males og setter stavmikseren på toppen av lokket på boksen. Sim salla bim og alt er bulveriserte.

Passer no ei Hoppetaujente like bra som en ab. (Med litt kjennskap til Hoppe fra andre tråder.) :blomst:

Anonymous poster hash: bafdb...be5

• Liker 3
Skrevet

Bruker vanlig stavmikser jeg. Altså ikke staven eller vispen, men den siste delen som pleier å følge med

Laget mel av hasselnøtter, mandler, peanøtter osv, og har hatt den i 4-5 år nå og fortsatt like fornøyd

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker tanken på sånne sim-salabim-løsninger. Dette har blitt en tråd full av gode råd.   :dagens-rose:  :)

Skrevet

Jeg bruker smoothiemaskin. Funker det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...