Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 fått forståelsen av at man ikke skal trene mens man er litt forkjølet... men hva vondt kan det føre til?jeg dør etter å trene. men er så tett som en potte i hue og nese.... men jeg spiser jo bare masse snop for jeg synes ås ynd på meg selv, det må da være bedre å trene da?
Gjest Tex Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Det fører til at du bruker energi på å trene fremfor energi til å bli frisk, ergo er du lengre syk.
Uma Skrevet 20. september 2004 #3 Skrevet 20. september 2004 Nei,er nok ikke så bra med trening når man er syk. Ja,en gåtur og slikt....men det er kanskje ikke det du mener?!Eller vil... Hmm..Når jeg leste dette kom jeg på noe jeg leste i ett jenteblad for litt siden..Symtomer på det å være treningsnarkoman..At man trente uansett hvor syk man var og fikk dårlig samvittighet og ble helt fra seg om man ikke fikk trent....Håper det ikke er så ille.... Nei,spar på kreftene nå,du og når du blir frisk..... God bedring!! :-)
glaciera Skrevet 20. september 2004 #4 Skrevet 20. september 2004 La være å trene i den formen. Kast heller snopet i do og trekk ned. Drikk ingefæravkok med sitron og honning - masse smak og endel søtt, og rene dundermedisinen!
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2004 #5 Skrevet 20. september 2004 vil jo ikke si meg treningsnarkoman men vil gjerne komme tilbake til treningen, og få den gode samvittigheten over å ha trent, sitter hjemme og tenker trening hele tiden, vurderer hver dag om jeg skal ta turen imorgen eller deretter m.m men sånn som jeg er nå er jeg fortsatt tett og hoster stygt men er jo fullstendig oppegående og på jobb.. men... får bare så dårlig samvittighet av å ligge hjemme og vente på å bli frisk, og det føles som jeg aldri blir det. vil knapt nok vente mer, vil komme til treninga og få se litt resultater...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. september 2004 #6 Skrevet 20. september 2004 Du får ingen (gode) resultater av å trene mens du er syk, det er faktisk mulig å trene seg nedover. Vent til du er piggere!
Ella Skrevet 20. september 2004 #7 Skrevet 20. september 2004 Jeg lot aldri en forkjølelse stoppe meg fra å trene. Dette er vel grunnen til at nesten alle mine forkjølelser endte opp med ukelange plager meg skikkelig vond hoste.... :oops: Jeg var sikkert en plage under juleeksamener. Det er i hvertfall min erfaring Hilsen Ella
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #8 Skrevet 21. september 2004 Her var det utrooolig mange "synsinger" og "myter" synes jeg! Det er bare tull at man ikke kan trene når man er forkjølet. Hvis man har feber, skal man ikke trene. Og hvis man er potte tett, behøver man jo ikke å legge ut på superkondis trening - men ellers er det ingen grunn til å ikke trene forsiktig og moderat, mens man lytter til kroppen og tar hensyn til dens signaler. Hvis du er frisk nok til å gå på jobb, kan du trene også hvis du har lyst. (lyst-biten er selvsagt viktig!!) Selv synes jeg det kan være godt å få svettet ut basselusker, og jeg nyter den deilige følelsen i en varm dusj etterpå. Så sover jeg bedre den natten. Og blir fortere frisk. Så det så (ja, jeg kan dokumentere mine utsagn, hvis det skulle være nødvendig)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå