AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Jeg skal i bryllup i utlandet. Fly og hotell vil koste ca. 4000-4500kr. Jeg er student og har derfor ikke så god råd. Jeg skal alltids klare å betale reisen, men er det forventet at jeg kommer med gave i tillegg? Jeg synes jo at når man må reise og betale såpass, så kan det ikke forventes gave. Da bør gaven være at jeg deler dagen med brudeparet. Anonymous poster hash: ffbb6...7f4
fjellogvidde Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Jeg ville gitt en liten symbolsk gave.
Gjest O.G. Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Jeg ville ikke dratt i bryllup, men heller gitt en gave.
Hecubaa Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Jeg syns at når du først tar deg råd til en såpass dyr tur+hotell så kan du slenge på noen hundrelapper å kjøpe en gave også..
Gjest O.G. Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Jeg syns at når du først tar deg råd til en såpass dyr tur+hotell så kan du slenge på noen hundrelapper å kjøpe en gave også.. Jeg synes brudeparet skal spandere turen på gjestene sine når de er frekke og inviterer til destinasjonsbryllup.
peppermyntete Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde ikke gitt gave. Det får da være måte på hva man skal gå med på av nykker og galskap fra et brudepars side!
Blosa Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Har selv invitert til utlandet. Dette fordi 2/3 av gjestene bor der. Det blir kostnader for gjestene, men mange er kjempeglad, får nå får de endelig sjansen til å reise dit. Vi skal skrive i invitasjonen at gaver ikke trengs, men vet at mange har lyst å gi. Du kan jo bare snakke med bruden, Evt gi de noe lite hvis du synes det er vanskelig å ta det opp? Hadde ikke reagert om noen ikke har med gave i vårt bryllup 👍🏻
Rosa Sitron Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Jeg ville gitt en gave, men ikke nødvendigvis like dyr som om det var billigere å dra
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Sist vi ble invitert i utenlandsbryllup, spleiset jeg med mange i familien, så det ble et par hundrelapper på hver. Fint å gi gave, men veldig greit å legge lista lavt mtp alle utgiftene man får. Anonymous poster hash: a17b5...256
missdior Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 vi vurderer å gifte oss utenlands, og vi kommer ikke til å forvente gave fra de som kommer i bryllupet vårt (kun nærmeste familie og forlovere). jeg på min side hadde nok gitt gave uansett om bryllupet var i Paris eller i Trondheim. Vi må reise uansett liksom
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Jeg synes brudeparet skal spandere turen på gjestene sine når de er frekke og inviterer til destinasjonsbryllup. Jeg hadde ikke gitt gave. Det får da være måte på hva man skal gå med på av nykker og galskap fra et brudepars side! Rett og slett Frekke, nykker og galskap altså? Skikkelig gææærne humørspredere i hverdagen dere to, antar jeg? Brudeparet pleier å understreke om de ønsker at gjestens nærvær skal være gaven, om ikke noe er sagt, så ville jeg ha gitt noe, men enten gått sammen med noen eller gitt noe symbolsk. De fleste brudepar er optatt av rammen rundt sin dag, og har det eventuelle gavebordet i andre rekke. Om en velger å gifte seg utenlands, så er det fordi det betyr noe for relasjonen dem i mellom. De som misliker det kan jo bare utebli. Men jeg ser jo virkelig for meg disse to siterte luske rundt i en fransk bakhage mens de passer på å få i seg sin del av den frie baren og skuler olmt på brudeparet. Anonymous poster hash: 3860e...f41
peppermyntete Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Rett og slett Frekke, nykker og galskap altså? Skikkelig gææærne humørspredere i hverdagen dere to, antar jeg? Brudeparet pleier å understreke om de ønsker at gjestens nærvær skal være gaven, om ikke noe er sagt, så ville jeg ha gitt noe, men enten gått sammen med noen eller gitt noe symbolsk. De fleste brudepar er optatt av rammen rundt sin dag, og har det eventuelle gavebordet i andre rekke. Om en velger å gifte seg utenlands, så er det fordi det betyr noe for relasjonen dem i mellom. De som misliker det kan jo bare utebli. Men jeg ser jo virkelig for meg disse to siterte luske rundt i en fransk bakhage mens de passer på å få i seg sin del av den frie baren og skuler olmt på brudeparet. Anonymous poster hash: 3860e...f41 Å invitere til bryllup i utlandet der gjester står for alle utgifter selv og fortsatt forvente/ ikke skrive tydelig at gave er ikke ønsket er nykker og galskap ja. Og hvorfor i alle dager har min mening om akkurat denne saken noe å gjøre med mitt generelle humør? 3
Gjest O.G. Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Rett og slett Frekke, nykker og galskap altså? Skikkelig gææærne humørspredere i hverdagen dere to, antar jeg? Brudeparet pleier å understreke om de ønsker at gjestens nærvær skal være gaven, om ikke noe er sagt, så ville jeg ha gitt noe, men enten gått sammen med noen eller gitt noe symbolsk. De fleste brudepar er optatt av rammen rundt sin dag, og har det eventuelle gavebordet i andre rekke. Om en velger å gifte seg utenlands, så er det fordi det betyr noe for relasjonen dem i mellom. De som misliker det kan jo bare utebli. Men jeg ser jo virkelig for meg disse to siterte luske rundt i en fransk bakhage mens de passer på å få i seg sin del av den frie baren og skuler olmt på brudeparet. Anonymous poster hash: 3860e...f41 Er det fri bar der og under hele oppholdet så hadde jeg blitt fornøyd.
Lille Rosa Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 (endret) Jeg syns det er rart at folk syns at det er frekt og ufint med utenlandsbryllup, med mindre det er snakk om reise til andre siden av jordkloden. Er det like uhørt å måtte reise fra Oslo til Tromsø feks? I de aller, aller fleste bryllup i Norge, må en del av gjestene reise ettersom ikke alle er naboer. Vi har vært i mange bryllup både innenlands og utenlands, og utenlands betyr absolutt ikke automatisk at det blir dyrere enn innenlands! Og vi tar gjerne en langhelg i samme slengen og koser oss ekstra. Vi har brukt å gi en fin fellesgave fra vennegjengen feks, og maks 500-1000,- pr par. Brudeparene har alltid vært tydelige på at de ikke ønsker gaver ved utenlandsbryllup, men har likevel gitt en oppmerksomhet. Edit: Ts, det er ikke noe galt med å ikke gi gave. Skriv et hyggelig kort istedet Jeg er sikker på at brudeparet ikke forventer gave. Endret 15. september 2015 av Lille Rosa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Vi hadde bryllup i "utlandet", det vil si brudgommens hjemland. Presiserte til den delen sv familien som måtte reise at vi anså reisen og oppholdet som gave og at det ikke ble forventet noe mer. Anonymous poster hash: 063af...350
Blosa Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Vi hadde bryllup i "utlandet", det vil si brudgommens hjemland. Presiserte til den delen sv familien som måtte reise at vi anså reisen og oppholdet som gave og at det ikke ble forventet noe mer. Anonymous poster hash: 063af...350 Det samme har vi gjort med vår familie og venner. Forventer ikke at noen stiller, med eller uten gave. Om de har lyst og har mulighet blir vi kjempeglad 😊
Gjest O.G. Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Det beste for gjestene er at de får bruke feriepengene sine på en ferie de selv velger. Ikke et destinasjonsbryllup.
Lille Rosa Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 (endret) Det beste for gjestene er at de får bruke feriepengene sine på en ferie de selv velger. Ikke et destinasjonsbryllup.Jeg har vært i bryllup i sydlige strøk der fly og hotell har kostet mindre enn en billetter og hotell i norge Mat og drikke utenom bryllupet er også gjerne billigere enn i Norge. Destinasjonsbryllup er ikke ensbetydende med dyrt. Det er stadig billigbilletter til populære byer, og ofte billigere med utlandet enn innland. Men sammenligner du med bryllup på hjemstedet stiller det seg jo annerledes.. Edit: skrivefeil. Endret 15. september 2015 av Lille Rosa
Gjest O.G. Skrevet 15. september 2015 #20 Skrevet 15. september 2015 Jeg har vært i bryllup i sydlige strøk der fly og hotell har kostet mindre enn en billetter og hotell i norge Mat og drikke utenom bryllupet er også gjerne billigere enn i Norge. Destinasjonsbryllup er ikke ensbetydende med dyrt. Det er stadig billigbilletter til populære byer, og ofte billigere med utlandet enn innland. Men sammenligner du med bryllup på hjemstedet stiller det seg jo annerledes.. Edit: skrivefeil. Min erfaring er at brudeparet ville ha destinasjonsbryllup fordi det ble billigere for dem og mange av gjestene ville si nei takk, men bruke adskillig på gave til dem, og uansett så bruker mange å ha "bryllupsfest" hjemme alikevel etter ei stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå