Gå til innhold

Legge til ei fin ukjent jente på fb som du har sett på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

La til ei jente i dag på fb, har sett hun på skolen universitetet. Og lurte på hvordan skal jeg gå fram nå? Hun sendte melding nå: " kjenner jeg deg?" Hva burde jeg si? Nei, men vil gjerne bli kjent med deg, har prøve den. Funker dårlig, vanligvis vil ikke jenter ta kontakt med noen uten å ha møtt dem tror jeg.. Liksom før man vet hvem de er eller sett dem ?

Anonymous poster hash: 334b3...af3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skjedd meg noen ganger, og når jeg er litt interessert i hva som skjer så spør jeg avogtil slik for å få svar på hvorfor han sendte meg forespørsel...:)

Si det som det er, at du har lagt merke til henne og lurte på om hun kanskje ville bli bedre kjent..:)

Skrevet

Har skjedd meg noen ganger, og når jeg er litt interessert i hva som skjer så spør jeg avogtil slik for å få svar på hvorfor han sendte meg forespørsel...:)

Si det som det er, at du har lagt merke til henne og lurte på om hun kanskje ville bli bedre kjent..:)

å si det dirkete virker litt rart. Man vet verken om hun spør " kjenner jeg deg hvorfor adder du med --hvem er duuu- hva vil du ! " eller " hei hvem er du ? Kjenner jeg deg søten" hahah . Men uansett skal jeg bare si jeg tror jeg sp deg på skolen og la merke til deg på fb og tenkte jeg skulle adde deg, og lurte på om du vil bli bedre kjent? Den siste setningen ? Dirkete ? Eller - si noe annet ?

Skrevet

å si det dirkete virker litt rart. Man vet verken om hun spør " kjenner jeg deg hvorfor adder du med --hvem er duuu- hva vil du ! " eller " hei hvem er du ? Kjenner jeg deg søten" hahah . Men uansett skal jeg bare si jeg tror jeg sp deg på skolen og la merke til deg på fb og tenkte jeg skulle adde deg, og lurte på om du vil bli bedre kjent? Den siste setningen ? Dirkete ? Eller - si noe annet ?

Den siste setningen !

Skrevet

La til ei jente i dag på fb, har sett hun på skolen universitetet. Og lurte på hvordan skal jeg gå fram nå? Hun sendte melding nå: " kjenner jeg deg?" Hva burde jeg si? Nei, men vil gjerne bli kjent med deg, har prøve den. Funker dårlig, vanligvis vil ikke jenter ta kontakt med noen uten å ha møtt dem tror jeg.. Liksom før man vet hvem de er eller sett dem ?

Det er like greit å si at du la henne til fordi du fikk et ønske om å bli kjent med henne da du så henne på skolen. Det er bare raringer som adder folk de ikke kjenner uansett, men da er du iallfall "straight to the point".

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Litt sent nå, men nå om dagen virker det som om man skiller seg ut best ved ikke å legge noen til på facebook som første steg. 

"Hei, så du ikke la meg til på Facebook i helgen"

"Ja ... ". 

"Kult, vil du være med å ta en kaffe, eller?"

Skrevet

Det er like greit å si at du la henne til fordi du fikk et ønske om å bli kjent med henne da du så henne på skolen. Det er bare raringer som adder folk de ikke kjenner uansett, men da er du iallfall "straight to the point".

raringer? Du prøver å gi en jente oppmerksomhet og spør henne hyggelig om å bli kjent med deg - som er et ja nei spørsmål. Og så er du raring fordi du bruker fb til å bli kjent med folk ? Er det ikke meninga når hun har 500 venner ? Kjenne hun alle? Nei. Hun møtta sikkert 50-100 i byen bare en gang de var så drita og la hverandre til, men kjenner ikke noe til hverandre, selv om han skriver vet hun ikke hvem han er egentlig. Mens jeg skriver til hun her edru og pent. Så er jeg raring. Okei .. Hva er greia med dere jenter vil heller møtte folk drita og legge til ja. Har ikke sett den jenta på skolen på en stund så henne tilfeldig på felles venner og la til. FB folkens.

• Liker 2
Skrevet

raringer? Du prøver å gi en jente oppmerksomhet og spør henne hyggelig om å bli kjent med deg - som er et ja nei spørsmål. Og så er du raring fordi du bruker fb til å bli kjent med folk ? Er det ikke meninga når hun har 500 venner ? Kjenne hun alle? Nei. Hun møtta sikkert 50-100 i byen bare en gang de var så drita og la hverandre til, men kjenner ikke noe til hverandre, selv om han skriver vet hun ikke hvem han er egentlig. Mens jeg skriver til hun her edru og pent. Så er jeg raring. Okei .. Hva er greia med dere jenter vil heller møtte folk drita og legge til ja. Har ikke sett den jenta på skolen på en stund så henne tilfeldig på felles venner og la til. FB folkens.

Du virker som en redelig fyr og en "ikke-raring" og du gjør det enda tydeligere for denne jenta hvis du er klar i talen fra start med dine hensikter. Det var poenget.

Når det er sagt; jo, det er i stor grad raringer som legger til fremmede på FB. Men det blir opp til deg å bevise at du er et unntak. Det er lov å gjøre et ærlig forsøk. Køyr på!

• Liker 1
Skrevet

Det handler om sosiale normer. Å håndhilse på noen er noe vi gjør fordi det er en sosial norm. På samme måte ser mange på det å legge til fremmende på fb i strid med sosiale normer. Og at noen ikke plukker opp sosiale normer kan gjøre enkelte skeptiske.

Selv har jeg møtt på noen gutter som har vært creepy, nesten litt på stalker nivå og derfor er jeg veldig skeptisk til folk som ikke introduserer seg i virkeligheten. Men det handler bare om at jeg er forsiktig når det gjelder gutter (menn) da jeg ikke vil havne opp med en person som er kjip. Er nok ikke alle jenter som er så forsiktige og skeptiske som det jeg er heller.

Jeg tror kanskje jenter opplever mer creepy oppførsel fra menn enn omvendt? Og derfor blir de kanskje mer fordomsfulle og skeptiske.

Anonymous poster hash: e564f...5ec

• Liker 1
Skrevet

Ja, nå hørtes du jo IKKE ut som en bitter og litt stusselig raring som ikke tør å snakke med folk i virkeligheten. :P

Hvis du sier at du har sett henne på skolen, sier du jo egentlig "Jeg har sett deg på skolen, men tør ikke å snakke med deg, så tenkte jeg kanskje skulle  legge deg til på FB i stedet og håpe at du kanskje kunne tenke deg å bli kjent med meg." Ihvertfall i mitt hode. Mulig jeg er "gammel" eller unormalt lite redd for å prate med folk, men hele ideen er bare merkelig i mitt hode. Man ser noen man ha lyst å bli kjent med -> gå bort til dem og si hei.

• Liker 2
Skrevet

Det er litt skummelt det du har gjort nå(du er stempla som creep allerede av henne), men etter min erfaring(som har vært gjennom masse sånne) så kan du redde deg inn med å skrive en veeeldig trivelig og original avklaring på hvem du er og at du har lyst til å bli kjent med henne. Skriv noe trivelig. Har hun hund på bildet og du har hund kan du nevne at du også har hund f.eks. Ikke nevn noe med utseendet!

Ikke en sånn kort kjedelig halvcreepy "Nei men vil gjerne det hvis du vil?"
Skriv "hallais julie nei du kjenner ikke meg, jeg er en fyr fra xxx som liker xxx xxx og xx også kom jeg over

profilen din (evn. få med via den og den gruppa/siden) og fikk så lyst til å skrive til deg. håper at du syns det er greit og kanskje vil skrive litt med en trivelig fyr på fb. hilsen xxx"

Anonymous poster hash: 6c70f...63c
  • Liker 1
Skrevet

*snip*

Skriv "hallais julie nei du kjenner ikke meg, jeg er en fyr fra xxx som liker xxx xxx og xx også kom jeg over

profilen din (evn. få med via den og den gruppa/siden) og fikk så lyst til å skrive til deg. håper at du syns det er greit og kanskje vil skrive litt med en trivelig fyr på fb. hilsen xxx"

Anonymous poster hash: 6c70f...63c

Ikke skriv det her, i alle fall.

Synes egentlig du har tråkka litt i salaten allerede, jeg.. Hvis jeg plutselig blir lagt til av en fremmed på FB, som i tillegg sier de har lagt merke til meg, så blinker varsellampene ganske kraftig! Tenker "creep" og "stalker" med en gang. Vet ærlig talt ikke hvordan du kan gjøre det greit, haha. Du burde bare ha gått bort til hun på skolen og sagt hei i stedet!

• Liker 1
Skrevet

Du virker ikke særlig sjarmerende. Jeg synes det er en uting å gå gjennom Facebook. Når du har sett henne på skolen, hvorfor ikke da ta kontakt med henne der? At du spekulerer rundt at hun traff 50-100 i byen når hun var drita og la dem til på Facebook er helt latterlig. Vet du hva? Det går faktisk an å ta kontakt med noen i virkeligheten uten å være beruset. 

Jeg synes du skal skrive noe lignene til henne som du har skrevet her. "Ettersom du møter 50-100 på byen drita og legger dem til på Facebook, tenkte jeg du ville sette pris på en edru forespørsel fra en som har beskuet deg på skolen". Det vil hun nok like. 

Anonymous poster hash: 2c535...f5e

• Liker 1
Skrevet

Det var slik jeg og eksen ble sammen. Han så meg med en han kjente og spurte om navnet mitt, og la meg til og småpratet. Kjente han lett igjen på skolen igjen da.

Anonymous poster hash: 1128f...d89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...