AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Jeg skal i utenlandsbryllup om rundt et år. Har fått invitasjon og det ønskes svar innen et par mnd. Foreløpig kan jeg dra, men jeg vet jo ikke hva som eventuelt skulle dukke opp fremover. Blant annet er jeg snart nødt å søke jobb, og det kan blant annet gi en utfordring. I tillegg kan jo plutselige ting i økonomien dukke opp. Bør brudeparet forvente at en eller flere ikke kan likevel i senere tid når de forventer svar så tidlig før bryllupet? De er fult klar over situasjonen til flere av de inviterte ift økonomi, arbeid, flere vet ikke om de får ferie når de ønsker seg det enda osv. Anonymous poster hash: dd75f...401
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Hvis du svarer at du skal komme, bør du gjøre alt i din makt for å komme. Spar penger så godt du kan (nå har du jo god tid), og søk ferie tidlig, slik at arbeidsgiver vet når du vil ha fri. Du har jo krav på et visst antall ferieuker i året, så det er sannsynligvis fullt mulig å få ferie for å dra i dette bryllupet. Anonymous poster hash: 540b5...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Hvis du svarer at du skal komme, bør du gjøre alt i din makt for å komme. Spar penger så godt du kan (nå har du jo god tid), og søk ferie tidlig, slik at arbeidsgiver vet når du vil ha fri. Du har jo krav på et visst antall ferieuker i året, så det er sannsynligvis fullt mulig å få ferie for å dra i dette bryllupet. Anonymous poster hash: 540b5...bc0 Takk for svar Selvfølgelig vil jeg gjøre alt for å kunne dra når jeg først sier ja. Økonomien bør man selvfølgelig klare å få til å gå opp når jeg vet det i så god tid. Men tenker spesielt på dette med en eventuelt ny jobb og ferie. I min type jobb så pleier det ikke å være så fleksibel ferietid, i tillegg til en del helgejobbing f.eks. Om jeg ikke kan komme likvel, vil jeg selvsagt gi beskjed fortest mulig til brudeparet. Men lurer på om de kan forvente å få noen nei i ettertid siden fristen for s.u er så tidlig. Er fra tidligere bryllup vant med frist på mellom 2-4mnd før bryllup. Anonymous poster hash: dd75f...401
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Takk for svar Selvfølgelig vil jeg gjøre alt for å kunne dra når jeg først sier ja. Økonomien bør man selvfølgelig klare å få til å gå opp når jeg vet det i så god tid. Men tenker spesielt på dette med en eventuelt ny jobb og ferie. I min type jobb så pleier det ikke å være så fleksibel ferietid, i tillegg til en del helgejobbing f.eks. Om jeg ikke kan komme likvel, vil jeg selvsagt gi beskjed fortest mulig til brudeparet. Men lurer på om de kan forvente å få noen nei i ettertid siden fristen for s.u er så tidlig. Er fra tidligere bryllup vant med frist på mellom 2-4mnd før bryllup. Anonymous poster hash: dd75f...401 Jeg synes i grunnen ikke de må forvente det, nei. Du må skaffe deg ferie eller bytte vekk vakter som best du kan. Anonymous poster hash: 540b5...bc0
Myrthel Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Jeg mener at det må være helt greit å si at du ikke kan komme alikevel når fristen nærmer seg. Setter de så lang frist er det umulig å forutsi situasjonen din om et år. MEN det må jo være en god grunn, som ny jobb, arbeidstider du ikke forutså ol, forandring i livssituasjon. Du kan jo plutselig bli gravid og da er det ikke sikkert du er iform til å fly. (Dette går litt på siden av sykdom - det kan man uansett ikke forutse.) 1
Åselin Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Kan du ikke bare si det som det er? Du kommer, men med forbehold om at du får ny jobb og ikke får det til likevel. Og evt avtal en egen "frist" for deg med brudeparet, siden det er usikkert for deg, så har dere alle noe å forholde dere til. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Det er nesten alltid noen som melder avbud til bryllup pga diverse omstendigheter. Anonymous poster hash: 9821c...50f
Rosa Sitron Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde gjester som måtte si kanskje, det var greit så lenge de sa grunnen. Men har et vennepar som ikke skjønner at ikke alle kan planlegge ferien ett år før så kan ikke love at andre mener det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå