AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Jeg er invitert i bryllup juni 2016 (fikk invitasjon for 1mnd siden). Jeg har nylig fått meg kjæreste, så jeg lurer derfor på hva som er vanlig når det gjelder bryllup? Er det "lov" å spørre brudeparet om kjæresten kan være med? Det er en barndomsvenninne av meg, men hun vet ikke at vi er sammen enda. Dette er et bryllup i utlandet, og det vil jo naturlignok bli en slags ferie samtidig. Jeg vet at andre venner som har kjæreste, er invitert begge to (de har vært sammen i alt fra 6mnd +++). Barndomsvenninnen og jeg bor i ulike byer og ses derfor ikke så ofte, men vi har en godt forhold. Derfor har hun ikke fått vite noe enda om kjæresten.... Anonymous poster hash: 75f8c...87f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Nei, jeg synes ikke det passer seg å spørre om han kan bli med. Ekstra gjester i bryllup er dyrt, og det er ikke naturlig at brudeparet skal satse på at du fremdeles er sammen med denne fyren om et år, når dere kun har vært sammen en kort stund. Hvis du vil ha med kjæresten din til utlandet, så kan han jo for all del bli med, men da må han altså klare seg én dag alene mens du er i bryllup. Anonymous poster hash: b2f35...8b8 15
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Akkurat i dette tilfellet ville jeg luftet det forsiktig for venninna di. Men kanskje ikke før du har introdusert kjæresten, da.. Skjønner at det er morsomts å dra som par når det er destinasjonsbryllup. Men du har kanskje andre venner som skal dra, så dere kan dra som en "gjeng"? Anonymous poster hash: a7cd1...789
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Nei, jeg synes ikke det er ok å be om at han blir invitert. La det heller være opp til venninnen din å utvide invitasjonen når hun har fått vite om fyren. Når dere i tillegg har blitt sammen så nylig at folk ikke vet om det engang er det ikke naturlig å invitere ham også. Anonymous poster hash: 27247...363 14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Hvis forholdet er så ferskt som du beskriver så er det jo ikke sikkert at dere er sammen neste år engang.Anonymous poster hash: 6fae0...557 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Akkurat i dette tilfellet ville jeg luftet det forsiktig for venninna di. Men kanskje ikke før du har introdusert kjæresten, da.. Skjønner at det er morsomts å dra som par når det er destinasjonsbryllup. Men du har kanskje andre venner som skal dra, så dere kan dra som en "gjeng"? Anonymous poster hash: a7cd1...789 Det er et par venninner som skal også, men de har kjæreste begge to. Hvis jeg spør, er det naturlig å evt. tilby seg å betale for maten/drikken hans? Jeg ville jo introdusert han først (og håpe at hun spør før meg). Anonymous poster hash: 75f8c...87f
fjellogvidde Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Jeg ville jo introdusert han først (og håpe at hun spør før meg). Anonymous poster hash: 75f8c...87f God plan. La dette ligge, la brudeparret bli kjent med kjæresten din. Det er lenge til neste sommer ennå. Og blir han ikke invitert, har du valget mellom å dra alene eller takke nei. Hva enn som føles mest ok for deg 2
peppermyntete Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Jeg hadde ikke spurt om det når venninna ikke en gang er introdusert for kjæresten. Kan han ikke bli med til utlandet og så får dere en ferie? Så kan han gå på kino/teater/fotballpub eller bli på rommet med nettbrett med film på eller en bok mens du er i bryllupet. En kveld fra hverandre burde gå bra 1
Rosa Sitron Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Hvis forholdet er så ferskt som du beskriver så er det jo ikke sikkert at dere er sammen neste år engang.Anonymous poster hash: 6fae0...557 Det tenkte jeg og, om dere fortsatt er sammen om 6 mnd syntes jeg du kan lufte det. 1
Gjest O.G. Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Jeg er invitert i bryllup juni 2016 (fikk invitasjon for 1mnd siden). Jeg har nylig fått meg kjæreste, så jeg lurer derfor på hva som er vanlig når det gjelder bryllup? Er det "lov" å spørre brudeparet om kjæresten kan være med? Det er en barndomsvenninne av meg, men hun vet ikke at vi er sammen enda. Dette er et bryllup i utlandet, og det vil jo naturlignok bli en slags ferie samtidig. Jeg vet at andre venner som har kjæreste, er invitert begge to (de har vært sammen i alt fra 6mnd +++). Barndomsvenninnen og jeg bor i ulike byer og ses derfor ikke så ofte, men vi har en godt forhold. Derfor har hun ikke fått vite noe enda om kjæresten.... Anonymous poster hash: 75f8c...87f Ja, hvorfor ikke. ER ikke dårligere folkeskikke det enn at enkelte brudepar får gjestene til å betale for maten sin.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Jeg synes ikke du skal spørre. Hvis dere er gode venner vil nok bruden si at du gjerne må ta med kjæresten som følge etter de har møtt han. Det hadde jeg gjort som brud. Men det er frekt å spørre selv ja, ihvertfall etter et så kort forhold og uten at brudeparet har møtt han. Som brud ville jeg nok ventet til utpå senvinteren/våren 2016 og sett om dere fortsatt var sammen før jeg inviterte han med. Anonymous poster hash: e2189...68b 1
Gjest Matronella Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 (endret) Det er lov å spørre så lenge du aksepterer å få nei til svar Endret 18. september 2015 av Matronella 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Det er lov å spørre så lenge du aksepterer å få nei til svar Dette. Jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg ble spurt. Hadde det vært plass hadde jeg sagt ja. (Sånn helt seriøst, en ekstra til middagen vil ikke sprenge noe budsjett) Anonymous poster hash: a6553...d0d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Jeg synes ikke du skal regne med det. Det er utrolig dyrt å ha bryllup + at det er deres livs største dag, så hvorfor de skal invitere et menneske de aldri har møtt før, kan jeg ikke skjønne. Forstår veldig godt at du vil ha han med, men tror du må regne med et nei. Du hadde fått et nei fra meg, selv om du var bestevenninnen min. Anonymous poster hash: dccd3...0ba
Gjest Margit Spat Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Det er frekt å spørre vertskapet om de kan be flere gjester. Hadde jeg fått et slikt spørsmål, ville jeg slett ikke likt det.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 Hun vet ikke at dere er sammen engang. Jeg ville først fortalt henne at jeg har fått meg kjæreste.. Og så kanskje senere en gang sagt at du vil ha med han til stedet bryllupet skal være, så det blir litt ferietid for dere i samme slengen. Da kan det hende hun sier "du må gjerne ta med han i bryllupet!" Jeg ville likt å ha møtt alle jeg inviterte til mitt bryllup. Det blir det vel anledning til i løpet av dette året, kanskje snart? Og da er det jo naturlig at hun selv inviterer han også. Jeg ville ikke spurt om jeg var deg. Anonymous poster hash: 6acc7...c78
Kommendebrud2017 Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Kan ikke du gjøre en innsats for at dere skal bli kjent da, så faller det seg kanskje mer naturlig å komme med en invitasjon ved en senere anledning?:-)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 I prinsippet ville jeg sagt nei når dere ble sammen etter invitasjonen kom. Men siden det er i utlandet ville jeg kanskje spurt, evt om han kan bli med som en ferie uten at han kanskje trenger å være der hele dagen. Kaffegjest? Anonymous poster hash: 4834f...a9d
Jacuzzi Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så livredde for å spørre om slikt. Det er jo bare et spørsmål, ikke et krav. Vil hun ikke, så sier hun nei. Dere er jo faktisk såpass gode venninner at du er invitert i bryllupet, hun må da tåle et så enkelt spørsmål. Rigide folk her altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå