Gå til innhold

Måltidserstattere, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen tipse meg om et merke, evt hva slags dere liker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ha en "erstatter" i utgangspunktet? Det er massevis av ekte mat som kan lages ferdig og er enkelt og ta med på tur osv.

Jeg lager f.eks grove havremuffins og miniomletter i muffinsformer, og tar opp av fryseren når jeg drar ut. Vips har jeg sunn mat klar. 

Anonymous poster hash: 7137f...402
  • Liker 2
Skrevet

Kommer litt an på hva du vil oppnå. Er det vekttap eller noe annet?

Anonymous poster hash: d8c3e...12c
Skrevet

Det er ikke vekttap :-) Jeg får ikke i meg vanlig mat om morgenen lengre, det er grunnen.

Skrevet

Kan du ikke bare spise lunsj litt tidlig, i stedet for frokost?

Skrevet

Noen som har prøvd Herbalife sin?

Skrevet

Jeg har ikke greie på det, men det ser ikke ut til at du får noe reelt svar her. :/

Prøv på en fitnessblogg etc.

Anonymous poster hash: 3d4c2...415

Skrevet

Jeg sliter også med matinntak på begynnelsen av dagen. Har prøvd Tech Nutrition sin måltidserstatter, og den er helt grei. Dahlblad sin gainer er også god på smak. Hvis du klarer å spise litt så er dahlblad sine protein-bars en god måltidserstatter. Alle jeg nevner her har ca 350 kalorier pr servering.

Tech nutrition har sin egen webside. Dahlblad kjøper jeg hos gymgrossisten.

Anonymous poster hash: 95594...4ea
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke vekttap :-) Jeg får ikke i meg vanlig mat om morgenen lengre, det er grunnen.

Da er apotekets ernæringsdrikker et godt alternativ.

Snakk med legen din, og spør om du kan få på resept.

Anonymous poster hash: 5a124...a43

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke greie på det, men det ser ikke ut til at du får noe reelt svar her. :/

Prøv på en fitnessblogg etc.

Anonymous poster hash: 3d4c2...415

Jeg skjønte fort det. Tror jeg gå inn å sjekker der:)

Skrevet

Takk for tips, skal sjekke det ut!

Skrevet

Jeg drikker herbalifeshake tilf frokost fordi jeg ikke får i meg frokost. Helt greit og og med at du kan blande både med melk eller juice. Mange gode smaker! Kan også mikses med bær for mer smoothiekonsistens.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips, skal sjekke det ut!

Dette tipset kommer så alt for ofte,men kunnskapen rundt det mangler. Du kan ikke bare gå til legen å få resept. Du må først ha et vedtak fra helfo,og for å få det må du ha en dokumentert sykdom som faller innunder helfo sine kriterier,og manglende matlyst etter problemer med å få ned mat om morningen faller ikke under disse kriteriene.

Anonymous poster hash: dd489...7ef

Skrevet

Dette tipset kommer så alt for ofte,men kunnskapen rundt det mangler. Du kan ikke bare gå til legen å få resept. Du må først ha et vedtak fra helfo,og for å få det må du ha en dokumentert sykdom som faller innunder helfo sine kriterier,og manglende matlys etter problemer med å få ned mat om morningen faller ikke under disse kriteriene.

Anonymous poster hash: dd489...7ef

Skrevet

Spis mindre om kvelden eller legg deg tidligere - mer sulten om morgenen - problemet løst!

Skrevet

Questbars! :rodmer:

Men jeg spiser dem mest fordi jeg syns de er innmari gode og som en frokost-i-farta fordi jeg ikke rekker annet. Ikke som en bevisst måltidsersatter.

• Liker 1
Skrevet

Takk til dere som har kommet med tips, jeg har funnet noe som kan passe meg nå:) Jeg spiser nesten lite mat om kvelden, og legger meg til normal tid. Alle er forskjellige..Skulle ønske det funket for meg, men det gjør det ikke. Det er ikke alle som har lyst på mat som kan tygges om morgenen, det er sikkert flere som kjenner seg igjen, men man må jo ha noe "drivstoff", for å komme i gang, så det ble Herbalife blandet med  frukt i blender… Helt topp for meg.

Skrevet

Bra at du fant noe som funket.

Men man trenger ikke spise frokost. Jeg spiser ikke før minst kl 12, noen ganger ikke før 14- 15. Om man syns det er uvant i begynnelsen, så venner man seg rask til det. Jeg blir rett og slett ikke sulten før det. Så spiser jeg et middagsmåltid eller stor lunsj mellom 12-14 også spiser jeg middag igjen eller et stort måltid til i 17-tiden.

Det er en myte at man må spise frokost. Spiser man nok kcal i løpet av en dag, så spiller det liten rolle om det er på morningen eller kveld man spiser.

Det kan være greit å være klar over, så dersom du finner ut at disse måltidserstatterene ikke er hva du tenkte, så er det en mulighet å bare droppe frokost. Jeg syns det er litt lureri med dem, det er jo ofte ganske dyrt også. Og de er ikke noe sunnere enn normal mat, noen bruker jo en del sukker og den slags for å få god smak.

• Liker 1
Skrevet

Bra at du fant noe som funket.

Men man trenger ikke spise frokost. Jeg spiser ikke før minst kl 12, noen ganger ikke før 14- 15. Om man syns det er uvant i begynnelsen, så venner man seg rask til det. Jeg blir rett og slett ikke sulten før det. Så spiser jeg et middagsmåltid eller stor lunsj mellom 12-14 også spiser jeg middag igjen eller et stort måltid til i 17-tiden.

Det er en myte at man må spise frokost. Spiser man nok kcal i løpet av en dag, så spiller det liten rolle om det er på morningen eller kveld man spiser.

Det kan være greit å være klar over, så dersom du finner ut at disse måltidserstatterene ikke er hva du tenkte, så er det en mulighet å bare droppe frokost. Jeg syns det er litt lureri med dem, det er jo ofte ganske dyrt også. Og de er ikke noe sunnere enn normal mat, noen bruker jo en del sukker og den slags for å få god smak.

Ja, det har du rett i. Man trenger ikke frokost, men problemet er bare at jeg er litt småkvalm før lunsjtid, og hvis jeg ikke får i meg noe så blir det verre. Derfor gir jeg det et forsøk :-) Hvis jeg klarer å få i meg noe da, er det lettere å spise feks brødskiver med egg til lunsj. Huff, ja de er dessverre ganske dyre i lengden :-(  

Men som sagt, det er ikke til slanking, og jeg teller ikke kcal, det er bare for å ha litt i magen om morgenen, da jeg må fungere tidlig, hehe :-)

Skrevet

Dette tipset kommer så alt for ofte,men kunnskapen rundt det mangler. Du kan ikke bare gå til legen å få resept. Du må først ha et vedtak fra helfo,og for å få det må du ha en dokumentert sykdom som faller innunder helfo sine kriterier,og manglende matlys etter problemer med å få ned mat om morningen faller ikke under disse kriteriene. Anonymous poster hash:

dd489...7ef

Rådet kommer når det kan være nødvendig og kunnskap om regler

tror jeg du mangler. Hvit resept er mulig å få ved første fremmøte

hos legen dersom legen finner det nødvendig.

TS Har ikke opplyst noe om diagnose eller årsak til manglende

matlyst her, men det vil nok ts opplyse legen om.

I påvente av vedtak fra Helfo kan ts bruke den hvite resepten og få refundert utlegg hun har hatt frem til vedtak foreligger. Får hun avslag på blåreseptvedtak, kan hun få dekket, mot kvitteringer, på andre refusjonsordninger for hvitresept hos Helfo. Manglende kunnskap hos hvem, her?

Siste alternativ som alltid er første løsning ved næringsdrikker, er å betale selv inntil man ser om det fungerer.

så tilbake til ts, Herbalife er ikke noe å ha som fast frokostalternativ. Igjen snakk med legen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...