MrsPiggyBank Skrevet 14. september 2015 #1 Del Skrevet 14. september 2015 Vi har satt inn nytt kjøkken, på budsjett. Alt er helt enkelt og hvitt, og jeg ønsker meg håndtak i gull med satin-finish og enkel utførelse. Dette kjøkkenet popper stadig opp i pinterest-feed'en min, og jeg har kanskje latt meg inspirere litt vel mye (vurderer å male frontene på underskapene i samme farge også): Dette er håndtakene jeg har sett for meg: http://lewisdolin.com/roundbarseries.html Eneste problemet er at de er dyre i utgangspunktet, og det vil bli ekstra med porto og toll, og ikke minst vil det ta tiiiid å få de hit mistenker jeg. Er det noen som vet om et rimeligere og mer lokalt alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 14. september 2015 #2 Del Skrevet 14. september 2015 Gullmaling på sprayboks gir et fint resultat, og da kan du kjøpe billigere håndtak i feil farge. Gå innom panduro for å få hjelp til å velge riktig finish og fremgangsmåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblesaft Skrevet 14. september 2015 #3 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Vi har disse fra biltema i sølv, kanskje du kunne sprayfarga de i gull? De finnes både i kort og lang Edit: Beklager litt merkelig bilde, men sånn ser de ut på Endret 14. september 2015 av boblesaft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsPiggyBank Skrevet 16. september 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 16. september 2015 Hmm, jeg har tenkt tanken. Jeg mener, de er jo veldig standard utførelse - bare ikke standard farge. Det som bekymrer meg er hvor holdbart det er med gullspray. Kanskje jeg bør ta en ordentlig prat med noen i malingsbutikken. Eller er det noen med erfaring her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsPiggyBank Skrevet 16. september 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 16. september 2015 Tusen takk for innspill forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 16. september 2015 #6 Del Skrevet 16. september 2015 Ebay? Leste en artikkel på adressa.no forrige uke der ei dame hadde pusset opp kjøkkenet og kjøpt knottene på ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 16. september 2015 #7 Del Skrevet 16. september 2015 Ebay eller etsy. Jeg kjøper aldri knotter i Norge, det er så dårlig utvalg. Sånne fancy saker du finner på interiørbutikker kan være søte, men nesten alle har en sånn spesiell skrueordning hvor skruen er fast i knotten, så du får en del stikkende inn i skuffen/skapet. Mulig jeg er i overkant nøye, men jeg vil at det skal se fint it på innsiden også. Søk på knobs (knotter) eller pulls (håndtak). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 16. september 2015 #8 Del Skrevet 16. september 2015 Spraymaling o.l. holder ikke! Google "brass kitchen pulls", så finner du et stort utvalg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsPiggyBank Skrevet 17. september 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 17. september 2015 Ebay eller etsy. Jeg kjøper aldri knotter i Norge, det er så dårlig utvalg. Sånne fancy saker du finner på interiørbutikker kan være søte, men nesten alle har en sånn spesiell skrueordning hvor skruen er fast i knotten, så du får en del stikkende inn i skuffen/skapet. Mulig jeg er i overkant nøye, men jeg vil at det skal se fint it på innsiden også. Søk på knobs (knotter) eller pulls (håndtak). Ja, jeg er kjent med skrueproblematikken Det plager ikke meg, men mannen min klarer ALLTID å bli raspet av dem (vi hadde noen sånne søte knotter før vi byttet kjøkken). Jeg får rett og slett ikke lov til å bruke søte, håndmalte porselensknotter av ham - derav jakten på gullhåndtak. Når det gjelder ebay, etsy og google så jeg jeg tilbragt mye tid med å lete der. Kanskje jeg har et litt for snevert bilde av hva jeg ser etter, men jeg har i alle fall ikke klart å finne håndtakene mine der. Det var noen (få) virkelig lekre, men de var også samme prisklasse og ventetid som de dyre jeg falt for først.. Mulig at jeg rett og slett har litt for lavt budsjett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsPiggyBank Skrevet 17. september 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 17. september 2015 Det hadde også vært fint å se varen i virkeligheten og silppe all ventingen med internasjonal shipping. Nå skal jeg til Stockholm neste helg - skal researche om det er noen butikker der som kan tenkes å ha fine håndtak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 17. september 2015 #11 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Jeg har god erfaring med spray så lenge man forsegler med lakkspray etterpå. PS: dessuten er det så billig og enkelt at det er verdt forsøket Endret 17. september 2015 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 17. september 2015 #12 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Men du ønsker altså noe lignende som de på bildet? Jeg er på knottejakt i disse dager selv, så hvis jeg ramler over noen som ligner, så skal jeg si i fra. Om ikke annet for mannen din sin skyld! Edit: Det var ikke noe billig-håndtak du hadde sett deg ut, heller! 36 dollar for et håndtak, ja! Her er i allefall den serien som er på bildet av drømmekjøkkenet ditt (ut i fra hva jeg kan se, i allefall), hvis det gjør søket ditt enklere. http://www.lewisdolin.com/barseries.html Endret 17. september 2015 av Jeane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsPiggyBank Skrevet 17. september 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 17. september 2015 Men du ønsker altså noe lignende som de på bildet? Jeg er på knottejakt i disse dager selv, så hvis jeg ramler over noen som ligner, så skal jeg si i fra. Om ikke annet for mannen din sin skyld! Edit: Det var ikke noe billig-håndtak du hadde sett deg ut, heller! 36 dollar for et håndtak, ja! Her er i allefall den serien som er på bildet av drømmekjøkkenet ditt (ut i fra hva jeg kan se, i allefall), hvis det gjør søket ditt enklere. http://www.lewisdolin.com/barseries.html Takk! Jeg tror de er 12 $ stykk, og det høres ikke så mye ut, men ganger man med 13 stykk og legger på frakt + toll så blir det jo noe. Jeg har råd til det, men hva hvis de ikke er like fine i virkeligheten? Akk.. Jeg fant et svensk selskap som lager fine knotter og håndtak, Bäccmann og Berglund, men de var enda dyrere enn de første jeg falt for.. http://www.theofils.se/produkt/Handtag-Clean-cut-42--66826.aspx http://www.theofils.se/produkt/Knopp-krok-DOT--66397.aspx Jeg pleier ikke være så dyr i drift, altså! Det er derfor jeg er litt fortvilet nå. Stakkars stakkars meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 17. september 2015 #14 Del Skrevet 17. september 2015 Hvor mye er det i frakt for et håndtak? Kan jo være et alternativ å bestille bare et for å se, for det er jo som du sier mye penger. Samtidig er knotter og håndtak noe av det som kan gi størst forvandling av et møbel. Billige ikea møbler kan se ut som dyre designmøbler bare man finner rette håndtak, f.eks. Jeg er heller ikke dyr i drift, og kan man få det man ønsker for en billig penge så er det best! Men har funnet ut at det jeg sparer mest på er å være nøye i utvelgelsen, for selv om tingene er litt dyrere enn hva jeg skulle likt, så vil det gå lenger før de byttes ut dersom jeg er ufattelig fornøyd med tingene i utgangspunktet. Det er den balansegangen med hvor mye dyrere man kan akseptere som er vanskelig å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. september 2015 #15 Del Skrevet 17. september 2015 Masse forskjellig hvis du søker på ebay.uk på "brass cupboard handle". Jeg får i hvert fall nærmere 2.400 treff, så noe bør det være mulig å finne. Husk å legge inn "worldwide" som søkeområde for da får du med Hong Kong også. Det kan dukke opp helt greie ting der og portoen er som regel minimal. Postgangen derfra tar også vanligvis en snau uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå