AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Nå har jeg ikke hatt tv på over 1 år, da vår tv står i samboeren min sitt navn. Likevel maser de om at jeg skal betale NRK lisens for et år bak i tid..! Hva gjør jeg nå? Regninga lyder på hele 2400kr, det er ikke en sum og "bare betale og bli ferdig med det", hva skjer etterpå da? Kommer sikkert bare ny regning igjen og igjen...noen som vet noe om dette? Har de rett på å kreve penger av meg! Anonymous poster hash: 8ab87...00e
Belima Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Du ringer :Nrk lisensavdelingen på dette nr 75 12 22 00 og forklarer situasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Du hadde tv for over 1 år siden. Betalte du regningen for det året? Eller har du fått regning for i år? Dersom du ikke fortalte NRK at du kvittet deg med TV i år, så fortsetter de å sende regninger, ja. De kan jo ikke vite at du kvittet deg med TV-en. Har du ringt eller sendt mail og sagt at du ikke har TV lenger? Anonymous poster hash: e825c...ba0 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Du hadde tv for over 1 år siden. Betalte du regningen for det året? Eller har du fått regning for i år? Dersom du ikke fortalte NRK at du kvittet deg med TV i år, så fortsetter de å sende regninger, ja. De kan jo ikke vite at du kvittet deg med TV-en. Har du ringt eller sendt mail og sagt at du ikke har TV lenger?Anonymous poster hash: e825c...ba0 Jeg sendte Mail i fjor sommer og fortalte at jeg ikke hadde tv. Fikk tilbakemelding om at kravet var satt på vent inntil saken var behandlet. Så går det nesten et helt år, så får jeg en ny! Denne gangen for 2013/2015. TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Jeg sendte Mail i fjor sommer og fortalte at jeg ikke hadde tv. Fikk tilbakemelding om at kravet var satt på vent inntil saken var behandlet. Så går det nesten et helt år, så får jeg en ny! Denne gangen for 2013/2015. TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e Ikke 2013.... Det skulle stå 2014/2015. TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Jeg sendte Mail i fjor sommer og fortalte at jeg ikke hadde tv. Fikk tilbakemelding om at kravet var satt på vent inntil saken var behandlet. Så går det nesten et helt år, så får jeg en ny! Denne gangen for 2013/2015. TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e Har du fortsatt denne mailen? Anonymous poster hash: 162c8...637
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Har du fortsatt denne mailen? Anonymous poster hash: 162c8...637 Ja det tror jeg. Har iallefall ikke slettet den. Anonymous poster hash: 8ab87...00e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Ja det tror jeg. Har iallefall ikke slettet den. Anonymous poster hash: 8ab87...00e Og saken ble aldri avsluttet? Anonymous poster hash: 162c8...637
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Ring dem igjen og fortell at du fremdeles ikke har TV. Anonymous poster hash: 2e269...de5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Og saken ble aldri avsluttet? Anonymous poster hash: 162c8...637 Hørte ikke noe fra dem, før nå i sommer.Trodde saken var avsluttet siden jeg ikke hørte noe. Men, så feil kan man ta. Hva gjør jeg nå? TS Anonymous poster hash: 8ab87...00e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Hørte ikke noe fra dem, før nå i sommer.Trodde saken var avsluttet siden jeg ikke hørte noe. Men, så feil kan man ta. Hva gjør jeg nå? TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e Begynner å få hakk i plata her nå. Ring dem!! Telefonnummeret står lengre oppe. Anonymous poster hash: 2e269...de5 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Hørte ikke noe fra dem, før nå i sommer.Trodde saken var avsluttet siden jeg ikke hørte noe. Men, så feil kan man ta. Hva gjør jeg nå? TS Anonymous poster hash: 8ab87...00e Send en ny mail eller ring, referer til forrige melding fra de (står nok et referansenummer i mailen), og spør dem hva som skjer. Anonymous poster hash: 162c8...637
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Ring dem igjen og fortell at du fremdeles ikke har TV. Anonymous poster hash: 2e269...de5 Sendte nettopp en email til dem. De er umulige å få tak i på telefon, jeg har prøvd før... Men fikk autosvar om at saken blir satt på vent osv, til saken er behandlet. Samme greia som i fjor. Det skjer sikkert ikke stort denne gangen heller. Får vel bare en ny regning neste år, for 2015/2016. Men kan sånne regninger som dette gå til inkasso? TS Anonymous poster hash: 8ab87...00e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Hørte ikke noe fra dem, før nå i sommer.Trodde saken var avsluttet siden jeg ikke hørte noe. Men, så feil kan man ta. Hva gjør jeg nå? TS Anonymous poster hash: 8ab87...00e N Herregud, så tafatt du er. Les svarene dine. Ring dem! Noen har til og med gitt deg nummeret.Anonymous poster hash: a128c...93b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Sendte nettopp en email til dem. De er umulige å få tak i på telefon, jeg har prøvd før... Men fikk autosvar om at saken blir satt på vent osv, til saken er behandlet. Samme greia som i fjor. Det skjer sikkert ikke stort denne gangen heller. Får vel bare en ny regning neste år, for 2015/2016. Men kan sånne regninger som dette gå til inkasso? TSAnonymous poster hash: 8ab87...00e Om det sendes til inkasso, så tar du kontakt med inkassoselskapet og forteller dem at du bestrider regningen. Anonymous poster hash: 2e269...de5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 Sendte nettopp en email til dem. De er umulige å få tak i på telefon, jeg har prøvd før... Men fikk autosvar om at saken blir satt på vent osv, til saken er behandlet. Samme greia som i fjor. Det skjer sikkert ikke stort denne gangen heller. Får vel bare en ny regning neste år, for 2015/2016. Men kan sånne regninger som dette gå til inkasso? TS Anonymous poster hash: 8ab87...00e Nei. Du har en Mail som beviser at du ikke er enig med NRK om at du skal betale. Da kan ikke pengene drives inn via inkasso.Anonymous poster hash: 4da53...249
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #17 Skrevet 15. september 2015 Hvor gammel er du, ts? Saker settes vanligvis på vent inntil de er behandlet, da skal du få resultatet av saksbehandlingen. Og de som maser igjen og igjen at ts må ringe, man ringer ikke når man har en tvist der det er nødvendig og viktig å ha dokumentasjon påmutveksling av informasjon, da skriver man. NRK er i tillegg en gammel statslig instans, de hjelper det ofte langt mer å skrive et vanlig brev til enn en mail. Ja, dette kan gå til tvangsinndrivelse, og har du da ikke gjort forarbeidet grundig, med dokumentasjon, så stiller du svakere enn om du kan fremlegge dokumentasjon. Bli voksen, ta grep og rydd opp.Anonymous poster hash: 737b0...13f
Million Skrevet 15. september 2015 #18 Skrevet 15. september 2015 Når man får en regning fra noen, står det alltid kontaktinformasjon og adresse fra den som vil ha penger på fakturaen. Du har dermed telefonnummeret og kan ringe dem og få svar med en gang, istedenfor å spørre her hva du skal gjøre. Hvilken periode gjelder egentlig regningen for? Er det en periode du faktisk ikke har hatt tv, så er vel saken grei. Du bare oppgir navnet på samboeren din, og at husholdningens tv står på han. Det krever ikke mer energi å ringe NRK Lisenskontoret enn det gjør å sitte på kg og forvente svar. RING dem du skylder penger, det er det eneste riktige å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2015 #19 Skrevet 15. september 2015 Send de en kopi av samboers lisens og si at dere bor på samme adresse og allerde har betalt for den eneste tv'en som befinner seg i deres boligAnonymous poster hash: 27e2f...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå