AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Anonymous poster hash: d93a8...523
Daria Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 (endret) Selvfølgelig kan barn dele soverom - hele oppveksten om nødvendig/ønskelig. Endret 14. september 2015 av Daria 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Barn kan selvsagt dele soverom, men dersom det er praktisk mulig er det fint om de får en større mulighet til privatliv når de kommer i 10-11 års alderen, og er på vei inn i puberteten. Det var på dette tidspunktet mine foreldre flyttet inn på stuen, slik at min bror og jeg fikk hvert vårt rom. Anonymous poster hash: eafe0...3e9 1
Mafalda Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Klart de kan dele soverom! Hvis man har mulighet vil jeg si det er en fordel med eget rom når de kommer i tenårene og har større behov for privatliv, fred og ro. Men har man ikke mulighet, overlever de nok det også. Jeg har flere venner som delte rom med søsken fram til de flyttet ut, og fikk inntrykk av at det til tider var irriterende, men at det stort sett gikk helt greit. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Selvsagt, det er da helt vanlig? Men jeg mener man bør prøve så godt som mulig å gi dem eget rom. Om de må dele rom, prøve å dele det litt opp med romdelere eller noe slikt. Det å ha et område som bare er sitt, og et sted hvor man kan få litt privatliv og alenetid, er viktig. Spesielt når man kommer i puberteten og gjerne ikke sover med hendene pent foldet på dynen er det greit å ikke dele rom lenger.. Anonymous poster hash: 294d9...283
SiMa Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Selvfølgelig kan de det. Når de begynner å nærme seg puberteten bør de ha hvert sitt soverom, i alle fall om det er gutt og jente. (På den annen side, å la dem dele rom kan være et godt tiltak hvis du er redd de skal bli boende hjemme for lenge.) 1
solitary shell Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 (endret) Selvfølgelig - ikke noe problem det. Vi har stort nok hus til at flere barn kan få sitt eget rom, men storesøster hadde et stort ønske om å dele rom med lillebror når han ble stor nok. Når hun får et søsken som blir stor nok til å bo på samme rom som henne skal hun få oppfylt det ønsket. Hun bruker å si at hun synes det er urettferdig at vi voksne slipper å sove alene, og hun har jo på en måte rett Men barn er jo veldig forskjellige. Noen vil gjerne ha noen å dele rom med, andre foretrekker å være alene. Men det skal ikke være noe problem uansett. Men når tenårene kommer, er det uten tvil en fordel med eget rom, da vil man gjerne ha mer privatliv. Endret 14. september 2015 av solitary shell
Missy1 Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Jeg fikk ikke mitt eget soverom før jeg flyttet for meg selv. Så ja, det er mulig.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Med tanke på hvor godt stilt vi er i Norge idag så synes jeg ikke det er greit å putte barn av motsatt kjønn på samme rom etter jenta er 9-10 år eller gutten 11-12 år. Har man så dårlig råd at man ikke kan gi barna sine litt privatliv i oppveksten så ville jeg flyttet til billigere sted. Anonymous poster hash: 4157b...6db 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Våre to jenter delte rom til de var 9 og 12 år. Dette fordi vi kun hadde to soverom og når vi endelig fikk pusset opp resten av huset og de fikk hvert sitt rom,så tok det lang tid før de ville sove på hvert sitt rom. Da var de så vant til og sove på samme rom og de var utrygge for å sove alene. Så vi måtte sette to senger inn på ett rom😊 Anonymous poster hash: 8c8d8...2e8 Anonymous poster hash: 8c8d8...2e8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Med tanke på hvor godt stilt vi er i Norge idag så synes jeg ikke det er greit å putte barn av motsatt kjønn på samme rom etter jenta er 9-10 år eller gutten 11-12 år. Har man så dårlig råd at man ikke kan gi barna sine litt privatliv i oppveksten så ville jeg flyttet til billigere sted. Anonymous poster hash: 4157b...6db dette er noe av det dummeste svaret jeg har lest. Er tante til en gutt og jente som delte rom til de var i den alderen du snakker om. Dette hadde da ingenting med at foreldrene hadde dårlig råd. Men alle folk i Norge har ikke like god råd til og kunne kjøpe seg store luksus hus med en haug av rom. Anonymous poster hash: 8c8d8...2e8 2
Gjest SykkelJenny Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Jeg delte rom med søsteren min hele oppveksten. Vi hadde dog kjellerstue hvor vi kunne ha venner med oss etterhvert som vi vokste til - men det å dele rom var bare koselig, syntes jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Det kan de. Hvis det er mulig, så ville jeg prøvd å gitt de eget rom i 10-11 års alder. Anonymous poster hash: 27854...1ae
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Jeg delte rom med min søster til jeg var 13 (og hun var 11). Helt uproblematisk. Da vi fikk egne rom overnattet vi ofte hos hverandre, fordi det var mye koseligere å sove sammen. Anonymous poster hash: bc41a...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå