Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Liker de som skiller seg ut. Men tidligere i natt møtte jeg de dårlige gale.Det er et par her som er homser,Ingen grad bry seg om det akkurat.Så kom foreldra til han ene og regelrett skjelte han ut.Hva gjorde jeg? Jo jeg gikk bort,og spurte hva i all verden de drev med.De var så svarte i blikket,og skjelte meg ut,aldri opplevd sånt før! Ble helt satt ut jeg.Er ikke vant til sånne fordommer. Og jeg lever nå i et mannsdominert yrke.De sier jeg ikke skulle brydd meg,de er sånn overbærende Blir så oppgitt. Er du vitne til grov trakassering,så handler du,ikke sant?
WubWub Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 Ja det burde være en menneskeplikt å gripe inn når psykisk eller fysisk overgrep skjer foran øynene dine. Intoleranse skal aldri tolereres og ingen har rett til å hetse andre på bakgrunn av legning, hudfarge, personlige overbevisninger eller religion. Kritikk er greit, hets derimot er ikke det.
Oppgitt78 Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Hei blomsteret. Jeg beklager at dette ikke er relevant i forhold til tråden, men jeg lurer bare på hvor gammel du er, og hva du jobber med? Igjen, beklager avsporingen.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Ja det burde være en menneskeplikt å gripe inn når psykisk eller fysisk overgrep skjer foran øynene dine. Intoleranse skal aldri tolereres og ingen har rett til å hetse andre på bakgrunn av legning, hudfarge, personlige overbevisninger eller religion. Kritikk er greit, hets derimot er ikke det. Har aldri blitt skjelt ut før,det var helt utrolig. Fy,for noen mennesker.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Hei blomsteret. Jeg beklager at dette ikke er relevant i forhold til tråden, men jeg lurer bare på hvor gammel du er, og hva du jobber med? Igjen, beklager avsporingen. Jeg jobbet som lærer en del år,jeg er 41. Vil ikke si hva jeg,jobber med nå,det er et kreativt yrke,innen kunst.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Jeg jobbet som lærer en del år,jeg er 41. Vil ikke si hva jeg,jobber med nå,det er et kreativt yrke,innen kunst. Ikke som norsklærer, håper jeg. Anonymous poster hash: 41b77...db9 5
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Nå kom homsene bort til meg,og syns det var morsomt at jeg brydde meg. De bare ler,men beklaget at jeg måtte være vitne til det. Ble så rystet,for hvem i all verden trakkasererer folk pga legning i 2015?? Og så skjelte de ut meg,har aldri opplevd sånt.Foreldra til han ene altså.Han sa nå at de har behandlet han dårlig siden han sa at han var homofil som trettenåring. Begriper ikke sånt.Hva skjer i hodet på sånne mennesker?
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Ikke som norsklærer, håper jeg.Anonymous poster hash: 41b77...db9 Jo,språk,historie og religion. Vet det går litt fort i svingene her,og så er jeg på mobil,auto korrekt. Vær overbærende: -D
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Jo,språk,historie og religion. Vet det går litt fort i svingene her,og så er jeg på mobil,auto korrekt. Vær overbærende: -D Jeg tenker mer på at du, ganske konsekvent, mangler mellomrom mellom tegn (punktum, komma etc.) og neste ord/setning. Anonymous poster hash: 41b77...db9 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Så du var vitne til en familiekrangel mellom voksne mennesker og gikk bort og begynte å blande deg? Selvfølgelig skulle du ikke brydd deg. Anonymous poster hash: 63c20...6f5 1
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Jeg tenker mer på at du, ganske konsekvent, mangler mellomrom mellom tegn (punktum, komma etc.) og neste ord/setning.Anonymous poster hash: 41b77...db9 Ok.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Så du var vitne til en familiekrangel mellom voksne mennesker og gikk bort og begynte å blande deg? Selvfølgelig skulle du ikke brydd deg. Anonymous poster hash: 63c20...6f5 Nei du har kanskje rett? Men jeg kunne ikke sitte å høre på sånt uten å bry meg,de trakkasererer sin egen sønn!! Jeg gikk nok litt langt,men nå har de kommet til meg og sagt de syns det var morsomt at jeg brydde meg.Føler selv jeg dummet meg ut,men så lenge de sier det var ok,så.
Lutetium 71 Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Nei du har kanskje rett? Men jeg kunne ikke sitte å høre på sånt uten å bry meg,de trakkasererer sin egen sønn!! Jeg gikk nok litt langt,men nå har de kommet til meg og sagt de syns det var morsomt at jeg brydde meg.Føler selv jeg dummet meg ut,men så lenge de sier det var ok,så. Jeg syns det var en sunn ryggmargsrefleks å blande seg inn. Altfor mange i dag gir faen. Jeg forstår meg ikke på slike foreldre, og heller ikke på denne sønnen. Hadde jeg vært han, hadde jeg brutt tvert med opphavet. Slike mennesker er rett og slett pakk man ikke vil ha i livet sitt. 2
Oppgitt78 Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Jeg jobbet som lærer en del år,jeg er 41. Vil ikke si hva jeg,jobber med nå,det er et kreativt yrke,innen kunst. Takk for svar! Er det lov å spørre om hvorfor du har kuttet ut læreryrket? Og evt i hvilket trinn du jobbet? Jeg holder på med lærerutdanning selv, da jeg måtte bytte karriere etter en skade. For min del, så endte jeg opp med å velge barnetrinnet, men jeg var lenge i tvil.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 Takk for svar! Er det lov å spørre om hvorfor du har kuttet ut læreryrket? Og evt i hvilket trinn du jobbet? Jeg holder på med lærerutdanning selv, da jeg måtte bytte karriere etter en skade. For min del, så endte jeg opp med å velge barnetrinnet, men jeg var lenge i tvil. Jeg kuttet ut fordi jeg klarte ikke gjøre en forskjell.Det var så mye å ta tak i,som mobbing,respektløshet og lite læring.Jobbet så i Steinerskolen i to år,men sluttet fordi det ble litt for heavy: -) Vær snill å bli lærer og gjør en forskjell!Jeg var ikke tøff og sterk nok,du kan bli.Vi trenger gode lærere,masse Lykke til!"
Gjest Blomsterert Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 Jeg syns det var en sunn ryggmargsrefleks å blande seg inn. Altfor mange i dag gir faen. Jeg forstår meg ikke på slike foreldre, og heller ikke på denne sønnen. Hadde jeg vært han, hadde jeg brutt tvert med opphavet. Slike mennesker er rett og slett pakk man ikke vil ha i livet sitt. Takk: -) Ja,ble helt satt ut,de var helt grusomme mot han.Så sitter jeg tre meter ifra,og klart jeg kunne ikke bare sitte her å høre på sånt rent drittprat! Men i Norge så er vi alt for høflige,jeg gikk nok over ei grense,
Oppgitt78 Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 Jeg kuttet ut fordi jeg klarte ikke gjøre en forskjell.Det var så mye å ta tak i,som mobbing,respektløshet og lite læring.Jobbet så i Steinerskolen i to år,men sluttet fordi det ble litt for heavy: -) Vær snill å bli lærer og gjør en forskjell!Jeg var ikke tøff og sterk nok,du kan bli.Vi trenger gode lærere,masse Lykke til!" Takk for det! Jeg blir nok aldri noen "god" lærer hvis vi legger den gamle venstreorienterte "lærerstanden" til grunn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå