AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Jeg er en 19 år gammel jente som aldri har hatt kjæreste før. Det har ingenting med utseendet mitt å gjøre, for jeg får ofte høre at jeg ser bra ut av andre, men det er det at jeg aldri blir forelsket. Jeg tror det som ligger til bunns i det er at jeg er redd for å binde meg til andre, det virker utrolig skummelt å plutselig skulle binde meg til en annen person. I tillegg har jeg litt lav selvfølelse, når jeg får et kompliment så tror jeg innerst inne ikke på det vedkommende sa.. Jeg skjønner ikke hvorfor eller hvordan en gutt kan bli forelsket i meg, for jeg føler at jeg ikke vil være bra nok, selv om jeg egentlig vet at jeg er bra nok? Jeg har blitt sjekket opp mange ganger før, og fått hørt at mange har likt meg, men jeg er tydeligvis helt blind når det gjelder å ta hint, og tenker alltid at det er vennskapelig ment. Jeg får også høre veldig ofte at jeg er utrolig «hard to get», men det gjør jeg faktisk ikke med vilje.. Jeg har bare alltid vært sånn, fordi jeg ikke tør å slippe meg løs og ta et skritt videre. Jeg har selvfølgelig mine premisser når det gjelder gutter, de må være kjekke for at jeg skal tiltrekkes av de. Men da tenker jeg også at hvorfor skal en kjekk gutt noen gang ville like meg, når det finnes så mange andre jenter som er mye penere enn meg? Noen som kjenner seg igjen i dette, eller er det bare jeg som er helt skrudd i hodet? Aner ikke hva jeg skal gjøre med dette, noen som har noen råd? Anonymous poster hash: c5542...41f Anonymous poster hash: c5542...41f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Jeg kjenner meg veldig igjen og er 25. Tør ikke å tillate meg å bli forelska så nå klarer jeg ikke bli det om jeg vil heller. De gangene jeg har blitt det har jeg fucket det opp og blitt iskald. Men trives godt alene uansett. Prøver samtidig å jobbe litt med å bli varmere og mer åpen for å slippe mennesker inn på meg. Anonymous poster hash: 1479c...eae
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Forelskelse er oppskrytt. Anonymous poster hash: ba39c...ed9 2
Anita_ Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Jeg kjenner meg veldig igjen og er 25. Tør ikke å tillate meg å bli forelska så nå klarer jeg ikke bli det om jeg vil heller. De gangene jeg har blitt det har jeg fucket det opp og blitt iskald. Men trives godt alene uansett. Prøver samtidig å jobbe litt med å bli varmere og mer åpen for å slippe mennesker inn på meg. Anonymous poster hash: 1479c...eae Off, kjenner meg igjen der.. Alle vennene mine får seg kjæreste etter kjæreste, mens jeg ikke en gang klarer å forelske meg. Virker som det er en stor sperre inni meg som aktiveres når folk tar et skritt til. Godt å høre at jeg ikke er alene om det i hvert fall!
Rammfrø Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Tror man må jobbe med seg selv i sånne situasjoner. Kanskje det hjelper å bli komfortabel med seg selv først før man kan bli komfortable med å slippe noen andre inn? Her er det to ting jeg ser som er problemet: Du er redd for å binde deg, som du skriver. Vil du i det hele tatt binde deg? Hva er det du er redd for? Det andre er at du sier du har lav selvtillit/selvfølelse. Du vet du er bra nok men føler deg ikke bra nok. Og du sammenligner deg selv med andre som du synes er penere enn deg. Jeg tror at hvis du kan klare å komme til et punkt der du innser at du har like mye å tilby som alle andre der ute. Du er en unik person med egen personlighet og utseende. Det finnes garantert flere som synes du er veldig pen. Du er den personen du er, du er i den kroppen d har, du har det utseende du har og hvis noen ikke liker deg så er det deres tap. Du er 19 år og folk sier du er attraktiv og du har blitt sjekket opp. Fortsett å vær deg selv, fokuser på det som får deg til å føle deg vell med deg selv. Jobb for å bli den du vil bli da kommer du til å bli mer komfortabel med deg selv og det kommer til å bringe inn mange flotte folk i ditt liv. Vet ikke om dette var noe hjelp men det falt meg inn når jeg leste ditt innlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Tror man må jobbe med seg selv i sånne situasjoner. Kanskje det hjelper å bli komfortabel med seg selv først før man kan bli komfortable med å slippe noen andre inn? Her er det to ting jeg ser som er problemet: Du er redd for å binde deg, som du skriver. Vil du i det hele tatt binde deg? Hva er det du er redd for? Det andre er at du sier du har lav selvtillit/selvfølelse. Du vet du er bra nok men føler deg ikke bra nok. Og du sammenligner deg selv med andre som du synes er penere enn deg. Jeg tror at hvis du kan klare å komme til et punkt der du innser at du har like mye å tilby som alle andre der ute. Du er en unik person med egen personlighet og utseende. Det finnes garantert flere som synes du er veldig pen. Du er den personen du er, du er i den kroppen d har, du har det utseende du har og hvis noen ikke liker deg så er det deres tap. Du er 19 år og folk sier du er attraktiv og du har blitt sjekket opp. Fortsett å vær deg selv, fokuser på det som får deg til å føle deg vell med deg selv. Jobb for å bli den du vil bli da kommer du til å bli mer komfortabel med deg selv og det kommer til å bringe inn mange flotte folk i ditt liv. Vet ikke om dette var noe hjelp men det falt meg inn når jeg leste ditt innlegg. Tusen takk for gode råd, veldig godt å høre hva andre tenker! Ja, jeg er redd for å binde meg, men jeg vil jo så klart få meg kjæreste snart. Jeg er også utrolig kresen på gutter, og finner alltid feil med de. Jeg tror bare jeg er redd for å la noen komme så tett innpå meg, jeg føler meg usikker og vrir meg bare unna... Vet liksom ikke helt hvorfor, men det skjer hver gang. Anonymous poster hash: c5542...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå