Gå til innhold

Symptomer på migrene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden Onsdag hatt en del hodepine som føles litt annerledes enn "vanlig" hodepine (hvis det er noe som heter det). Vanligvis når jeg har hodepine så er det liksom i hele hodet og også hvis jeg rister på hodet så gjør det vondt.

Hodepinen jeg har hatt den siste uken har bare vært på høyresiden av hodet og den er til tider litt bankende/stikkende, men om jeg rister på hodet merker jeg ingenting. Jeg har tatt paracet og da har det gitt seg en stund, men den kommer tilbake igjen. Merker også at hvis jeg har sittet lenge stille og reiser meg opp eller er i litt bevegelse så gjør det mer vondt og jeg kniper med øya fordi det er så ubehagelig. (ja, det høres sikkert rart ut, men det får gå.)

Kan dette være en mild form for migrene eller jeg bare overhysterisk? Hvis det fortsetter denne uken også så kommer jeg til å ta en tur til legen, men hvis det er noen her som har migrene så hadde det vært fint å høre hvordan dere opplever det.

Skal sies at jeg har så og si aldri hodepine ellers, så derfor blir jeg litt urolig når jeg plutselig har hatt det så ofte på så kort tid.

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: cc0ed...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres absolutt ut som det kan være migrene. Jeg har hatt det i noen år, og kan fortelle litt om hvordan det oppleves for meg.

Det begynner som regel med stive skuldre og typisk spenningshodepine, men så er det som det gradvis går dypere inn i hodet og blir vondere. Har det som oftest kun på venstre side. Til slutt blir det så vondt at jeg ikke klarer annet enn å ligge helt i ro, og alt av lys og lyder kjennes ut som stikk i hodet. Ligger jeg helt i ro dempes smerten etter et par minutter, men beveger jeg meg bare litt så kommer det tilbake for fullt igjen. Det blir mye verre hvis jeg reiser meg opp, da går det fra å være en dyp, dunkende smerte til å være mer stikkende i en liten stund. Jeg får også sterk kvalme det første døgnet, og spyr med en gang hvis jeg reiser meg.

For meg hjelper ikke smertestillende i det hele tatt, og det varer i tre døgn før det går over. Det eneste som hjelper er søvn til det er ferdig.

Ville tatt en tur til legen dersom det ikke gir seg, det kan være greit å få sjekket ut. Er det migrene så finnes det medisiner du kan teste som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som det kan være migrene. Jeg har hatt det i noen år, og kan fortelle litt om hvordan det oppleves for meg.

Det begynner som regel med stive skuldre og typisk spenningshodepine, men så er det som det gradvis går dypere inn i hodet og blir vondere. Har det som oftest kun på venstre side. Til slutt blir det så vondt at jeg ikke klarer annet enn å ligge helt i ro, og alt av lys og lyder kjennes ut som stikk i hodet. Ligger jeg helt i ro dempes smerten etter et par minutter, men beveger jeg meg bare litt så kommer det tilbake for fullt igjen. Det blir mye verre hvis jeg reiser meg opp, da går det fra å være en dyp, dunkende smerte til å være mer stikkende i en liten stund. Jeg får også sterk kvalme det første døgnet, og spyr med en gang hvis jeg reiser meg.

For meg hjelper ikke smertestillende i det hele tatt, og det varer i tre døgn før det går over. Det eneste som hjelper er søvn til det er ferdig.

Ville tatt en tur til legen dersom det ikke gir seg, det kan være greit å få sjekket ut. Er det migrene så finnes det medisiner du kan teste som kan hjelpe.

Tusen takk for svar! Hvis det er migrene jeg har så høres det ut som at jeg har en veldig mild versjon i forhold til det du har. Når jeg tenker meg om nå så blir jeg litt usikker på om det faktisk er paraceten som har hjulpet meg eller det faktum at jeg bare har ligget helt i ro på sofaen.

Skal på jobb imorgen og er i bevegelse stort sett hele dagen så jeg får se hvordan det går.. merker jeg gruer meg litt. Dersom det blir verre av det eller er like ille så bestiller jeg absolutt en legetime.

Anonymous poster hash: cc0ed...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine migrener varierer, noen ganger har jeg en stikkende smerte på venstre side/panne/øyne (vondt/bankende/stikkende i hele regionen) klarer å være på jobb med paracet/ibux innabords. Andre ganger er det som kragebein sier, må bare ligge i ro og prøve å sove det av. Reiser jeg meg, kaster jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner migrenen på venstre side av hodet, kjennes veldig annerledes ut enn vanlig hodepine. 

Det første jeg merker utover at det begynner å murre litt i hodet er at jeg blir lyssensitiv. Det blir slitsomt å se på TV eller sitte foran PC, da dunker det i venstre tinningen og jeg føler jeg ser litt dårligere også. Migrenen bedrer seg når jeg slår av alt skarpt lys og har det helt mørkt.  

Lenge siden jeg har hatt skikkelig migreneanfall nå da jeg har medisin som virker og som jeg tar med en gang jeg kjenner de første tegnene på at en migrene er på vei. Heldigvis. For migreneanfall for meg var to døgn i fosterstilling på badegulvet imens jeg vurderte å stikke en kniv i foten for å kjenne en annen type smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...