AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 For en liten stund siden hadde jeg og samboeren min invitert hans to brødre og deres familie på middag hos oss. Begge brødrene har nettopp fått to små, i tillegg til at de har andre større barn. Jeg regnet med at de ville bli løping og herjing med så mange unger, men det jeg reagerte mest på var at disse to damene bare tok seg til rette inne på soverommet vårt. Det går en dør inn til soverommet vårt fra stuen, og jeg stod på kjøkkenet og fikk det ikke helt med meg. Min samboer satt i stuen... De gikk bare rett inn på soverommet uten å spørre noen av oss om det var greit, og de skiftet bleier i sengen vår!? De hadde med seg tynne underlag, men det var kommet flekker i sengen selvom. Ikke at det er av så veldig betydning, men den dagen hadde jeg i tillegg skiftet på sengen. Jeg bare lurer på om dette er vanlig? I mine øyne er det faktisk helt uakseptabelt, jeg kunne aldri gått inn på andres soverom og skiftet en bæsjebleie i sengen deres... Jeg ble lettere sjokkert faktisk, og prøvde å si ifra til min samboer siden det på en måte er "hans" familie, men han så ikke ut til å bry seg så veldig. Resten av kvelden gikk de inn og ut av soverommet uten å spørre oss, og de hadde plassert alle sine babyting dere inne, til tross for at vi har en STOR gang hvor det er plass til alt mulig babygreier de hadde med seg. Overreagerer jeg? Også lurer jeg på hvordan man sier ifra til andres barn når de herjer rundt i huset, hopper i senger og i sofaen, og foreldrene deres ikke sier ifra? Jeg har selv ikke barn, men syns virkelig at det er foreldrenes jobb å passe på barna selvom de er på besøk hos andre. Når barna er hjemme er foreldrene veldig strenge; de får ikke lov til å gå inn med sko, hoppe i sofaen, gå innpå soverommet til foreldrene osv. Men med engang de er her er alt liksom greit... Dette ble et veldig langt og rotete innlegg, men jeg må bare få ut litt frustrasjon. Noen som har noen meninger/råd? Anonymous poster hash: 49b25...f3c 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Det er vel bare å tilby dem å skifte bleie på badet neste gang de er på besøk. Hvorfor lage en kjempesak av noe som kan løses enkelt? Anonymous poster hash: cd40c...f72 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Det er vel bare å tilby dem å skifte bleie på badet neste gang de er på besøk. Hvorfor lage en kjempesak av noe som kan løses enkelt? Anonymous poster hash: cd40c...f72 Jeg bare gikk utifra at det var vanlig folkeskikk å skifte en bleie på badet? Ihvertfall ikke på soverommet, i sengen til noen, uten å spørre først. Jeg fikk det som sagt ikke med meg før jeg gikk innpå soverommet fordi døren stod åpen... Anonymous poster hash: 49b25...f3c 15
Gjest supernova_87 Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Er dette et fenomen som kommer med å få barn kanskje? Jeg mener, folk flest tenker vel at man tar seg vel bare ikke til rette i andre sine hus!? Et bad er fellesrom jaok, men soverom er da vitterlig private! Ser for meg at disse damene hadde gått inn på soverommet deres når de ikke hadde småbarn, såklart hadde de ikke gjort det! "Oj der lå dildoen fra gårsdagens sengekos, og der var det noe skittent undertøy i en haug." Nei, man er faktisk ikke påbudt å holde det ryddig på soverommene sine selv om man får besøk. De kunne spurt, jeg kunne tilrettelagt, men faen da, gå inn på soverommet mitt uten å spørre? Bare nei. Skal ikke være nødvendig å låse soverommet fordi jeg får besøk. Greit nok at de gikk feil på vei til badet såvidt, men å strabe inn der, da kunne de jo sett det heftige sexspillet jeg har hengt opp over hele taket. (Nei, men liksom.)
strawberry Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Wow. Jeg er nok like sjokkert som deg, gjør folk slikt? Man går ikke inn på andres soverom, og skifter iallefall ikke bleier i andres seng! 20
Rosa Sitron Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Det er helt normalt i vår familie. Tar det som en selvfølge at familien min kan gjøre det hos meg også og ikke bare hos resten av familien. Jeg hadde nok surt om jeg skulle gjort det selv (har ikke barn), men hadde ikke stusset om noen brukte mitt rom til å bytte bleier. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Frekt og uforskammet ja. Vanlig oppførsel, nei! Men du kunne jo sagt i fra etter første gangen, og da du så de gå inn og ut av soverommet resten av kvelden. Er jo helt normalt å gi beskjed til folk når de går over grensen. "Soverommet er privat, men bare bruk badet til å skifte på barna" Problem solved. Anonymous poster hash: a8518...d1c 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Er dette et fenomen som kommer med å få barn kanskje? Jeg mener, folk flest tenker vel at man tar seg vel bare ikke til rette i andre sine hus!? Et bad er fellesrom jaok, men soverom er da vitterlig private! Ser for meg at disse damene hadde gått inn på soverommet deres når de ikke hadde småbarn, såklart hadde de ikke gjort det! "Oj der lå dildoen fra gårsdagens sengekos, og der var det noe skittent undertøy i en haug." Nei, man er faktisk ikke påbudt å holde det ryddig på soverommene sine selv om man får besøk. De kunne spurt, jeg kunne tilrettelagt, men faen da, gå inn på soverommet mitt uten å spørre? Bare nei. Skal ikke være nødvendig å låse soverommet fordi jeg får besøk. Greit nok at de gikk feil på vei til badet såvidt, men å strabe inn der, da kunne de jo sett det heftige sexspillet jeg har hengt opp over hele taket. (Nei, men liksom.) Wow. Jeg er nok like sjokkert som deg, gjør folk slikt? Man går ikke inn på andres soverom, og skifter iallefall ikke bleier i andres seng! Godt at det ikke bare er meg som tenker slik! Jeg går aldri inn på andres soverom fordi det er faktisk et veldig privat sted. Og jeg er overhodet ikke interessert i at det byttes bæsjebleier der hvor jeg skal sove. Det synes jeg faktisk er kvalmt og ekkelt. Men jeg er mest sjokkert over at de ikke spør, de bare tar seg til rette. Selvom de er familie så hadde jeg sagt nei, og henvist dem til badet. Nå er det "heldigvis" ikke så ofte de er hos oss, men som oftest vi som er på besøk hos dem... Anonymous poster hash: 49b25...f3c 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Frekt og uforskammet ja. Vanlig oppførsel, nei! Men du kunne jo sagt i fra etter første gangen, og da du så de gå inn og ut av soverommet resten av kvelden. Er jo helt normalt å gi beskjed til folk når de går over grensen. "Soverommet er privat, men bare bruk badet til å skifte på barna" Problem solved.Anonymous poster hash: a8518...d1c Ja, det er helt sant... Men jeg synes det er litt vanskelig å si ifra til disse damene og jeg tror det er pga aldersforskjellen (de er 10-12 år eldre enn meg, hehe). Det var derfor jeg sa det til min samboer og jeg forventet vel at han skulle si ifra til dem. Men neste gang de kommer på besøk skal jeg gi beskjed med engang! Blir for dumt å måtte låse soveromsdøren fordi vi får besøk... Anonymous poster hash: 49b25...f3c 2
Aubree Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Sykt.. Ville kjøpt et sånn enkelt stelleunderlag man kan legge på badgulvet og bare sagt "det ligger stellematte på badet til dere når dere skal skifte bleier". 4
FruN Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Jeg ville ikke bytta bleier (ikke eget, kommende barn, eller barn jeg passet) i min egen seng, så hvorfor i all verden skal jeg skifte i andres seng, eller la andre benytte min seng til det?? Vi har ingen god plass på badet til slikt enda, men vi har sofa, bord og andre plasser som er bedre egnet enn et soverom. Hadde det vært det eneste alternativet å benytte seng/soverom, hadde jeg i det minste forventet å bli spurt først. Som nevnt over, det er et privat rom, ikke lager eller stellerom. 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Har dere plass til bleieskifte på badet? De burde uansett ha spurt. Men hva slags gris var det som kom i sengen da? De hadde stellematte, men likevel kom det flekker i sengen? Skeit han mens han lå på matten? Eller la de en skitten bleie eller brukte våtservietter på sengen mens de skiftet så det kom bæsj på dynen? Herjing er ikke ok. Har kan du fint si fra direkte til ungene at slikt er ikke lov her. Anonymous poster hash: 7c7ec...ca3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 Jeg ville ikke bytta bleier (ikke eget, kommende barn, eller barn jeg passet) i min egen seng, så hvorfor i all verden skal jeg skifte i andres seng, eller la andre benytte min seng til det?? Vi har ingen god plass på badet til slikt enda, men vi har sofa, bord og andre plasser som er bedre egnet enn et soverom. Hadde det vært det eneste alternativet å benytte seng/soverom, hadde jeg i det minste forventet å bli spurt først. Som nevnt over, det er et privat rom, ikke lager eller stellerom. Vent til du selv får barn, de fleste bleier i halvsøvne gjøres i senga og på morgenkvisten, og litt på ettermiddagen. Veldig koselig å pludre litt i senga Anonymous poster hash: f1f4b...03d 1
FruN Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 Vent til du selv får barn, de fleste bleier i halvsøvne gjøres i senga og på morgenkvisten, og litt på ettermiddagen. Veldig koselig å pludre litt i senga Anonymous poster hash: f1f4b...03d Hva de fleste gjør, er likegyldig for meg 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 For en liten stund siden hadde jeg og samboeren min invitert hans to brødre og deres familie på middag hos oss. Begge brødrene har nettopp fått to små, i tillegg til at de har andre større barn. Jeg regnet med at de ville bli løping og herjing med så mange unger, men det jeg reagerte mest på var at disse to damene bare tok seg til rette inne på soverommet vårt. Det går en dør inn til soverommet vårt fra stuen, og jeg stod på kjøkkenet og fikk det ikke helt med meg. Min samboer satt i stuen... De gikk bare rett inn på soverommet uten å spørre noen av oss om det var greit, og de skiftet bleier i sengen vår!? De hadde med seg tynne underlag, men det var kommet flekker i sengen selvom. Ikke at det er av så veldig betydning, men den dagen hadde jeg i tillegg skiftet på sengen. Jeg bare lurer på om dette er vanlig? I mine øyne er det faktisk helt uakseptabelt, jeg kunne aldri gått inn på andres soverom og skiftet en bæsjebleie i sengen deres... Jeg ble lettere sjokkert faktisk, og prøvde å si ifra til min samboer siden det på en måte er "hans" familie, men han så ikke ut til å bry seg så veldig. Resten av kvelden gikk de inn og ut av soverommet uten å spørre oss, og de hadde plassert alle sine babyting dere inne, til tross for at vi har en STOR gang hvor det er plass til alt mulig babygreier de hadde med seg. Overreagerer jeg? Også lurer jeg på hvordan man sier ifra til andres barn når de herjer rundt i huset, hopper i senger og i sofaen, og foreldrene deres ikke sier ifra? Jeg har selv ikke barn, men syns virkelig at det er foreldrenes jobb å passe på barna selvom de er på besøk hos andre. Når barna er hjemme er foreldrene veldig strenge; de får ikke lov til å gå inn med sko, hoppe i sofaen, gå innpå soverommet til foreldrene osv. Men med engang de er her er alt liksom greit... Dette ble et veldig langt og rotete innlegg, men jeg må bare få ut litt frustrasjon. Noen som har noen meninger/råd? Anonymous poster hash: 49b25...f3c Jeg hadde også reagert på det, men i stedet for å bite det i meg, ville jeg sagt fra på en hyggelig måte slik at jeg slapp å bli irritert i ettertid Skal prøve å komme med løsningsorientert svar; Dette med bleier; Du ser det maks 1 eller 2 ganger før du tar tak i det ved å si at; Bleier bytter vi inne på badet. Flytt også gjerne tingene inn i gangen/badet. (Overhøres ikke dette, så går det fint an å låse soverommet ved neste besøk, det er tross alt et privat sted der man kanskje har leketøy/undertøy osv). Dette med leking/hopping inne; Tar ikke foreldrene tak i det, ville jeg gjort det. Med mild, men også tydelig stemme; "Her inne hopper vi ikke i sofaen", "Husk å bruke innestemme" osv. Angående "hans familie"; Dette er ikke 60-tallet lengre, hans familie er din familie. Du har like mye rett til å si fra som han, og får gjort ting mye kjappere også i stedet for å gå via han. Så dette ville jeg bare lagt av meg, og vært meg selv uten å bruke han som mellomledd. Det samme kan han gjøre med din familie. Gjør alt dessuten mye enklere, ingen liker å være mellommann. Angående at de selv burde tatt tak i egne barn hos andre; Helt enig, jeg ville gjort dette med mine barn. Og i en optimal verden burde alle gjort det. Men dessverre gjør de ikke dette, og da gjør du det isteden. Anonymous poster hash: a2a46...f20 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #16 Skrevet 13. september 2015 Vent til du selv får barn, de fleste bleier i halvsøvne gjøres i senga og på morgenkvisten, og litt på ettermiddagen. Veldig koselig å pludre litt i senga Anonymous poster hash: f1f4b...03d Vet ikke om jeg missforstår, men mener du at de fleste skifter bleier i senga? Anonymous poster hash: 2576d...6eb
Ulven Skrevet 13. september 2015 #17 Skrevet 13. september 2015 Vet ikke om jeg missforstår, men mener du at de fleste skifter bleier i senga? Anonymous poster hash: 2576d...6eb Man drar ikke opp en sovende baby midt på natta hvis man kan slippe det. Da skifter man bleie i senga, noe som kan gjøres på et minutt, i dempet lys og uten at barnet våkner helt. 1
Askmeagain89 Skrevet 13. september 2015 #18 Skrevet 13. september 2015 Æsj! Og jeg har en liten en selv. Hvis jeg er på besøk skifter jeg i bagdelen til vognen eller spør hvor de foretrekker at jeg skifter på henne og har med et underlag som er vanntett. Har som regel også alltid med poser til bleiene eller spør om å låne. Helt utenkelig å skifte på sengen til andre. Fikk tilbud om det en gang, men takket faktisk nei. Jeg ville bare sagt at bleieskift ikke skjer i sengen. Kjøp evt en sånn billig stellematte på IKEA og legg den et sted du syns det passer seg å skifte bleie 6
Ulven Skrevet 13. september 2015 #19 Skrevet 13. september 2015 Normalt sett burde besøket ha spurt om det var greit å skifte i senga deres, men siden de ikke gjorde dette lurer jeg på om det ikke var lagt opp til et sted de kunne bytte på badet el? Hadde du lagt ned et teppe, noen tykke håndkler eller annet passende? Her har vi stellematte som blir tatt frem når det kommer smått. De skal få slippe å ligge rett på et hardt baderomsgulv for å skifte tørt. 3
minister-mio Skrevet 13. september 2015 #20 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde vært like sjokkert! Og det kom avføringsflekker i senga? Det er jo helt vilt, æsj 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå