Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere vesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veskedilla :oops: . Ja, jeg har skodilla også. Skoene har fått eget skoskap, og er rimelig strukturerte.

Men veskene.. de henger litt her og litt der, på en knagg, ligger i bunnen av skapet, noen ligger slengt på loftet, en i handlenettet på barnevognen, noen er borte i en skuff et sted. Hvordan får man system på dem? Finnes det et smart opphengssystem for vesker som ikke tar så stor plass?

Og hva med belter? Hvordan får man lettest system på dem? Jeg ruller dem pent sammen og legger dem i skapet, men er ikke helt fornøyd, syns ikke jeg får oversikten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe system å skryte av selv, men her finner du mange gode tips.

Skrevet

Blir du ikke litt småkvalm når du tenker på hvor mange gjenstander du har?

Skrevet

Jeg har stumtjener, men syns det blir litt voldsomt. Tror jeg skal stikke og kjøpe noen sånne plastkasser som det tipses om i den andre tyråden (takk Mie ;-)).

Til Possum:Jeg har flyttet mer enn normalt ofte, og får ryddet i tingene mine rett som det er, så jeg plages ikke med kvalme over ubrukte ting nei. Vesker er en hobby, og noe jeg setter pris på å skjemme meg bort med. Mens inventar, klær og sko gis til Fretex, tas veskene vare på. Har ei lita jente som skal få dem når hun blir litt større - slik jeg husker jeg fikk en hel pappeske med vesker da jeg var 7 år :-)

Skrevet

Er veldig som deg...ekstremt skogal(klær..vesker..detaljer)alt..Som deg har jeg også et eget skoskap..har de fleste av skoene mine der..

får jo ikke plass til alle der..har sikkert over 100 par..og det er ikke tull engang..

så resten er stappet her og der..er også veskadilla..men de har jeg en ca grei ordning på.

Har mange(da mener jeg mange)knagger på en vegg..så er det skyvedør ogssånt..så

på en måte et "lite rom"..nå er ikke det så lett å innrede..vi hadde snekker hos oss..så det

ble ganske stilig..men det er jo en idè..Veskene henger hvertfall pent..

Belter henger jeg på "kleshengere"..hehe..det går hvertfall greit..

Skrevet

Jeg har beltene mine rullet sammen i en skuff, og vesker jeg ikke bruker så ofte i en annen skuff. De jeg bruker mer enn månedlig henger på knagger på veggen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke så mange vesker, de få jeg eier ligger slengt ibunnen av garderobeskapet der jeg har alle plaggene som henger... :oops: (Har 1 skap med hyller og 1 med stang, ingen av dem fyllt opp)

Skrevet

Jeg har en inne bod i leiligheten og der har jeg satt opp noen kroker i veggen. Her henger jeg opp vesker/belter osv. Den vesken jeg bruker til daglig - "til jobben vesken" henger på kjøkkenstolen.

Skrevet

Nei det er ikke greit å ha veske og sko-dilla....hehe.

Litt lettere med sko siden de er lettere å plassere? :tunge1:

Men jeg har veskene mine øverst i skapet. På dette store rommet som finnes i så mange klesskap.

Setter de på rad og rekke bortover der :)

Skrevet

Mine vesker (som det er for mange av) henger på en knaggrekke på gjesterommet.. De jeg bruker for tiden (2 av dem) ligger på kjøkkenstolen..

Skrevet

Jeg oppbevarer mine vesker i en stor skuff på soverommet.

Skrevet

Vesker har jeg bare 5 av. Jeg bruker bare en til daglig. Resten ligger i en hylle, og hentes fram når jeg skal på byen. :)

Har vel ikke 100 par sko som Dagensdiva, men kanskje opp mot halvparten. De fyllerer gulvet og de 2 nederste hyllene i hvert av klesskapene. I tillegg står stovletter og joggesko som jeg bruker til vanlig på en rist i gangen. Det går stort sett greit, selv om det er litt kaos av og til. :-?

Problemet er beltene. De har jeg en egen kommode til der de ligger sammenrullet. Jeg har dessverre ikke funnet noe smart system for å sortere dem. Bruker mange av dem om hverandre, og har ALLTID problemer med å finne de jeg skulle ha til akkurat dagens antrekk. Har tenkt litt på å bruke knagger, men tror det blir litt vanskelig å få plass på veggen. Dessuten er det jo alltid de som henger innerst man skal ha tak i... :-(

Er det noen som har tenkt ut et lurt system for beltene sine?

Skrevet

Jeg har hengt dem over noen kleshengere.

Da er det enkelt å få dem av når jeg vil bytte veske, og så tar det ikke så mye plass fordi mange henger på samme kleshenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk veskedilla for 1 år siden, skal ikek si hvor mange jeg har kjøpt... men fikk jo da problemer med oppbevaringen. Og siden de fleste er mye, og derfor ikke står pent av seg selv, så må de henges opp.

Har kjøpt 2 stk hånklehengere på IKEA, sånn med flere løse armer som kan svinges fra side til side. Hengt på veggen over hverandre, kaller det bare vesketreet mitt :)

Skrevet
Jeg har veskedilla :oops: . Ja, jeg har skodilla også. Skoene har fått eget skoskap, og er rimelig strukturerte.

Men veskene.. de henger litt her og litt der, på en knagg, ligger i bunnen av skapet, noen ligger slengt på loftet, en i handlenettet på barnevognen, noen er borte i en skuff et sted. Hvordan får man system på dem? Finnes det et smart opphengssystem for vesker som ikke tar så stor plass?

Og hva med belter? Hvordan får man lettest system på dem? Jeg ruller dem pent sammen og legger dem i skapet, men er ikke helt fornøyd, syns ikke jeg får oversikten....

Faktisk er det ikke bra om du henger veskene. Det sliter veldig på de. Det er vondt å gjemme de vekk, det vet jeg godt, men det er mye bedre å bruke en sånn oppbevarings greie slik at de kan ligge og ikke henge og mistet formen. Selv pleier jeg å henge den veske jeg har i bruk der og da, så jeg er ikke akkurat flink til det men....Prøve i hvert fall... :tunge1:

Skrevet
Og hva med belter? Hvordan får man lettest system på dem? Jeg ruller dem pent sammen og legger dem i skapet, men er ikke helt fornøyd, syns ikke jeg får oversikten...

Dette sliter jeg også med. Har tenkt litt på knagger, men tror ikke det blir plass. Noen gode forslag?

Skrevet

VESKENE MINE; Oppstillt tett i tett på hyller samt hengt på kroker, noen på veggen som dekor. Alle i gangen slik at jeg kan velge etter dagsform og antrekk :wink:

BELTENE MINE; Hengt over en egen "håndklestang" på badet, lett oversiktlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...