penny_ Skrevet 15. september 2015 #21 Del Skrevet 15. september 2015 Reverse hypers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 15. september 2015 #22 Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Hvis man til slutt kjører repetisjoner i 100-tallet, vil man ikke få det jeg kaller "fremgang" poenget er uansett å gjøre ting vanskeligere for seg selv, og da blir den naturlige ruten tyngre øvelser(essensielt å øke vektene), eller faktisk bli sterkere i øvelsene man allerede tar(øke vektene). Egentlig enig, men det kommer til et punkt der å øke antall repetisjoner er nytteløst. Joda, men klarer du f.eks. ett-beinsknebøy til 100-tallet så er du sannsynligvis rimelig sterk om man snakker om beinøvelser. Det er som oftest dem man får "pes" for når det gjelder kroppsvekttrening. Forøvrig kan en videre progresjon etter ett-beinsknebøy være ettbeins knebøy med hopp, videre til back/front flip, og videre til ettbeins flip. I tillegg har man jo et antall mer eller mindre grisevanskelige ettbeinsøvelser som sissy squat og "the shrimp" (Advanced). Poenget mitt var egentlig bare at man kan øke motstanden ganske mye uten å legge til vekter. I prinsippet er jo vi enige: Progresjon og volumøkning kan taes i både repetisjonsantall og i motstand (resistance). Og ev i tid. Endret 15. september 2015 av Supraspinatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 15. september 2015 #23 Del Skrevet 15. september 2015 Joda, men klarer du f.eks. ett-beinsknebøy til 100-tallet så er du sannsynligvis rimelig sterk om man snakker om beinøvelser. Det er som oftest dem man får "pes" for når det gjelder kroppsvekttrening. Forøvrig kan en videre progresjon etter ett-beinsknebøy være ettbeins knebøy med hopp, videre til back/front flip, og videre til ettbeins flip. I tillegg har man jo et antall mer eller mindre grisevanskelige ettbeinsøvelser som sissy squat og "the shrimp" (Advanced). Poenget mitt var egentlig bare at man kan øke motstanden ganske mye uten å legge til vekter. I prinsippet er jo vi enige: Progresjon og volumøkning kan taes i både repetisjonsantall og i motstand (resistance). Og ev i tid. Vi er egentlig helt enige, jeg uttalte meg bare veldig bastant. Det jeg ikke liker er når man ikke balanserer fremgangen mellom repetisjonsantall og motstand, godt nok. Altså at man bare antall repetisjoner i "det uendelige". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå