Gå til innhold

Når jeg skal opp i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et mål om å gå opp ca. 5 kg i vekt, fordi jeg nå er litt under normalvekten, og føler meg mager og svak. 

Dersom jeg spiser gode måltider hver dag slik at jeg får i meg antallet kalorier jeg skal ha for å holde vekten stabil, og i tillegg spiser tre Atkins-barer (som inneholder 220-250 kalorier per bar) og to never nøtter og tørket frukt utenom måltidene hver dag, hvor mye vil jeg da gå opp over feks. en uke/en måned eller lignende? 

Hilsen 22 år gammel jente :) 

Anonymous poster hash: 17791...751
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? :( 

Skrevet

Hei! Jeg har et mål om å gå opp ca. 5 kg i vekt, fordi jeg nå er litt under normalvekten, og føler meg mager og svak. 

Dersom jeg spiser gode måltider hver dag slik at jeg får i meg antallet kalorier jeg skal ha for å holde vekten stabil, og i tillegg spiser tre Atkins-barer (som inneholder 220-250 kalorier per bar) og to never nøtter og tørket frukt utenom måltidene hver dag, hvor mye vil jeg da gå opp over feks. en uke/en måned eller lignende? 

Hilsen 22 år gammel jente :)

Så lenge du inntar mer enn du forbrenner så vil vekta øke.Hvor mye er vanskelig å forutse på forhånd.

Anonymous poster hash: 9655d...c97

Skrevet

Så lenge du inntar mer enn du forbrenner så vil vekta øke.Hvor mye er vanskelig å forutse på forhånd.

Anonymous poster hash: 9655d...c97

Men går det ikke an å si noe om det når man vet hvor mange ekstra kalorier man inntar per dag? 

Skrevet

Men går det ikke an å si noe om det når man vet hvor mange ekstra kalorier man inntar per dag?

Kommer jo an på aktivitetsnivået ditt også.

Anonymous poster hash: 46ab1...8b7

Skrevet

Vi vet ikke hvor mye du spiser og vi vet ikke hvor aktiv du er. Så vanskelig å si noe om saken

Anonymous poster hash: f62e0...6bf
Skrevet

For å gå opp ett kilo, må du spise ca 7000 kalorier mer enn det du trenger for å holde vekta stabil. Klarer du spise såpass mye mer I løpet av ei uke går du opp ca 1 kilo den uka. Må du bruke en måned på å få I den såpass mye ekstra kalorier tar det en måned å gå opp ett kilo.

Sånn ca.

Anonymous poster hash: 8b8d1...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...