AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Jeg begynner visst å få feber selv, har hodepine og angrer på at mannen fikk dra på guttetur denne helgen. Ble vekket kl 04.45 og har ikke fått hentet meg inn, sjangler omkring og har ingen til å avlaste meg. Eldste ser pjusk ut, og jeg har akkurat brutt alle prinsipper og servert hot dog (!) foran fantorangen. Jeg gleder meg til begge sover søtt, så jeg hvertfall får 1,5 time søvn før amming igjen... Innser at det har blitt fire timer tv for eldste i dag! Og jeg som hadde tenkt å ha tv-løs tilværelse i høst, haha, snakk om å bomme fatalt. Huff.. Anonymous poster hash: 250d6...d37
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Du skriver ganske rotete så jeg skjønner ikke helt hva du vil vi skal bidra med. Fire timer tv for et litt større barn er ingen krise når man har syk unge, men selvsagt ikke noe som bør skje ofte. Det kan lønne seg å venne eldste til å aktivisere seg selv med lek og andre aktiviteter, sånn at du kan ta deg av deg selv og baby når det trengs. Tv bør ikke være eneste utvei når du er sliten. Anonymous poster hash: 35d27...c0d 7
skruf Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Vi har også tvregler/datatid-regler, men når det er sykdom i hus så er det unntakstilstand og alle prinsipper fraviker. Glemmer aldri den gangen minsten var sånn ca 2 år, og hadde spysjuka en hel dag og jeg fikk den påfølgende natt da hun hadde sluttet å kaste opp. Og, mannen min hadde ikke sjans å ta fri fra jobb (ingen familie her vi bor som kan avlaste).. Så den dagen ble tilbrakt i tvstua som ligger vegg-i-vegg med badet, på madrasser foran tven med en haug med puter og pledd. Minsten i tskjorte og bleie, og mor sjøl løpende til og fra do. Tven var på hele dagen, og det ble meget enkel servering for å si det sånn: saft, kjeks, kokt pasta... 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Er det ikke unntakstilstand når barn og voksne er syk? Alt er fritt vilt her hjemme da.. Bestikker til og med ungene med godterier om de klarer å få det i seg. Anonymous poster hash: 94989...887 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Jeg begynner visst å få feber selv, har hodepine og angrer på at mannen fikk dra på guttetur denne helgen. Ble vekket kl 04.45 og har ikke fått hentet meg inn, sjangler omkring og har ingen til å avlaste meg. Eldste ser pjusk ut, og jeg har akkurat brutt alle prinsipper og servert hot dog (!) foran fantorangen. Jeg gleder meg til begge sover søtt, så jeg hvertfall får 1,5 time søvn før amming igjen... Innser at det har blitt fire timer tv for eldste i dag! Og jeg som hadde tenkt å ha tv-løs tilværelse i høst, haha, snakk om å bomme fatalt. Huff.. Anonymous poster hash: 250d6...d37 Ikke få dårlig samvittighet, slik har alle hatt det God bedring Anonymous poster hash: 64848...373
Lillemini Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Er det ikke unntakstilstand når barn og voksne er syk? Alt er fritt vilt her hjemme da.. Bestikker til og med ungene med godterier om de klarer å få det i seg. Anonymous poster hash: 94989...887 Her også. Jeg våknet med et forferdelig migreneanfall i dag, klarte ikke annet enn å ligge i fosterstilling med en spybøtte ved siden av senga. Mannen var bortreist, så da var løsningen en pakke kjeks og barnetv på ipaden for 2-åringen, mens mamma sov ved siden av. Ble mer enn 4 timer forran skjermen på henne i dag, men det er heldigvis ikke noe som skjer ofte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Er det ikke unntakstilstand når barn og voksne er syk? Alt er fritt vilt her hjemme da.. Bestikker til og med ungene med godterier om de klarer å få det i seg. Anonymous poster hash: 94989...887 Her og. Anonymous poster hash: c8858...ead
ara Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 (endret) Når barna her i huset er syke så får de se så mye tv og film de vil, og de er bare 2 og 3 år gamle. Noen unntak må være greit altså 😊 I hverdagen får de ikke se så mye tv/film men heller leke inne og ute. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet TS 😊 Endret 14. september 2015 av ara 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Her er det omgangssyke i hus og barnetv har stått på siden vi stod opp kl 6. Normalt er vi ganske restriktive men nå er det unntakstilstand. Har ikke dårlig samvittighet heller.. Anonymous poster hash: fb8ca...906 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Vannkopper og diare her, netflix er på..som han ser mens jeg vasker bæsj mm. Han eter saltstenger..drittvær ute..ellers triller vi litt tur. Han er tre..Anonymous poster hash: 483e5...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Er det ikke unntakstilstand når barn og voksne er syk? Alt er fritt vilt her hjemme da.. Bestikker til og med ungene med godterier om de klarer å få det i seg. Det er det her også. Men dårlig samvittighet har jeg så visst likevel siden både mannen og barnet er kronisk syke, og sykedager blir det mye av :-( Anonymous poster hash: 94989...887 Anonymous poster hash: 57712...507
MiniMjau Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Helt innafor! God bedring Hva gjør vi selv når vi er syke? Ligger på sofaen og glor på tv.
Tante-Sofie Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Min 5-åring er også syk, og tilbragte hele dagen foran tv'en i går, bare avbrutt av litt spilling på iPad. Dagen i dag blir nok ganske lik. Jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet.
missLynch Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Her er det "anarki" når ungene er syke Nesten...!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 , haha, snakk om å bomme fatalt. Huff.. Anonymous poster hash: 250d6...d37 Tror ikke barnet dør av TV-titting. Anonymous poster hash: 4cef2...658
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #16 Skrevet 29. september 2015 er man syk må man gjøre det beste ut av situasjonen, og da er vel tv det som forhindrer at syke unger sutrer og griner konstant. Anonymous poster hash: 90833...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå