Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sykemeldt i 3 måneder i fjor og får derfor ikke lønnsøkning i år iflg arbeidsgiveren min.. Men kan dette være lov? Noen her som har peiling?

Anonymous poster hash: a251c...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke jobber i det offentlige eller er organisert i LO-forbund, har du ingen krav på lønnsøkning, nei. Så arbeidsgiver gjør ingenting ulovlig her. Om det er klok og god personalpolitikk er en annen sak..,

Anonymous poster hash: 86a9e...ad1

• Liker 1
Skrevet

Hvis lønnsforhøyelsen er basert på resultater kan han ha rett dersom du ikke har nådd de målene som er satt for deg.

Anonymous poster hash: beb8b...c3a

Skrevet

Tja, dersom du ikke får lønnsforhøyelse ene og alene FORDI du var sykmeldt så er det i strid med diskrimineringslovgivningen. Men dersom du derved var borte på dn viktig tid slik at de ikke får vurdert deg ordentlig el.l. er det helt greit.

Skrevet

Så lenge du ikke jobber i det offentlige eller er organisert i LO-forbund, har du ingen krav på lønnsøkning, nei. Så arbeidsgiver gjør ingenting ulovlig her. Om det er klok og god personalpolitikk er en annen sak..,

Anonymous poster hash: 86a9e...ad1

Ingen som er organisert i et LO-forbund har krav på lønnsøkning av den grunn. Poenget er om din arbeidsgiver er bundet til tariffavtaler som gir lønnsøkning - det er helt uavhengig av om du selv er organisert. Noen ganger settes det av lokale potter der du må være organisert for at de tillitsvalgte skal forhandle for deg, men arbeidsgiver kan likevel prioritere også uorganiserte.

Skrevet

Ingen som er organisert i et LO-forbund har krav på lønnsøkning av den grunn. Poenget er om din arbeidsgiver er bundet til tariffavtaler som gir lønnsøkning - det er helt uavhengig av om du selv er organisert. Noen ganger settes det av lokale potter der du må være organisert for at de tillitsvalgte skal forhandle for deg, men arbeidsgiver kan likevel prioritere også uorganiserte.

Er det bare organiserte som kan forhandle om høyere lønn? På min arbeidsplass er det bare disse som går opp i lønn, men har jeg i prinsippet rett til å forhandle om høyere lønn selv når jeg ikke er organisert?

Jeg jobber i kommunen.

Anonymous poster hash: 44d6a...b0f

Skrevet

Det er vanlig i min jobb og få lønnsøkning hvert år. Alle får det. Jeg fikk det i fjor selvom jeg ikke hadde nådd målene. Man setter seg gjerne litt høye mål der jeg jobber så synes det det er et rart argument å bruke nå i så fall..

Anonymous poster hash: a251c...bbf

Skrevet

Hos min arbeidsgiver så får man lønnsøkning basert på innsats og trynefaktor. Og slik er det hos de fleste private arbeidsgivere. Du har ikke krav på annet enn den lønnen som står i kontrakten.

Anonymous poster hash: bad76...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...