Gå til innhold

Hvilken liten hunderase røyter lite/ingenting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag utenom nakenhund? :)

Anonymous poster hash: 2c631...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Malteser som ikke røyter. Til gjengjeld må han børstes mer eller mindre hver dag og pelsen må klippes. Det er ofte sånn med hunder, mindre røyting = mer pelsstell, så man må se litt på hva man helst ønsker.

Skrevet (endret)

Ikke røytende hunder krever som regel en del til my pelsstell I form av børsting og klipp, men det finnes en god del å velge mellom.

Bichon havanese, Bichon frise, toy og dverg puddel, dverg schnauzer, stri og ruhårede terriere, strihåret dachs osv

Endret av Sapientia
Skrevet

Hva skjer med pelsen dersom man er sløv med stellet på disse hundene? Ikke at jeg skal være det, jeg bare lurer :)

Skrevet

Hva skjer med pelsen dersom man er sløv med stellet på disse hundene? Ikke at jeg skal være det, jeg bare lurer :)

De får floker ut av en annen verden :/

Jeg har hatt papillon og den røyta heller ikke stort :)

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Shih tzu! Finnes ikke snillere later hund, ha ha. Bjeffer minimalt også. Er man sløv med pelsstell så får den tover. Jeg har valgt å barbere min hver tredje mnd. Man bør gre litt hver dag så de venner seg, min hater fortsatt og bli greid da, skal man ha de med langt hår må man passe på øynene, kan få inngrodde der som må opereres ut. Jeg drypper øynene hver dag hvis det blir litt langt. Ører må også nappe med jevne mellomrom, kan sette seg betennelse. De tåler dårlig varme, min holdt på å få heteslag i fjor, måtte ta henne i dusjen.

Endret av Keikolina
Skrevet

Dersom man ikke passer på å børste de røytefrie rasene får de masse floker, av typen som er så store og harde at de må klippes av. I tillegg kan de "loe" litt, men det blir ikke i nærheten så mye hår på gulv osv. som med en hund som røyter. Så det kommer vel litt an på hva du syntes er mest stress; Støvsuging eller børsting?

Det er en del pelsstell som følger med en røytefri rase, men til gjengjeld slipper man hår på klær, gulv, tepper og lignende. Pelsen må også klippes gjevnlig, noe som er litt jobb med mindre man setter det bort.

Anonymous poster hash: adcb4...632

Gjest Belle âme
Skrevet

Bichon frisé

Bichon havanais

Bolognese

Malteser

Shih tzu

Lasha apso.

Skrevet

Har hatt hund tidligere, og jeg må innrømme at jeg ble små sprø av røytingen ;) Grer hunden mer enn gjerne hver dag da :)

Vet dere hvilke av disse rasene dere har foreslått som har minst problemer? Altså fysiske problemer. Bare lest at mange småhunder kan ha litt plager ?

Skrevet

Fortell gjerne litt om aktivitetsbehovet hvis noen av dere har peiling på det også :)

Skrevet

Italiensk mynde.

Anonymous poster hash: eb176...085
Skrevet

Bedlington terrier røyter ikke i det hele tatt. Ganske skjelden i norge, men finnes noen gode oppdrettere:) Hadde en for noen år siden, børstet han aldri og han fikk aldri noen floker. Måtte klippe han en gang i halvåret, men det er verdt det:) Det kan feste seg noen kvister i pelsen om den er veldig lang, men det er bare å fjerne.

Anonymous poster hash: 4f557...6c5

Skrevet

I tillegg til de andre som er nevnt her røyter papillon veldig lite.

Men alle rasene må børstes og bades jevnlig for at pelsen ikke skal floke.

Særlig ørene til papillonen Bør børstes daglig og etter tur med kam fordi de er veldig utsatt.

Skrevet

Prazsky krysarik :) perfekte familiehunder og turkamerater. Utrolig spreke, kosete og glade hunder! Elska mi lille:)

Skrevet

Vi har en lhasa apso. 

Fantastisk flott rase. Den røyter ikke i det hele tatt da den har hår og ikke pels. For å unngå for mye pelsstell så klipper vi den ca hver 10 uke. 

Vi dusjer og grer den 3-4 ganger i uken, avhengig av vær og vind. 

google-søk: lhasa apso teddybearcut. 

Den bjeffer aldri, er super snill mot barn og generell leken og livlig. 

Anbefales 

Anonymous poster hash: 60d4e...a0a
Skrevet

Vi har en lhasa apso. 

Fantastisk flott rase. Den røyter ikke i det hele tatt da den har hår og ikke pels. For å unngå for mye pelsstell så klipper vi den ca hver 10 uke. 

Vi dusjer og grer den 3-4 ganger i uken, avhengig av vær og vind. 

google-søk: lhasa apso teddybearcut. 

Den bjeffer aldri, er super snill mot barn og generell leken og livlig. 

Anbefales 

kan også anbefale en dyktig oppdretter dersom det er ønskelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...