Gå til innhold

Klengete og furten 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten! Og utrolig lei! Har to barn. Største er 7 og han har alltid vært flink til å aktivisere seg selv, leke selvstendig og kose seg i sitt eget selskap.

Så har jeg ei på snart 2. Hun leker så og si aldri for seg selv. Hun skal helst opp på fanget mitt, følge etter meg og furte.

Når hun holder på med noe er det bare for å rote. Tar blomsterjorda opp av pottesjulerne, tar ting ut av skuffer og kaster på gulvet ol.

Prøver å få henne til å leke med lego, Fisher Price sine little people, dukker, bamser ol. men hun bare kaster det utover og kommer etter meg. 

Jeg blir så lei! Får aldri gjort noe. Lager jeg mat skal hun stå mellom meg og komfyren og furter konstant "Opp! Opp!"

Hun har gått i barnehage siden i mai, og jeg håpet det ville bli bedre når hun startet der, men det har det ikke. Hjemme er hun like sippete og klengete.

Totalt forskjellig fra storebror som på samme alder kunne sitte på gulvet i timesvis å bygge lego, kjøre Briotog og leke. Har prøvd å bygge Briotogbane med henne også, da tok hun fra hverandre alle skinnene, kastet dem utovet ogskulle tilbake på fanget.

Hva skal jeg gjøre? Går det over? HJELP!

Anonymous poster hash: b2298...700
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var også sånn. Nå er hun verdens med selvgående fireåring, hvis det er noen trøst. :)

Det jeg gjorde var å forklare at jeg var opptatt med å lage middag/vaske klær etc., og så la henne rope og skrike til det ga seg. Eventuelt løftet jeg henne vekk og forklarte hvorfor hun ikke kunne henge i beinet mitt akkurat da. I de verste tilfellene tok jeg henne i bæresele på ryggen. Det syntes hun jo var litt kjedelig, så hun ble gjerne litt mindre klengete etterpå. ;)

Ellers involverte jeg henne så mye som mulig når det faktisk gikk an. Lot henne putte klær i vaskemaskina, satte henne på benken mens jeg laga middag, lot henne smake på alle ingrediensene, fortalte henne hva jeg holdt på med og så videre. (Husker ikke helt hvor gammel hun var for disse ulike tingene.)

• Liker 1
Skrevet

Min eldste var også sånn. Nå er hun verdens med selvgående fireåring, hvis det er noen trøst. :)

Det jeg gjorde var å forklare at jeg var opptatt med å lage middag/vaske klær etc., og så la henne rope og skrike til det ga seg. Eventuelt løftet jeg henne vekk og forklarte hvorfor hun ikke kunne henge i beinet mitt akkurat da. I de verste tilfellene tok jeg henne i bæresele på ryggen. Det syntes hun jo var litt kjedelig, så hun ble gjerne litt mindre klengete etterpå. ;)

Ellers involverte jeg henne så mye som mulig når det faktisk gikk an. Lot henne putte klær i vaskemaskina, satte henne på benken mens jeg laga middag, lot henne smake på alle ingrediensene, fortalte henne hva jeg holdt på med og så videre. (Husker ikke helt hvor gammel hun var for disse ulike tingene.)

Takk for svar og håp!  :laugh:

Jeg har prøvd alt. Kjøpt div. leker men ingenting fenger. Jeg får bare håpe at det går over snart, da jeg føler at jeg ikke gjør noe annet enn å sitte i en stol med henne på fanget.

Anonymous poster hash: b2298...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...