missfidget Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 Det virker som plutselig det vandrer så enormt mye katter hjemløs ut forby huset vårt. Vi alltid tar oss av så mye som vi kan men dette sommeren har det vært voldsomt. En katt som vi tok inn må avlives, også tok vi en katt som vi har fremdeles og vet ikke helt hva å gjør siden vi har en katt fra før av som er våres og nesten 1 år. (Hunnkatt). Så nå har en tredje katt kommet bort. Det virker ikke som katten er syk, er ikke avmagret men nå den bare ligger ut forby døra...Er så lei meg for at jeg vil tar katten inn og mate han, men mannen sier bestemt nei, at vi kan ikke..... Noen som har råd å gi? Dyrebeskyttelsen i Stavanger, kunne de hjelpe noe?
Gjest Fighter Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Jeg ville kontaktet dyrebeskyttelsen.
missfidget Skrevet 19. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2004 Katten vil ikke forlatt terrassen vårt, og vi fikk ikke tak i Dyrebeskyttelsen før i morgen. Da tenkt jeg at beste er nok å gjør det så koselig som mulig der ute, har lagt ut skal med kattemat og vann og en pute å sove på. Terrassen er typen som er dekket slik at det er passelig varmt der inne, verken blåse eller regn kommer inn, så håper det kan gå såpass bra til vi finne et plass for katten. Synd for at katten er bare såååå søt.....Men men, får håper det går bedre i morgen....
Gjest Virvar Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Huff, jeg blir så trist Det finnes så alt for masse katter. Det fødes så alt for masse kattunger. Så alt for få tar ansvar for å forhindre at deres katt setter flere katter til verden. Og så blir det masse hjemløse katter. Dyr som lider en sjebne de burde vært skånet for. Sult, tørste, kulde og sykdommer. Det finnes ikke villkatter i norge, bare hjemløse katter. Skulle så gjerne åpnet dørene og gitt noen et hjem, men slik situasjonen er nå så går ikke det. Så bra at noen som du tenker på kattene, og har gitt den mat og noe å ligge i for natten. Jeg aner ikke om dyrebeskyttelsen har kapasitet til å gjøre noe. Men håper det går bra med pusen. Det fødes så alt for masse katter i forhold til gode, trygge og ansvarlige hjem.
Gjest Eir Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Dyrebeskyttelsen har som regel alltid fullt hus, men du bør ringe dem og høre hva de kan gjøre. Noen ganger kan de finne ett midlertidig hjem, og starte prosessen med å øremerke, sterilisere og omplassere katten. Eventuelt så kan du jo høre med mannen din om dere kan melde dere som krisehjem, da kan du ta vare på katten, mens dyrebeskyttelsen prøver å finne ett nytt hjem til den. Dersom denne katten ser ok ut, og insisterer på å holde seg i nærheten av huset kan det jo også hende at den har en eier ett sted som savner den. Derfor bør du prøve å få tak i den og skjekke øremerking/chip hos dyrebeskyttelsen eller dylegen. Skjekk også katter som er savnet der du bor, eventuelt sett opp lapp/egen annonse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå