Gå til innhold

Veldig opptatt av en jeg ikke engang har møtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år, som for et par uker siden matchet med en på samme alder på Tinder. Egentlig er jeg ikke på Tider for å finne kjæreste etc., mer som et tidsfordriv. Har egentlig bestemt meg for å være singel en stund, da det ble slutt med meg og kjæresten for noen måneder siden, og jeg kjenner jeg er litt lei den kjærestegreia. 

Noen dager etter at vi matchet, snakket han til meg. På helt sånn "vanlig" måte, som de fleste gjør. Jeg svarte, og vi snakket litt. Et par dager etterpå snakket han til meg på nytt igjen (gjenopptok den forrige samtalen), og vi snakket litt til. Dette pågikk i et par-tre dager, og han la meg til på Instagram og Facebook. 

Jeg stalket han veldig gjennom sosiale medier, og fant ut at han er veldig min type gutt. La egentlig ikke spesielt merke til han i begynnelsen på Tinder, men etter litt "research" ble jeg helt oppslukt. Jeg la han til på Snapchat, og de siste dagene etter det har vi sendt litt snaps, men ikke snakket noe mer på Tinder. 

Jeg går og tenker på denne gutten absolutt hele tiden. Er helt oppslukt, og klarer ikke å slutte å tenke på han. Føler meg utrolig dum og teit, siden jeg ikke en gang har møt han eller kjenner han, og ikke aner hva han egentlig legger i ting. De fleste guttene på Tinder snakker jo til alle jentene, og ser ikke på noen av dem som "noe spesielt". 

Hvordan kan jeg slutte å tenke sånn på han? Det plager meg nesten… Noen råd? 

Anonymous poster hash: 45352...5ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om et møte? Så får du kjent på om følelsene er ekte eller nettbasert? ;)

Anonymous poster hash: 8904a...6f1

Skrevet

Be om et møte? Så får du kjent på om følelsene er ekte eller nettbasert? ;)

Anonymous poster hash: 8904a...6f1

Jeg har tenkt på å gjøre det, men vet ikke om det blir "for dumt" siden jeg i utgangspunktet ikke vil ha noen kjæreste… 

I tillegg har jeg i hele vår og sommer vært mye syk, som har gjort at jeg har gått ned mange kilo. Derfor er jeg nå ganske så avmagret, men er på vei opp igjen i vekt. Vil ikke møte en "potensiell kjæreste" slik som jeg ser ut nå. Han vil jo synes jeg ser ut som et skjelett. Hater at jeg oppdaget denne gutten på akkurat et slikt tidspunkt :( 

Skrevet

Hvor langt unna er han? Jeg vil virkelig anbefale å prøve å gjøre ting som stjeler oppmerksomheten din. Fokuser på interesser, venner, jobb/skole, aktiviteter. Få hjernen din til å tenke på andre ting.
Det er flott å tenke mye på den man er interessert i men alt for mye kan bli et dårlig mønster og man kan gjerne overtolke ting. Vært i den fella selv mange, mange ganger.

Hvis han bor nærme vil jeg anbefalt å finne på noe sammen med han. Gjør det på et offentlig sted og ikke et sted der man er alene. :)

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det

Anonymous poster hash: 3a358...2e2

Skrevet

Hvor langt unna er han? Jeg vil virkelig anbefale å prøve å gjøre ting som stjeler oppmerksomheten din. Fokuser på interesser, venner, jobb/skole, aktiviteter. Få hjernen din til å tenke på andre ting.

Det er flott å tenke mye på den man er interessert i men alt for mye kan bli et dårlig mønster og man kan gjerne overtolke ting. Vært i den fella selv mange, mange ganger.

Hvis han bor nærme vil jeg anbefalt å finne på noe sammen med han. Gjør det på et offentlig sted og ikke et sted der man er alene. :)

Han bor ca. 5 km unna meg. Prøver å fokusere på skole og andre ting (bør jo egentlig det også, har eksamen like rundt hjørnet), men jeg klarer ikke å slutte å tenke på han. Mulig jeg bare overtolker som du sier, og jeg hater at jeg blir sånn. Er i utgangspunktet ei jente som lett blir sjarmert av gutter som tar kontakt med meg. Men greia er jo den at jeg ikke kjenner han eller vet om han snakker med et hav av jenter i tillegg til meg… Men sjekket om han blir venn med andre jenter på Facebook også, og han har ikke blitt venn med noen flere enn meg på de dagene jeg har hatt han på Fb. 

• Liker 1
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det

Anonymous poster hash: 3a358...2e2

Og har du da noen råd? :) 

Skrevet

Sånn har jeg og vært mange ganger. Blir så obsessed at jeg føler jeg er en skikkelig stalker. Innbiller meg et forhold der vi har samtaler og gjør ting. Fy flate. Heldigvis holder jeg det for meg selv og som AB.

Anonymous poster hash: 26802...fce
  • Liker 1
Skrevet

Han bor ca. 5 km unna meg. Prøver å fokusere på skole og andre ting (bør jo egentlig det også, har eksamen like rundt hjørnet), men jeg klarer ikke å slutte å tenke på han. Mulig jeg bare overtolker som du sier, og jeg hater at jeg blir sånn. Er i utgangspunktet ei jente som lett blir sjarmert av gutter som tar kontakt med meg. Men greia er jo den at jeg ikke kjenner han eller vet om han snakker med et hav av jenter i tillegg til meg… Men sjekket om han blir venn med andre jenter på Facebook også, og han har ikke blitt venn med noen flere enn meg på de dagene jeg har hatt han på Fb. 

Jeg leste det andre svaret ditt også. Hvis du ikke føler deg klar med deg selv for å møte han så burde du ikke møte han. Det å møte noen når man ikke er helt komfortabel med det enda er en dårlig idé.. Jeg har gjort det og det har gått fint. Hvis han er en ordentlig fyr så har du nok ikke noe å frykte. Er mulig han liker deg akkurat som du er, uansett vekt. :)

Prøv å skriv litt mer og bli litt bedre kjent? Stol på magefølelsen din.

Skrevet

Sånn har jeg og vært mange ganger. Blir så obsessed at jeg føler jeg er en skikkelig stalker. Innbiller meg et forhold der vi har samtaler og gjør ting. Fy flate. Heldigvis holder jeg det for meg selv og som AB.

Anonymous poster hash: 26802...fce

Jeg også innbiller meg slike ting! Blir helt gal av meg selv. Vi vet jo så vidt hvem hverandre er. Og jeg er i utgangspunktet ikke ute etter noen kjæreste. Hater at jeg ikke klarer å slutte å tenke på han. Har vurdert å bare slette han fra alt, men vil jo ikke det heller. Og jeg lurer sånn på hva han egentlig tenker… 

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste det andre svaret ditt også. Hvis du ikke føler deg klar med deg selv for å møte han så burde du ikke møte han. Det å møte noen når man ikke er helt komfortabel med det enda er en dårlig idé.. Jeg har gjort det og det har gått fint. Hvis han er en ordentlig fyr så har du nok ikke noe å frykte. Er mulig han liker deg akkurat som du er, uansett vekt. :)

Prøv å skriv litt mer og bli litt bedre kjent? Stol på magefølelsen din.

Har jo tenkt det jeg også, at dersom han skal avvise meg pga. at jeg ikke har gått opp alle kiloene jeg mistet enda, så får det "være hans tap". Men på den andre siden vil jeg jo ta meg best mulig ut dersom jeg skal møte han. Hadde jeg vært normalvektig nå, hadde jeg spurt han om et møte. Men det holder meg veldig tilbake, merker jeg. 

Skrevet

Har jo tenkt det jeg også, at dersom han skal avvise meg pga. at jeg ikke har gått opp alle kiloene jeg mistet enda, så får det "være hans tap". Men på den andre siden vil jeg jo ta meg best mulig ut dersom jeg skal møte han. Hadde jeg vært normalvektig nå, hadde jeg spurt han om et møte. Men det holder meg veldig tilbake, merker jeg. 

Prøv å gjør det du kan for å føle deg bedre med deg selv og fokuser på deg selv. Hvis han er der fortsatt når du føler deg i en fin vekt så kanskje da? Hvis han viser seg å være en tosk er det kanskje bra dere ikke møttes. :D

Skrevet

Prøv å gjør det du kan for å føle deg bedre med deg selv og fokuser på deg selv. Hvis han er der fortsatt når du føler deg i en fin vekt så kanskje da? Hvis han viser seg å være en tosk er det kanskje bra dere ikke møttes. :D

Hehe, ikke sant :) Men om jeg potensielt skulle møte han før jeg oppnår normal vekt, bør jeg fortelle han det i forkant av møtet? Slik at han ikke blir overrasket av at jeg er så tynn. Men føler også at det blir rart å fortelle slikt til en jeg ikke har møtt før :( 

Skrevet

Hvorfor skal du hele tiden tenke på hva han vil? Først må du jo tenke på og finne ut av hva du vil!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du hele tiden tenke på hva han vil? Først må du jo tenke på og finne ut av hva du vil!

Det har du jo rett i :) Tror jeg tenker ekstra mye på hva han vil, fordi jeg er litt "redd" for at han skal spørre meg om et møte, når jeg i utgangspunktet ikke vil møte han når jeg er så tynn som jeg er nå, men likevel ikke vil at sjansen skal gå fra meg :P Komplisert, jeg vet… 

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av dette når du ikke engang er interessert i å ha en kjæreste? Skal du bare se om du kan få han, for så å dumpe han hvis han viser seg å bli interessert?

Anonymous poster hash: 17fbf...453
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av dette når du ikke engang er interessert i å ha en kjæreste? Skal du bare se om du kan få han, for så å dumpe han hvis han viser seg å bli interessert?

Anonymous poster hash: 17fbf...453

Selvfølgelig ikke. Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter en kjæreste (altså, brukes feks. ikke Tinder aktivt fordi jeg mååå ha en kjæreste så fort som mulig). Men hvis "den rette" skal dukke opp og jeg blir forelsket og glad i en person, så vil jeg jo selvfølgelig være kjæreste med en personen. Avviser ikke en jeg blir glad i fordi jeg "ikke vil ha kjæreste" :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er best å fokusere på deg selv først. Kanskje tankene roer seg med han etter en stund. Akkurat nå er de kanskje litt sterke. :)

Skrevet

Egentlig er jeg ikke på Tider for å finne kjæreste etc.,

Hva i alle dager gjør du på Tinder hvis det ikke er for å finne deg kjæreste? Er du der for å tøse litt rundt?

Skrevet

Hva i alle dager gjør du på Tinder hvis det ikke er for å finne deg kjæreste? Er du der for å tøse litt rundt?

Nei, egentlig bare litt sånn tidsfordriv. Er jo selvfølgelig åpen for kjæreste hvis den rette dukker opp (som jeg skrev over her), men er ikke sånn konstant på jakt og utkikk etter en kjæreste. Man må jo kunne være på Tinder for det, for å bare se hva som finnes der ute. Er jo mange som er på Tinder bare for å finne noen å ha med seg hjem på lørdagskvelden, og synes ikke akkurat det er så mye mer "godkjent" grunn. Ikke alle er på Tinder fordi de er desperat på jakt etter sin framtidige mann/kone. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...