himmeloghav Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Og hvordan motiverer man seg til trening når man ikke har lyst?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Jeg hater å trene. Kan ikke fordra det. Men det er så mye hjertesykdom, lungesykdom og kreft i min familie, at jeg prøver å holde meg sunn for å i alle fall utsette å få disse sykdommene så lenge som mulig. Så jeg trener fast 2-3 ganger i uka uansett hvor mye jeg hater det. Når jeg virkelig ikke har lyst å tenker jeg på disse tingene og tvinger meg ut:P Anonymous poster hash: 2abb4...3ed
Gjest Tjoppa Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Ja. Jeg gjør det fordi jeg må- fordi jeg har bestemt meg for at jeg skal trene minst tre ganger i uken. Og det er jo godt etterpå, men de "tvangsøktene" blir ofte kortere og lettere enn planlagt. Jeg har vært der og brukt kroppen selv om jeg f.eks kun kjørte tre arbeidssett i stedet for fem, eller byttet ut en øvelse med en annen. Det er heldigvis stortsett langt mellom de gangene jeg ikke vill, og jeg har rom for å kunne bytte ut ei styrkeøkt med ei løpeøkt om jeg vill.
Sushi Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Ja. Trener når jeg har bestemt meg for å trene. Er ikke bare å utsette det når man har små barn hjemme og en samboer som også ønsker å trene om kveldene. Vi har faste treningsdager der den andre legger ungene samtidig, og det gjør at vi lar være å utsette eller droppe trening. Og så er det jo alltid deilig når man først kommer i gang. Hvis jeg har skikkelig lite lyst så sier jeg til meg selv at "jeg skal bare løpe fire kilometer", eller "jeg skal bare trene de viktigste styrkeøvelsene i dag". Når jeg først er i gang så blir det ofte til at jeg tar hele styrkeprogrammet likevel eller løper mye lenger enn jeg tenkte. 1
Surriball Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg liker ikke å trene, og jeg har tvunget meg selv nok og hatt mye dårlig samvittighet pga det. Nå lufter jeg hunden i 1,5-2 timer hver dag i skogen, gjerne i tunge oppoverbakker med bra tempo i stedet. Da MÅ jeg ut hver dag, så min dårlige samvittighet har forduftet.
Erazor Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Ja. Nå liker jeg å trene i utgangspunktet, men jeg har selvsagt dager hvor kroppen er tung og andre gjøremål frister mer. Jeg velger å gå likevel fordi jeg har konkrete mål med treningen, og når jeg har bestemt meg for det, så gjennomfører jeg.
Rainbow Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Ja. Jeg trener hver dag (eller seks dager i uka, den sjuende er rest day der det eneste jeg gjør er turer med hunden). Best å gjøre det når jeg står opp - når hodet mitt ikke får med seg hva kroppen gjør før jeg er igang, men når jeg må gjøre det på ettermiddagen har jeg sjelden lyst, jeg bare kler på meg treningstøy og begynner. Jeg liker veldig godt å trene, da, men jeg er alltid ekstra fornøyd de dagene jeg ikke hadde lyst og gjorde det likevel - da føler jeg meg veldig bra etterpå!
Gjest Runforit Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Per i dag så er det aldri et problem å finne lysten til å trene da jeg elsker å jogge og lysten kommer av seg selv. Jogger jeg ikke om morgenen så er jeg så rastløs når kvelden kommer og synes det er utrolig deilig, avstressende og befriende å bare forsvinne inn i joggeboblen. Men da jeg startet å jogge og ikke var i så god form og var så innarbeidet jogger så var det ren stahet. Akkurat som jeg måtte på jobb mandag til fredag så måtte jeg jogge så og så mange ganger i uka. Jeg hadde det som en del av timeplanen og fulgte den slavisk. Inntil en dag så var det ikke noe mer å tenke over for det var blitt en del av livsstilen min og like naturlig som den første kaffekoppen for dagen.
Derpinaa Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 (endret) Jeg må, rett og slett. Har en skade, og må jobbe med og vedlikeholde med opptrening tre ganger hver uke for at jeg skal kunne drive med den treningen som jeg virkelig syns er gøy. Endret 13. september 2015 av Derpinaa
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Ja. Jeg trener på morgenen, og ofte er det ikke før jeg kommer på senteret jeg innser at jeg egentlig ikke har lyst å trene (er ikke helt våken før det), og da er det jo ikke noen vits i å la vær. Derfor jeg foretrekker tidligtrening!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Ja, jeg gjør det! Jeg tenker på hvor digg det er etterpå, hvor lett jeg føler meg i kroppen, og hvor avslappende det er. Hvis jeg ikke trener de dagene jeg opprinnelig har tenkt å trene, blir jeg som regel rastløs og irritabel i kroppen. Nå kan jeg ikke trene pga en operasjon, og jeg merker at humøret er ganske dårlig pga dette. Gleder meg veldig til å komme i gang igjen! Anonymous poster hash: c5e16...659
Gjest energystar Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Ja jeg trener selv om jeg ikke vil. Tenker at jeg kan bare gå en tur på en time istedenforto, men når jeg er ute og svetter tenker jeg at jeg vil bli tynn igjen (og bruke mine fine klær som venter i kleskapet) og da ender det med at jeg er ute i to timer;-)
Cata Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 Selvsagt. Ellers hadde det ikke blitt gjort, siden jeg hater å trene. I sommerhalvåret når jeg sykler til jobb trener jeg 3 ganger i uka. Om vinteren når jeg bruker bil, trener jeg fire ganger. Det er ikke noe jeg gjør fordi jeg synes det er så morsomt. Jeg gjør det fordi jeg må, og det er etterhvert blitt en vane, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 Skal ærlig innrømme at jeg ofte ikke trener på dager der jeg ikke har lyst,men får dårlig samvittighet overfor meg selv(har jo satt meg et mål) og vet jo hvor godt det er å få trent så det er egentlig bare dumt av meg å droppe det. Jeg får nok bli litt strengere med meg selv,og eventuelt ta en litt lettere økt hvis kroppen føles tung. Det er vel bare det at når jeg begynner å tenke på hvor tung og trøtt jeg er,så blir jeg enda tyngre Tanker kan jammen ødelegge for mye. Anonymous poster hash: f76b4...535
Thorn Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 Ja, ellers hadde det sjelden blitt noe av. Og jeg vet at om jeg holder ut, får inn en god rutine og kommer i litt bedre form så blir det lystbetont etterhvert. Er ikke så mange år siden jeg var "avhengig" av å trene hver dag, så håper jeg kommer dit igjen om ikke så altfor lenge!
himmeloghav Skrevet 13. september 2015 Forfatter #16 Skrevet 13. september 2015 Jeg har også funnet ut at jeg bare må bestemme meg for å trene noen ganger i uka. Hvis jeg lar lysten styre blir der veeeldig sjeldent og jeg kan like gjerne melde meg ut fra treningsenteret, men mulig jeg satser på gruppetrening da det er litt mer motiverende.
mijaa Skrevet 13. september 2015 #17 Skrevet 13. september 2015 Nja. Jeg har ganske vondt i viljen når det sprutregner og blåser som verst! Det som er min reddende engel der er gruppetimer; ved kjeden jeg trener må man melde seg av 3 timer i forveien ellers får man én prikk, og man kan bare få 3 prikker i halvåret, ellers blir man utestengt (eller må betale et gebyr). Siden jeg er student, er det å slippe det gebyret motivasjon nok for å få meg opp og ut av sofaen! Jeg merker dog at mange økter hvor jeg virkelig ikke hadde lyst blir dårlige økter.. Men det er uansett bedre enn ingenting, tenker jeg!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #18 Skrevet 14. september 2015 Ja. Skulle jeg bare trent når jeg hadde lyst hadde det blitt fint lite trening på meg. Jeg er som regel trøtt og sliten etter jobb, og det er langt mer fristende å bare bli i sofaen. Jeg har en fast rutine. Klokken sånn og sånn er det trening, sånn er det bare. Det er ikke noe valg med i bildet. Det er som å gå på jobb. Klokken sånn og sånn skal jeg på jobb. Uansett hva jeg nå føler om saken. Punktum finale. Heldigvis blir det jo kjekt å trene når jeg først har kommet i gang. Anonymous poster hash: e4941...cda
Gjest SykkelJenny Skrevet 14. september 2015 #19 Skrevet 14. september 2015 Ja, jeg trener selvom jeg ikke har lyst. Er faktisk ytterst sjeldent jeg har lyst til å gå på treningssenteret, men jeg prøver å gjøre det til en vane - at det skal gå på "automat", noe jeg skal uten å tenke på om jeg har veldig lyst. Turer - både til fots og på sykkel sammen med venninner elsker jeg - så da gleder jeg meg skikkelig til å komme meg ut. Men treningssenteret kommer jeg dessverre aldri til å elske
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #20 Skrevet 14. september 2015 Både og. Noen ganger er det tøft å motivere seg, men jeg har lært meg å ikke kjenne så godt etter. For hvis jeg gjør det er jeg stort sett alltid sliten eller har vondt et sted. Så drar heller på trening og trener bittelitt, enn å sitte i sofaen og råtne bort. Anonymous poster hash: c3b3b...df7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå