Gå til innhold

Baby som ikke liker seg i vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en jentebaby på 4 mnd. Vi bruker lang tid på å få henne til å sove, og hun våkner veldig lett. Hun liker heller ikke å ligge i vogna dersom hun våkner midt i en tur f.eks. Noen ganger er jeg en halvtime unna hjemmet når hun våkner, og da føler jeg at jeg må skyndte meg hjem..Ellers blir det mye hyling. Jeg prøver å ta henne opp, og holde henne, men det kan bli tungt å gå og holde henne hele tiden.

Hva gjør dere andre dersom babyen gråter når dere ikke er hjemme? Lar dere babyen ligge i vogna og gråte, eller tar dere den opp og skyndter dere hjem?

Anonymous poster hash: cf956...168
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg iverksetter da plan B, bæresele, som han heldigvis elsker. Om selen ikke er med, skynder jeg meg hjem mens jeg bærer på armen så lenge jeg klarer. Ikke sjans for at han roer seg i vogna igjen om han først har våknet og begynt å gråte...

• Liker 3
Skrevet

Jeg brukte nesten bare bæresjal :)

Og når hun var ca fem mnd så gikk det seg til med vogna ;)

Anonymous poster hash: 509dd...c9e

Skrevet

Går aldri hjemmefra uten bæretøy. Ofte dropper vi å ta med vogn også.

Skrevet

Samme her. Går aldri på trilletur uten bæresele.

Skrevet

Ok, takk for tips! :) bæresele skal kjøpes inn snarest! Er det tungt å bære da, eller går det greit? (Jeg har ryggproblemer)

Håper etterhvert på at sittedelen i vogna skal bli suksess :)

Skrevet

Det gikk ikke greit for meg med bæresjal/sele, men på korte avstander gikk det greit. Hadde det med for den type bruk,men trengte heldigvis ikke bruke det ofte.

Bar barnet på armen om jeg hadde glemt sele om det ble gråt.

Hadde heller tatt noen sittepauser på veien fremfor å la babyen gråte alene i vogna.

Anonymous poster hash: a6e5a...36a

Skrevet

Bæresele eller bæresjal bruker jeg de periodene barna mistrives i vogna. Noen turer har jeg endt opp med å bære baby i bæresjal og storesøster i bæresele på ryggen :ler: eldste veier 12 kg og yngste 3 kg, og det er absolutt ikke tungt hvis en bærer riktig :)

Anonymous poster hash: 66adf...3fb

Skrevet

Det gikk ikke greit for meg med bæresjal/sele, men på korte avstander gikk det greit. Hadde det med for den type bruk,men trengte heldigvis ikke bruke det ofte.

Bar barnet på armen om jeg hadde glemt sele om det ble gråt.

Hadde heller tatt noen sittepauser på veien fremfor å la babyen gråte alene i vogna.

Anonymous poster hash: a6e5a...36a

Ok, da skal jeg kjøpe inn et og prøve iallfall!

Har møtt på mødre med barnevogner der jeg tydelig hører at babyen gråter, mens moren bare fortsetter å trille uten å gi det oppmerksomhet.

Det får jeg meg absolutt ikke til å gjøre! 

Skrevet

Mi hadde vognsskrekk i den alderen. Bytta vogn og det gikk oppsiktsvekkende mye bedre. Ellers vil jeg også anbefale bæretøy :)

Skrevet

Mini hadde vognskrekk, det var hyling fra hun bare så vogna. Det hele løste seg da jeg byttet til sportsdelen, og hadde hodeenden på nest nederste trinn.

Anonymous poster hash: 97931...818

Skrevet

Ok, da skal jeg kjøpe inn et og prøve iallfall! Har møtt på mødre med barnevogner der jeg tydelig hører at babyen gråter, mens moren bare fortsetter å trille uten å gi det oppmerksomhet.Det får jeg meg absolutt ikke til å gjøre!  Anonymous poster hash: cf956...168

Ikke døm så hardt. Kanskje hun er hundre meter unna hjemmet...

Anonymous poster hash: bdef2...6bd

• Liker 3
Skrevet

Har møtt på mødre med barnevogner der jeg tydelig hører at babyen gråter, mens moren bare fortsetter å trille uten å gi det oppmerksomhet.

Noen ganger må man bare. Mulig de skulle rekke noe og ungen er utrøstelig? 

Jeg kunne godt vært en av de mødrene.

Skrevet

Faktisk så må man bare la ungen skrike noen ganger i vogna. gutten min skriker når han er stuptrøtt..vi var 10 min unna hjemmet.. Han skreik og skreik. Ingenting hjelper..prøvde alt for å få han til å slutte å gråte. Bysset han på armen til han sovnet, men han våknet med en gang jeg la han ned igjen. Jeg kan ikke bære en 11 kg baby på armen og vognen i andre dessverre .bæresele eller sjal funker heller ikke hos oss.Fant ut at jeg bare måtte gå hjem, fort! Han skreik hele veien. Rett utenfor inngangsdøren sovnet han. Men jeg fikk noen ubehagelige blikk på veien. Babyer er veldig forskjellige, noen er lette å roe ned og andre går ikke ann å roe ned. Kan hende at de mødrene du har sett har babyer som ikke går ann å roe ned med det første.. Man dømmer ikke før man vet hele situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Bæretøy er genialt. Min minste ville verken sove eller være våken i vogna, så jeg bærte MASSE. Det er ikke tungt så fremt du velger en god sele, barnet kommer tett på kropen din, og du belaster ikke ryggen noe særlig.

En digg bonus er masse deilig kroppskontakt og roen ved å ha en sovende/hvilende baby på deg, det er utrolig avslappende og godt og trygt. :hjerte:

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Så en i dag. Kjente jeg ble skikkelig provosert. Fikk lyst til å plukke opp ungen selv. Og ti minutter senere så dem tilfeldig igjen, ungen skrek like mye da og mor latet som hun ikke hørte det

Skrevet (endret)

Jeg er sikkert blant de du kunne gått forbi med hylende unge. Hun hater vognen, men noen ganger må jeg til og fra steder. Hun hater også bilsetet.

Jeg går som regel aldri langt og passer på at jeg har mulighet til å gå inn på et senter el., men har ikke sjans hver gang så noen ganger må hun dessverre bare hyle. Bæretøy funker dessverre kun en veldig liten stund så ja... Er nok mange som dømmer meg.

Vi stopper og prøver alltid å trøste, snakker til henne og tilbyr leker el, men nei, hun hyler.

Endret av Askmeagain89
Skrevet

Kritiserer ikke de som absolutt ikke lar babyen grine, men jeg hadde latt ungen skrike seg i søvn for å si det sånn. Selvtrøsting eller hva det heter.
Det funket på meg og det funket på brødrene mine, så regner med det skal funke på andre unger også!

Skrevet

Kritiserer ikke de som absolutt ikke lar babyen grine, men jeg hadde latt ungen skrike seg i søvn for å si det sånn. Selvtrøsting eller hva det heter.

Det funket på meg og det funket på brødrene mine, så regner med det skal funke på andre unger også!

Tenk om igjen. Og les gjerne litt om tilknytning med det samme.

Skrevet

Ikke døm så hardt. Kanskje hun er hundre meter unna hjemmet...

Anonymous poster hash: bdef2...6bd

Nei, gikk bak dem en time...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...