Gå til innhold

Hvordan få to åringen av melkeflaska på natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har av ulike grunner ikke anvendt jenta vår med nattmat, men nå er tiden her til at vi endelig har anledning til det.

Hun har vært mye syk, og det har vært utrolig vanskelig å få noe som helst mat i henne, men nå har vi altså fått noen nye medisiner å slikt så hun endelig fungerer som en normal 2 åring.

Så her står vi, tips og triks?

Melkeflaska kan ikke fjernes for godt, da vi er avhengig av den for å få medisiner i henne til hun er minst 3 år og kan begynner på andre medisiner..

Anonymous poster hash: 2de54...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har av ulike grunner ikke anvendt jenta vår med nattmat, men nå er tiden her til at vi endelig har anledning til det.

Hun har vært mye syk, og det har vært utrolig vanskelig å få noe som helst mat i henne, men nå har vi altså fått noen nye medisiner å slikt så hun endelig fungerer som en normal 2 åring.

Så her står vi, tips og triks?

Melkeflaska kan ikke fjernes for godt, da vi er avhengig av den for å få medisiner i henne til hun er minst 3 år og kan begynner på andre medisiner..

Begynn å gi henne vann i stede for melk? Tennene hennes vil bli ødelagt om hun drikker melk på natt over lang tid.

Hun har jo ikke behov for mat på natt lengre. Eller våkner hun sulten?

Anonymous poster hash: e8847...c75

• Liker 3
Skrevet

Hva med sukkerfri saft? Vann den skikkelig ut, og bruk etterhvert mere og mere vann sånn at det er minimalt med vann før du går over til rent vann. Da blir det sakte med sikkert en overgang til henne. 

Anonymous poster hash: 6ebab...cde
Skrevet

Hva med sukkerfri saft? Vann den skikkelig ut, og bruk etterhvert mere og mere vann sånn at det er minimalt med vann før du går over til rent vann. Da blir det sakte med sikkert en overgang til henne.

Sukkerfri saft vil jo også skade tennene.

Gjest Hannemor76
Skrevet

Vi tynnet ut melken mer og mer og gikk til slutt over på vann. :)

Skrevet

Sukkerfri saft vil jo også skade tennene.

Ikke på samme måte som melk. 

Og det jeg foreslo var for en kort periode, vanne ut safta mere og mere til det nesten ikke er saft igjen, for så å bruke bare vann. 

Tror det er en lettere måte å få ungen til å akseptere vann enn å brått bytte ut fra melk og rett over til vann. Det beste vil jo være å bare gå rett fra melk til vann og heller forberede seg på noen skrikenetter, men siden ts er avhengig av at ungen tar flasken pga medisiner så tror jeg det enkleste og beste er å ta ei gradvis avvenning fra melk til vann. 

• Liker 2
Skrevet

Og det jeg foreslo var for en kort periode, vanne ut safta mere og mere til det nesten ikke er saft igjen, for så å bruke bare vann. 

Tror det er en lettere måte å få ungen til å akseptere vann enn å brått bytte ut fra melk og rett over til vann. Det beste vil jo være å bare gå rett fra melk til vann og heller forberede seg på noen skrikenetter, men siden ts er avhengig av at ungen tar flasken pga medisiner så tror jeg det enkleste og beste er å ta ei gradvis avvenning fra melk til vann. 

Forberede seg på skrikenetter? Dette er da ikke 60-tallet!

Lar foreldre i dag ungene og babyene ligge og skrike??

Anonymous poster hash: 9ab28...d7c

Skrevet

Forberede seg på skrikenetter? Dette er da ikke 60-tallet!

Lar foreldre i dag ungene og babyene ligge og skrike??

Anonymous poster hash: 9ab28...d7c

En to-åring som er vant til å få melk på flaske vil helt sikkert rase og skrike i sinne over at melkeflaska blir fjernet og erstattet med vann, sann mine ord. En to-åring er ikke en baby lengre, og de kan være ganske så bestemte og utholdende.

Jeg har aldri skrevet at ungen skal ligge å skrike alene har jeg vel? Men man må forberede seg på noen urolige netter når man skal fjerne den uvanen med nattlige melkeflasker til en så stor unge. Hva mener du man skal gjøre da? Gi etter og la ungen få melkeflaska si for at den ikke skal grine? Nei, man prøver å roe ungen, tilbyr flaske med vann og holder ut. 

• Liker 7
Skrevet

Da er det jo bedre å vanne ut melken da? Slik at ikke barnet blir vant til en ny god smak på natt...?

Skrevet

Ts her :)

Takk for alle fine og gode svar hittil.

Vi er selvfølgelig klar over at dette ikke kommer til å gå upåaktet hen. Hun kommer nok til å være rasende stakkar. Tror ABen misforsto hele forklaringen lengere opp.

Selvfølgelig kommer hun til å gråte, men det skjer også på et fang hvor hun får trøst og forståelse. Og selvfølgelig en forklaring.

Vet ikke om det funker å vanne ut flaska, har prøvd det tidligere (mer medisin i en feks), men hun merker straks melka ikke er like "fyldig". Kanskje vi er nødt til å gå rett på vann? Ikke vet jeg..

Skrevet

Vi er selvfølgelig klar over at dette ikke kommer til å gå upåaktet hen. Hun kommer nok til å være rasende stakkar. Tror ABen misforsto hele forklaringen lengere opp.

Selvfølgelig kommer hun til å gråte, men det skjer også på et fang hvor hun får trøst og forståelse. Og selvfølgelig en forklaring.

Vet ikke om det funker å vanne ut flaska, har prøvd det tidligere (mer medisin i en feks), men hun merker straks melka ikke er like "fyldig". Kanskje vi er nødt til å gå rett på vann? Ikke vet jeg..

Jeg personlig hadde prøvd å gå rett over på vann, og tatt de kampene, i en helg feks.

• Liker 1
Skrevet

Det ville jeg også. Gått rett over til vann, og heller forberedt meg på hyl og sint unge. Man må bare bestemme seg for det, og så gjennomføre det.☺

Skrevet

Hadde det vært min unge uten spesielle behov så hadde jeg definitivt gått rett fra melk og over til vann.. Men, det jeg ser for meg som en risiko er at ungen nekter helt flasken og kutter den ut, sånn at dere da risikerer at dere ikke kan bruke flasken for å gi medisiner. Det var derfor jeg foreslo tynn, tynn sukkerfri saft :) 

Skrevet

En toåring forstår ganske mye. Fortell flere ganger i løpet av dagen at i natt blir det ikke melk på flaske. Stor jente, nå slutter vi med det osv. Og ta kampen, tror ikke det vil vare mange nettene før dette er ok.

En toåring vil jo ikke slutte å "ta flaske" som en baby akkurat. Kan ikke medisin blandes i en tutekopp eller noe på dagen? Ellers kan ungen fint få melkeflaske om dagen, men ikke om natten.

Jeg har sett hva en melkeflaske hver natt kan gjøre med tennene, vær så snill å slutt med det nå. Dere gjør barnet en STOR tjeneste ved å ta denne kampen:)

Anonymous poster hash: ed33e...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...