Gjest numi Skrevet 19. september 2004 #1 Skrevet 19. september 2004 vi har en katt. han har i det siste blitt veeeeldig urenslig... skikkelig bæsj and go, kan du si... han er feks ute og bæsjer, virker som han bæsjer i en fei, og så løper avgårde uten å gjøre seg ren etterpå... Så da kommer han inn med fullt i med bæsj i rompa.... Og det er ikke slik at han vurderer å vaske seg.. neida, han går med dette han.... Vasker seg ikke i det hele tatt, slikker kanskje litt her og der, men ikke slik at det blir rent.. litt på poden kanskje..... Han rett og slett STINKER!! litt av dette kan ha en grunn til at han for 1 1/2 år siden forsvant, og var borte fra oss i en mnd. Da ble han helt vill, -villkatt... fikk han såvidt med oss da vi endelig fant han, og det tok tid før han kom seg etter den opplevelsen og ble varm i trøya igjen. Han sliter enda mye fra den opplevelsen - han er skvetten av alt og redd folk til tider. Men nå har det seg sånn at vi også har fått en sønn.... Og de to kan jo ikke være sammen med katten slik han er nå.... er drittlei av hele katten, når han ikke kan stelle seg. Pelsen er klumpet, og har han flott???? Vi har hendene fulle, med bleieskift, grøt, middag.. you name it.. og skulle vi ha tid - er katten ute.... vil helst ut, samme hvilket vær.... Har også sett noe blankt slimete som rant ut i baken.... Hva syns dere?? Hadde dere gjort??
Mossa Skrevet 19. september 2004 #2 Skrevet 19. september 2004 Å ta katta deres med til dyrelege hadde vel vært en ide!!
missfidget Skrevet 19. september 2004 #3 Skrevet 19. september 2004 Jeg er enig. I mens du venter for time hos dyrelegen, kan jeg tenke meg at du rengjøre katten selv med lunkent vann og mild såpe...
Gjest numi Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 klart det - vi skal til dyrlegen! Men hva etterpå? - katten fortsetter vel som før....?? Bæsj and go, ikke vaske seg osv...
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Katter er i utgangspunktet veldig renslige dyr som er nøye på å vaske seg, også etter dobesøk. At katten ikke er renslig kan tyde på at noe feiler den, så et besøk hos dyrlegen kan absolutt hjelpe!
Gjest Virvar Skrevet 21. september 2004 #6 Skrevet 21. september 2004 Og hvis den har masse pels, så kansje det kan hjelpe å klippe bort pelsen bak under halen på den? Ormekur? Annet fôr hvis den blir dårlig i magen av det den spiser nå? Avføringen skal vel ikke bli hengende fast vel? Og, dere må bare ta dere tid. Det er deres katt. Deres ansvar. Selv om det er travelt. Kanskje den føler seg utstøtt hjemme pga babyen.
angie Skrevet 25. september 2004 #7 Skrevet 25. september 2004 Det høres ut som at katten din er langhåret. Klipp den i bakenden med jevne mellomrom. MEN avføringen skal være "hard". Den skal ikke henge igjen i pelsen. Det hender jo self av og til, men det høres ut som om katten din er syk. Hadde gått til dyrlegen med den, jeg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå