Gå til innhold

Vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort vaskerom har dere? Er i planleggingsfasen ifht å bygge ut huset vårt. Idag har vi et vaskerom på ca 6kvm, og jeg er usikker på om jeg skal gjøre det større, eller om jeg heller skal ha en bod ved siden av. Hva bruker dere vaskerommet til, og hvordan har dere organisert det? Vil gjerne ha gode tips 😃

Skrevet

Jeg synes at vaskerom er litt sånn som bad. Det kan aldri blir for stort.

Hva et vaskerom brukes til synes jeg er litt avhengig av hvor det er. Et vaskerom ved siden av en yttergang blir det naturlig å bruke litt som ekstragang, kanskje ha en knaggrekke med regnjakker og andre klær som ikke brukes hver dag, men ofte nok til at de bør være lett tilgjengelig. Vaskerom ved kjøkken synes jeg passer utmerket til kildesortering. Vaskerom i kjeller blir gjerne brukt som "bare" vaskerom.

• Liker 4
Skrevet

Vi Har vaskerommet på ca 3-4 kvadrat og jeg synes det er altfor lite.i tillegg har utbygger plassert varmtvanntank og sentralluftesystem på en upraktisk måte,så rommet blir enda mindre.jeg vil gjerne bygge ut til 10 kvadrat,hatt en egen inngang,installert utslagsvask og brukt det som mer som en tillegg til gang som nevnt over her

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at vaskerom er litt sånn som bad. Det kan aldri blir for stort.

Hva et vaskerom brukes til synes jeg er litt avhengig av hvor det er. Et vaskerom ved siden av en yttergang blir det naturlig å bruke litt som ekstragang, kanskje ha en knaggrekke med regnjakker og andre klær som ikke brukes hver dag, men ofte nok til at de bør være lett tilgjengelig. Vaskerom ved kjøkken synes jeg passer utmerket til kildesortering. Vaskerom i kjeller blir gjerne brukt som "bare" vaskerom.

Vi Har vaskerommet på ca 3-4 kvadrat og jeg synes det er altfor lite.i tillegg har utbygger plassert varmtvanntank og sentralluftesystem på en upraktisk måte,så rommet blir enda mindre.jeg vil gjerne bygge ut til 10 kvadrat,hatt en egen inngang,installert utslagsvask og brukt det som mer som en tillegg til gang som nevnt over her

Enig!

Her ser jeg også for meg å kunne ha arbeidsklær, en del yttertøy/sko, men det blir ikke i forbindelse med inngang.

Det jeg er usikker på, er om jeg heller skulle hatt en bod til disse tingene, slik at vaskerommet blir helt rent, og at boden er vegg i vegg, evnt i et eget rom som man kan gå inn til fra vaskerommet. Ser for meg at jeg fort får en del skitt på vaskerommet dersom det blir brukt til tørking av barnehagetøy og mannens arbeidsklær. 🙊

Skrevet

Fordelen med stort er at du kan velge ut i fra hva slags behov som viser seg å bli størst. Blir det skittent, så må det jo rengjøres, enten det er en bod eller vaskerom. Jeg tenker også at et stort vaskerom vil lønne seg ved eventuelt salg av boligen.

Jeg vokste opp med at vi hadde et hjørne med uteklær på vaskerommet hvor mine våte, gjørmete barnehagedresser ble tørket. Det var supert med våtrom til det. Et vaskerom blir relativt fort skittent og støvete uansett på grunn av maskinene, så jeg tror min mor følte at det forenklet rengjøringsprosessen, samtidig som at hun ikke var bekymret for at gulvet på vaskerommet skulle ta skade av dryppende dresser.

• Liker 1
Skrevet

Fordelen med stort er at du kan velge ut i fra hva slags behov som viser seg å bli størst. Blir det skittent, så må det jo rengjøres, enten det er en bod eller vaskerom. Jeg tenker også at et stort vaskerom vil lønne seg ved eventuelt salg av boligen.

Jeg vokste opp med at vi hadde et hjørne med uteklær på vaskerommet hvor mine våte, gjørmete barnehagedresser ble tørket. Det var supert med våtrom til det. Et vaskerom blir relativt fort skittent og støvete uansett på grunn av maskinene, så jeg tror min mor følte at det forenklet rengjøringsprosessen, samtidig som at hun ikke var bekymret for at gulvet på vaskerommet skulle ta skade av dryppende dresser.

Helt sant!

Hvor stort bør vaskerommet være? Jeg kommer til å lage en bod i tillegg- bør døra gå fra vaskerommet til boden, eller ganga?

Skrevet

Jeg ville valgt et stort vaskerom fremfor bod + vaskerom! :)

Anonymous poster hash: 6d32b...21a

Skrevet

Jeg ville valgt et stort vaskerom fremfor bod + vaskerom! :)

Anonymous poster hash: 6d32b...21a

Hvorfor? 😊😊😊

Skrevet

Jeg ville også heller ha hatt ett stort vaskerom fremfor to små rom! Det er jo mye lettere å holde orden og oversikt i et større rom enn i to knøttsmå samtidig som det er lettere å gjøre rent. Ting og tang som hører hjemme i en bod kan man oppbevare i skap på vaskerommet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...