Gå til innhold

Kan 1.5-årsalderen vennligst gå over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går i "mamma, mamma, mammaaaa!!" og resten av tiden alt hun ikke får lov til, fulgt av sutring for at hun ikke får lov. Hele tiden! :ler:

Før skjønte jeg aldri hvorfor folk syntes denne alderen var slitsom. Min førstefødte var flink til å underholde seg selv , maste ikke, og var ikke en daredevil som kastet seg ut i alt helt ukritisk.

Minstejenta er helt på styr. Hun er ekstremt fysisk, skal klatre og hoppe og stupe kråke og være overalt hele tiden. I tillegg maser hun som et lokomotiv, og er kronisk elendig på å leke selv. I skrivende stund balanserer hun på armlenet på sofaen mens hun ROPER "kaka, kaka!", og det har hun gjort, kun avbrutt av et par andre småting hun ikke får lov til (rive iPaden ut av armene på størstemann blant anna) i en halvtime. Før det krasjet hun lekebilen sin inn i høytaleren en drøss ganger, til tross for gjentatte nei, og flere forsøk på avledning :ler:

Jeg holder faktisk på å bli litt sprø av henne av og til! Hun er OVERALT HELE TIDEN, og resten av tiden sitter hun OPPÅ meg og maser etter "kaka" eller annet. Nå sitter hun feks fast under bordet for andre gang på ett minutt...

Jeg trenger bare at noen sier "du, det går over dette altså"!

Jeg elsker henne med hele meg, hun er dødssjarmerende, og ei skikkelig kosejente, men herregud for en alder!!

Anonymous poster hash: bc12c...98c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut, det går over!  :blomst:

Og for å gjøre det enda morsommere, det går over til trassalderen.  :ler:

Som blir avløst av "mamma dum-alderen", som igjen blir avløst av "læreren er den smarteste i hele verden-alderen", "venner betyr alt-alderen", "tenårstrassen", og plutselig er de voksne. :fnise:

(Jeg håper du forstår at dette er humoristisk ment)

Ha en riktig fin dag sammen med propellen din og den største. Jeg tenker at dere har det mye moro selv om frustrasjonen tar overhånd noen sekunder her og der. :)

Anonymous poster hash: a7c6a...23b
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Bare vent til når det kommer til 4-års alderen. Da blir det "hvorfor det?"-spørsmål til hver/annen hver setning som du sier gjennom hele dagen. ;)

Skrevet

Jeg har en femåring også, og han har jo hatt sine utfordringer, men dette er et helt nytt nivå! :ler:

Spørsmål er greit. Det meste annet og. Men hun lille her kan jo ikke å prate, og er helt på styr fordi jeg ikke skjønner hva hun mener alltid, samtidig som hun er overalt OG maser :ler:

Skrevet

Ta henne med ut i skogen en tur! Det høres ut som om hun trenger å brenne av litt energi.

Anonymous poster hash: 4253c...e45

• Liker 1
Skrevet

Ta henne med ut i skogen en tur! Det høres ut som om hun trenger å brenne av litt energi.

Anonymous poster hash: 4253c...e45

Definitivt! Problemet er at hun er helt utømmelig :ler: Hjemme er hun et fyrverkeri uansett hvor mye vi har vært ute. Hun må stimuleres jevnt gjennom hene dagen!

Skrevet

Det går i "mamma, mamma, mammaaaa!!" og resten av tiden alt hun ikke får lov til, fulgt av sutring for at hun ikke får lov. Hele tiden! :ler:

Før skjønte jeg aldri hvorfor folk syntes denne alderen var slitsom. Min førstefødte var flink til å underholde seg selv , maste ikke, og var ikke en daredevil som kastet seg ut i alt helt ukritisk.

Minstejenta er helt på styr. Hun er ekstremt fysisk, skal klatre og hoppe og stupe kråke og være overalt hele tiden. I tillegg maser hun som et lokomotiv, og er kronisk elendig på å leke selv. I skrivende stund balanserer hun på armlenet på sofaen mens hun ROPER "kaka, kaka!", og det har hun gjort, kun avbrutt av et par andre småting hun ikke får lov til (rive iPaden ut av armene på størstemann blant anna) i en halvtime. Før det krasjet hun lekebilen sin inn i høytaleren en drøss ganger, til tross for gjentatte nei, og flere forsøk på avledning :ler:

Jeg holder faktisk på å bli litt sprø av henne av og til! Hun er OVERALT HELE TIDEN, og resten av tiden sitter hun OPPÅ meg og maser etter "kaka" eller annet. Nå sitter hun feks fast under bordet for andre gang på ett minutt...

Jeg trenger bare at noen sier "du, det går over dette altså"!

Jeg elsker henne med hele meg, hun er dødssjarmerende, og ei skikkelig kosejente, men herregud for en alder!!

Det der kommer til å fortsette noen år til

Skrevet

Det der kommer til å fortsette noen år til

Hehe. Nei, dét tror jeg heldigvis ikke.

Skrevet

Hehe. Nei, dét tror jeg heldigvis ikke.

Trass jo. Har et tantebarn som er mye større enn din unge. Den kiden trasser ennå. Myyye

Skrevet

Hei. Vi har det på samme måte her! Eldstemann var rolig og medgjørlig. Andremann biter fra seg så det holder. Kjenner jeg blir helt matt noen ganger. Hun er 20 mnd nå, og er iferd med å få et ok språk (altså ikke veldig avansert, men kan få uttrykt en del iallefall), så jeg håper set blir bedre etterhvert. Spesielt siden tredjemann er på vei 😄😄😄!

Anonymous poster hash: 08bdb...e98

Skrevet

Akkurat det samme her.

Vår yngste gutt på 2 år er spinnvill og fryktløs, alltid i farta.

Løser det ved å være mye ute, legge han tidlig og takke for å ha et friskt og aktivt barn. ;-)

Anonymous poster hash: a34bd...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...