Gå til innhold

Volumshampoo for stripet hår


Orthia

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan tipse meg om shampoo/balsam som gir volum til stripet hår.

Jeg har langt, helt rett hår med lyse striper. Hårstråene er ganske tynne, men det er mange av dem, så håret ser ok tykt ut. Håret mitt er vel verken fett eller tørt, men stripene trenger pleie + at jeg gjerne vil de skal beholde fargen lengst mulig. Fordi jeg har langt hår med klassisk klipp, vil jeg gjerne også et håret skal se tykt og blankt ut.

Jeg har inntrykk av at de fleste shampooene er enten/eller. Bruker jeg shampoo for behandlet hår, blir håret blankt, glatt men akk så flatt. Volumshampoo får stripene mine til å se matte og pjuskete ut.

Kan noen anbefale meg gode produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Sebastian Shaper Volume Boost. Sebastian har også en ny serie som skal bygge opp håret; Body Double. Men mulig de ikke gir nok næring til et stripet hår, så da jeg hadde striper, vekslet jeg mellom en nærende shampo (Kerastase Resistance) og en volumshampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morrison i.i.

Takk for svar :) !

Så knepet er å veksle mellom en for volum og en for behandlet hår? Er det da best å f.eks. bruke den ene typen en uke, og den andre neste uke, eller bytte annenhver vask?

(Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke så peiling på shampoo..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG KJØPTE CATWALK VOLUME SHAMPO OG BALSAM ETTER AT JEG HADDE STRIPA HÅRET MITT, OG DET VAR ETTER ANBEFALING AV FRISØREN. ER VELDIG FORNØYD MED DEN SHAMPOEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar  :) !

Så knepet er å veksle mellom en for volum og en for behandlet hår? Er det da best å f.eks. bruke den ene typen en uke, og den andre neste uke, eller bytte annenhver vask?

(Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke så peiling på shampoo..)

Det var i hvertfall min erfaring. En volumshampo&balsam vil alene gi for lite næring til et stripet hår. Jeg pleide å bruke den nærende shampoen kanskje to til tre dager på rad, og så en dag med volumshampo, så tilbake.

Ellers kan jeg anbefale Sebastian Xtha Hydrating shampo og balsam. De gjør håret mykt og blankt uten at det detter sammen. Lukter vanilje/karamell nesten. De skal jeg kjøpe neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tigi catwalk sexed up bodybuilding shampoo og balsam. Synes disse gir bra volum og håret virker en del tykkere. I tilegg bruker jeg Redken all soft hårkur to ganger i uken og den gir virkerlig masse fuktighet til håret og det blir kjempemykt! Kan du ikke veksle mellom en volum shampoo og en som fremhever striper feks. John frieda, mener å huske de hadde en god som var til stripet hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelpen.

Jeg endte opp med Sebastian Laminates shampoo og balsam (har vært fornøyd før) og en stylingkrem fra Sebastian som het Body Thickening polish (har ikke prøvd før). Vurderer Body Double ved neste lønning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Takk for hjelpen.

Jeg endte opp med Sebastian Laminates shampoo og balsam (har vært fornøyd før) og en stylingkrem fra Sebastian som het Body Thickening polish (har ikke prøvd før). Vurderer Body Double ved neste lønning...

Er du fornøyd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd?:)

Stylingkremen er kjempebra. Shampooen og balsamen gir fint, mykt hår. Fordi jeg har langt og glatt hår, har det en tendens til å bli tungt, og der er ikke disse produktene særlig hjelp. Har derfor lyst på volumshapooen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...