Gå til innhold

Hvordan regner du bmi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på en annen tråd, hvordan regner du de forskjellige klassene på bmi skalaen?

Hvor klassifiserer du en bmi på 19 f.eks, er det normalvekt eller undervekt eller er det sykelig undervekt?

Anonymous poster hash: 2ead9...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare google bmi kalkulator det.Anonymous poster hash: 3e98d...e16

Det finnes forskjellige bmi kalkulator og svar på det på nettet derfor spør jeg her. Kan jeg ikke det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på en annen tråd, hvordan regner du de forskjellige klassene på bmi skalaen?

Hvor klassifiserer du en bmi på 19 f.eks, er det normalvekt eller undervekt eller er det sykelig undervekt?

18-24 er vel normalvektig. Men det spørs jo veldig på hvor mye muskler man har osv.

Anonymous poster hash: e8a76...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hee hee, tror du vet hvilken tråd du mener ;)

Jeg har alltid regnet bmi ut i fra denne

• Undervekt: BMI < 18,5
  • Normalvekt: BMI 18,5-24,9
  • Overvekt: BMI 25-29,9
  • Fedme: BMI > 30

https://www.apotek1.no/vektkontroll/kmi-kalkulator

Det er også denne "fasiten" jeg ser at leger,  farmasøyter, Norges helseråd, WHO osv bruker. 

Selvsagt som jeg svært ofte påpeker er bmi ikke en ensformet fasit for noe som helst i grunn alene, en kan fint være normalvektig med litt over eller litt under normalvekt på bmi men det er denne formelen og kategorier jeg bruker på bmi. Jeg mener at de som tenker at en bmi på 19 er sykt undervektig har litt issues, på samme måte som de som mener en bmi på 24.5 er sykt overvektig, it makes no seans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...