Pepperkakehus Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Jeg har to hellig birmaer på 8 og 10 år som jeg forguder. Det er en hann- og en hunnkatt, og begge er kastrerte/steriliserte. De har levd og trivdes som innekatter hele sine liv, kun med utemulighet på hytta på fjellet, men vi flyttet for en måned siden inn i et hus hvor de har mulighet til å gå ut. Hannkatten trives spesielt godt ute, men tar kun korte turer før han vil inn. I 4-/5-tiden om natten ønsker han seg ut, og gir beskjed om det ved å ule høylydt, samt skrape på dører (vår soveromsdør og ytterdøren er blitt fryktelig stygge som følge av dette), og slippes han ut, uler han og vekker både oss og naboene etter 5-10 minutter, samt at han ødelegger ytterdøren fra utsiden (døren er blitt stripete, metallbeslaget nede er løst, og gummilisten i kanten er ødelagt...). Katteluke kunne vært en mulighet, men er ikke interessert i å få huset fullt av mus (ja, han jakter...), og det samme kunne innestengning på bad eller vaskerom, men han ødelegger rett og slett dørene. Jeg elsker denne katten, men begynner å bli rimelig fortvilet etter en måned med nattlig terror. Er det noen som har noen tips? På forhånd hjertelig takk.
Ardwinna Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Du må nesten bare vurdere hva som er verst av oppskrapede dører eller en og annen mus levert i stua. Jeg hadde nok valgt noen byttedyr levert fremfor nattlig mas og oppskrapte dører. Det beste er nok å skaffe kattedør som er aktivisert av chipen til kattene så ikke halve nabolaget på fire føtter kommer på besøk. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Slipp han ut før dere legger dere. Han ønsker jo tydelig å være ute om natta. Lag en "hule" i garasjen e.l., så,kan han også fint være ute på natta i vinter. Anonymous poster hash: fa247...554
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Lim sølvfolie på døra der han skraper. Skal se han slutter med å skrape der kjapt da. Men kan fint hende han finner andre teknikker for å få komme ut Anonymous poster hash: 99479...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå