Gå til innhold

Høyt stoffskifte.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hatt for høyt stoffskifte som vil fortelle meg litt om hvordan dere hadde det, hvordan det ble behandlet og hvordan dere har det i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått en lang periode og hanglet. Trodde det var fordi jeg levde et stressende liv med mye jobbing, pendling og alene med barn. Var veldig sliten, vondt i hodet, skalv på hendene når jeg var stresset, følte meg trist. "Omgangssyke" som ikke ville gi seg. Da det ble konstatert for høyt stoffskifte så ble jeg sykemeldt. Da klappet jeg iallfall helt sammen. Jeg var ekstremt sliten og trøtt. Når jeg gjorde noe fysisk som kom skjelvingen og hjertebank og da koblet jeg helt ut. Ble ukonsentrert og rørete. Turde ikke kjøre bil når jeg ble sånn. Magen slo seg vrang. Jeg sov mye, men delt opp i løpet av døgnet. Hus og unger gikk på halv tolv og det ble bl.a. lite middag på oss.

Måtte vente noen måneder før jeg fikk time på sykehuset hos en spesialist. Startet da med behandling i form av tabletter. Jeg fikk også medisin mot skjelvingen og den høye pulsen. Ble dårligere da, men det snudde raskt og jeg ble gradvis bedre. I følge legen så responderte jeg utrolig godt på medisinen. Prøvde meg på aktiv sykemelding etter 7-8 mnd. Av ulike årsaker var det utrolig tøft å gå tilbake til jobb. I dag er jeg på attføring. Etter å ha gått på medisin i 1,5 år så ser det ut til at de skal prøve å ta meg av medisinen. Det blir spennende og litt skummelt.

Skrevet

Jeg har for lavt stoffskifte. Tror det gir like symptomer. Jeg var usedvanlig trøtt og sliten, svimlet for meg i trapper o.l. Men nå har jeg gått på medisiner i over to år, og synes fortsatt jeg er litt for trøtt etter normalen. Man må av og til få kontrollere om det er noen forandringer, om man må justere medisinen.

Dette er noe du må leve med resten av livet. Men man lever normalt når man har riktig medisinering.

Ønsker deg god bedring!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Mamma har stoffskifteproblemer. Hun var nyskilt med tre barn, en fem måneder gammel baby, en fire år gammel gutt og en syv år gammel jente. Mamma hadde også to jobber, og tok kveldskurs for å utvide utdannelsen. Hun slet mye med at hun var trøtt, og da testene kom frem hos legen var han i sjokk. Med hennes lave stoffskifte skulle hun ha vært sengeliggende!! Og, tenk, hun hadde tre barn, to jobber og kveldskurs!!

Hehe, vet at det sporet litt av, men jeg synes bare at det er så kuult.. At mamma har vært så tøff. Nå er hun helt..mamma. Tar paracet for ingenting, sutrer og klager. Men en dag var hun tøff :)

Hun går på stoffskiftetabeletter nå altså. Jeg slet også mye med trøtthet en periode, men de fant ikke noe galt med stoffskiftet mitt heldigvis!

Skrevet

Jeg var konstant varm, urolig i kroppen, fikk ikke sove, og gikk ned i vekt. Legen mistenkte at det var forhøyet stoffskifte (var heldigvis falsk alarm). Så det er tydeligvis noen av symptomene.

Skrevet

Noen av dere som har tatt biler av sjoldskjertelen? Sprøytet inn kontrastveske og slikt?? Gruer meg litt jeg.. :-(

Skrevet

Jeg har tatt bilde av skjoldbrukskjertelen. Det ble bl.a gjort med ultralyd. Ingenting ble sprøytet inn så alt var helt smertefritt.

Skrevet

Jeg må sprøyte inn noe.. :o

Har tatt ultralyd også, men dette var vist noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...