Gjest earlgrey Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Erfaringer? Tenker noe som denne http://jorgobe.no/alle-produkter/peel-mask-100ml/?gclid=Cj0KEQjwms-vBRDlsM7utpaJ47ABEiQAIpKjTKa5X7j7v7AltiGx2sdWbBfAMy4xKrgNxmzi3cB7DvAaAmDv8P8HAQ Hvor får man kjøpt noe sånt i Oslo? Gidder ikke vente på posten XD
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Fikk kjøpt min på Vita, men det er ikke bestandig de har den inne (vet ikke helt hvorfor?). For min hudtype fungerer ikke denne masken, den er heller ikke vond å rive av som mange påstår(iallefall for meg), og ingen hudormer setter seg fast i masken. Likevel synes jeg den fungerer fint til å få vekk litt fet klinsende hud dersom jeg har vært litt glemsom med rensing av hud. Er viktig å fukte huden etter du har fjernet masken Anonymous poster hash: 73998...de5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Søk gjerne opp sebaceous filaments, de aller, aller fleste som tror de har hudormer har SFs. De er helt naturlige, og du får ikke fjernet dem helt. Jeg fraråder på det sterkeste slike peel off-masker, da du i lengden vil skade huden og porene dine. SFs får man av olje, døde hudceller og slike ting som samler seg i porene. ALLE får dette i stor eller mindre grad, og du får som sagt ikke fjernet dem helt. Du kan derimot redusere utseende på dem, ved jevnlig bruk av oljerens, BHA-syrer og gjerne en god leirmaske. Grunnen til at jeg fraråder peel off-masker er at de på sikt kan skade porene dine, slik at de utvider seg og derfor har plass til mer. Dermed får du både porer SFs som ser større ut. I tillegg kan du lett få sprukne blodkar i områdene du bruker masken, noe du gjerne på bruke laserbehandling for å få fjernet. Anonymous poster hash: b5852...cf2 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Søk gjerne opp sebaceous filaments, de aller, aller fleste som tror de har hudormer har SFs. De er helt naturlige, og du får ikke fjernet dem helt. Jeg fraråder på det sterkeste slike peel off-masker, da du i lengden vil skade huden og porene dine. SFs får man av olje, døde hudceller og slike ting som samler seg i porene. ALLE får dette i stor eller mindre grad, og du får som sagt ikke fjernet dem helt. Du kan derimot redusere utseende på dem, ved jevnlig bruk av oljerens, BHA-syrer og gjerne en god leirmaske. Grunnen til at jeg fraråder peel off-masker er at de på sikt kan skade porene dine, slik at de utvider seg og derfor har plass til mer. Dermed får du både porer SFs som ser større ut. I tillegg kan du lett få sprukne blodkar i områdene du bruker masken, noe du gjerne på bruke laserbehandling for å få fjernet.Anonymous poster hash: b5852...cf2 Dette var intressant, men et kjapt spørsmål; ser man forskjell på SF og sorte prikker? (tok bare et raskt google-søk for å se hva du snakket om ble gjort) TS: den masken du linker til fungerer ikke på min hud. For det første tok den en og en halv time(!!!!) å tørke, og for det andre dro den ikke med seg all gugga heller. Anonymous poster hash: abc14...a88
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Dette var intressant, men et kjapt spørsmål; ser man forskjell på SF og sorte prikker? (tok bare et raskt google-søk for å se hva du snakket om ble gjort) TS: den masken du linker til fungerer ikke på min hud. For det første tok den en og en halv time(!!!!) å tørke, og for det andre dro den ikke med seg all gugga heller. Anonymous poster hash: abc14...a88 Er en annen AB enn det opprinnelige innlegget, men det er ganske lett å se forskjell. Sorte prikker (blackheads) har en mye mer svart farge, mens SFs til sammenligning er mer mørkegrå. Den aller letteste måten å finne ut av hva som er hva er likevel at sorte prikker klemmes ut som en hard liten plugg. Om du ser nøyere på den er den gjerne mørk i en ende, og mer gulaktig i den andre. SFs er ikke harde, men kommer heller ut i lengre strimler. Sorte prikker er lett å bli kvitt - SFs har en for alltid. Anonymous poster hash: df776...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Oioioi....takk! Dette er det mest revolusjonerende jeg har lest på lenge! (Altså, er ikke så overflatisk, bryr meg om ordentlige ting og, men dette ante jeg ikke!) Jeg er ikke TS altså, men har lurt på om jeg skulle lage et innlegg her, grunnet disse svarte prikkene mine, som aldri forsvinner, samma hvilket fantastisk produkt jeg prøver...jeg skjønner jo at det er penger å tjene på å forvirre jenter og kvinner...hmpf. Mine er grå ja, og mindre enn de på bilder av sorte prikker, ser jeg nå. Ikke noen "hard klump". Får ut litt med pore strip (men man ser null forskjell), men aldri klart å presse de ut. Ganske sikker på at det er SF. Fint å vite det ikke er noe galt, men er det ingenting man kan gjøre for å gjøre de litt mindre synlig? Utenom concealer, som jeg har brukt hver dag, dekker ganske bra.Hva med det hvite jeg får på kun ene nesevingen? Virker nesten som tørr hud eller overskudds et eller annet, som må skrapes/skrubbes bort. Ikke meningen å kuppe tråden din TS, håper dette kan være til hjelp for deg og Anonymous poster hash: ff8e0...6cf
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Wow, jeg har nå innsett at jeg har SF i stedet for sorte hudormer som jeg alltid klager over. Utrolig irriterende, har mange av de på nesen og vil gjerne minske det..... Anonymous poster hash: f7699...b47
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Det beste jeg kan anbefale for å redusere utseende på SFs er det jeg gjør selv en eller to ganger i uken - BHA, så leirmaske, så oljerens. Selv bruker jeg Stridex Maximum Strength Pads, så Queen Helene's Mint Julep Masque, så rett og slett babyolje for oljerens. Oljen bruker jeg også hver dag før min vanlige rens. Tar ikke mange sekundene før fingrene mine er fulle av gørr fra porene Det er som sagt ikke mulig å fjerne dem fullstendig da de alltid vil komme tilbake, men du kan redusere utseende på dem ganske mye. Anonymous poster hash: b5852...cf2
Helena83 Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Den 12.9.2015 at 23.03, earlgrey skrev: Erfaringer? Tenker noe som denne http://jorgobe.no/alle-produkter/peel-mask-100ml/?gclid=Cj0KEQjwms-vBRDlsM7utpaJ47ABEiQAIpKjTKa5X7j7v7AltiGx2sdWbBfAMy4xKrgNxmzi3cB7DvAaAmDv8P8HAQ Hvor får man kjøpt noe sånt i Oslo? Gidder ikke vente på posten XD Fikk du kjøpt den? Ble du fornøyd? Jeg tenkte å prøve den ut selv
Gjest earlgrey Skrevet 21. april 2016 #10 Skrevet 21. april 2016 15 timer siden, Helena83 skrev: Fikk du kjøpt den? Ble du fornøyd? Jeg tenkte å prøve den ut selv Den får med endel, men vil si at det er mer effektivt med nose strips så tar det en time før den tørker :') terningkast 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #11 Skrevet 22. april 2016 Den 13.9.2015 at 2.01, AnonymBruker skrev: Oioioi....takk! Dette er det mest revolusjonerende jeg har lest på lenge! (Altså, er ikke så overflatisk, bryr meg om ordentlige ting og, men dette ante jeg ikke!) Jeg er ikke TS altså, men har lurt på om jeg skulle lage et innlegg her, grunnet disse svarte prikkene mine, som aldri forsvinner, samma hvilket fantastisk produkt jeg prøver...jeg skjønner jo at det er penger å tjene på å forvirre jenter og kvinner...hmpf. Mine er grå ja, og mindre enn de på bilder av sorte prikker, ser jeg nå. Ikke noen "hard klump". Får ut litt med pore strip (men man ser null forskjell), men aldri klart å presse de ut. Ganske sikker på at det er SF. Fint å vite det ikke er noe galt, men er det ingenting man kan gjøre for å gjøre de litt mindre synlig? Utenom concealer, som jeg har brukt hver dag, dekker ganske bra.Hva med det hvite jeg får på kun ene nesevingen? Virker nesten som tørr hud eller overskudds et eller annet, som må skrapes/skrubbes bort. Ikke meningen å kuppe tråden din TS, håper dette kan være til hjelp for deg og Anonymous poster hash: ff8e0...6cf Ja, det viser bare hvordan kosmetikkbransjen har vært flinke til å fortelle oss at det er noe galt med nesene våre. Det er ikke det. Så her bruker vi ørtenvis av kroner på strips som skal dra ut noe som kommer tilbake allerede dagen etter for noen, uken etter for andre. Beste tips til å få dem mindre synlig; massasje med oljerens, BHA (+ kanskje AHA), leirmaske. Anonymkode: df776...4ca
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #12 Skrevet 22. april 2016 Takk for interessant tråd. Jeg brukte mye penger på masker, strips, kremer osv. da jeg var tenåring. Har også prøvd en slik svart maske som vist i første innlegget, dog var den i små porsjonspakninger og ikke i tube. Den funket ikke til en "dyprens" - den fikk bare huden til å se litt freshere ut på overflaten. Angrer på at jeg har brukt så mye penger på lureri! Disse hudormene/SF vil nok aldri forsvinne, så jeg får bare leve med det. Det er jo logisk at man ikke kan "lukke" eller fjerne porer i huden, eller at man kan dra ut all dritten i dem. Porene vil jo "fylles" opp igjen neste dag.. Eneste jeg gjør for huden nå, er å bruke scrub et par ganger i uka, og en tyntflytende krem så huden ikke tørker ut. Anonymkode: f628c...96e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2016 #13 Skrevet 22. april 2016 Ja, selv sliter jeg dessverre mye med SFs. Det er bare genetisk. Noen venninner har ingen synlige, og da er det jo gjerne lett å tenke at det er noe galt med seg selv. Av og til faller jeg for fristelsen og klemmer den ut, men neste morgen er porene fylt opp igjen. Det er jo egentlig for å smøre huden at vi har de, men så ser de bare ikke så pene ut. Anonymkode: df776...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå