Gå til innhold

Gode øyenskygger til hverdags? (Uten glitter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er helt nybegynner når det gjelder øyenskygger. Har sett at det er mange flinke her inne, så håper jeg får noen tips! :)

Hvilke farger passer til hverdags? Er det matte farger eller er det greit med litt sheen? Og hvilke merker er gode? Jeg har mørke blå/grå øyne om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 0f465...5ce

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Allis Hagtorn
Skrevet

Jeg blander matte og sheen/glitter.

Jeg setter sammen paletter selv, eller kjøper ferdige- og kombinerer omlag 4 ulike farger som passer sammen. Skimrende på øyelokk, matt i globalen, matt øvre øyelokk og highlighter forsiktig rett under øyenbryn.

Lyst nært øyekroken, uansett om det er matt eller skimrende.

Jeg har prøvd mye forskjellig av billig og dyrt, og favorittmerket er Urban Decay(palettene, de matte og skimrende). Så bruker jeg MAC og Inglot også, men UD er helt klart penest på ifht kvalitet synes jeg. MAC og Inglot kjøper jeg mest for fargenes skyld og fordi jeg kan lage paletter selv.

Helmatt synes jeg ofte blir litt kjedelig.

Det viktigste er en god primer, der synes jeg Urban Decay sin er bedre enn Art Deco som mange og bruker :)

Primer er faktisk et must.

Skrevet

Jeg setter sammen paletter selv, eller kjøper ferdige- og kombinerer omlag 4 ulike farger som passer sammen. Skimrende på øyelokk, matt i globalen, matt øvre øyelokk og highlighter forsiktig rett under øyenbryn.

Jeg har prøvd mye forskjellig av billig og dyrt, og favorittmerket er Urban Decay(palettene, de matte og skimrende). Så bruker jeg MAC og Inglot også, men UD er helt klart penest på ifht kvalitet synes jeg. MAC og Inglot kjøper jeg mest for fargenes skyld og fordi jeg kan lage paletter selv.

Det viktigste er en god primer, der synes jeg Urban Decay sin er bedre enn Art Deco som mange og bruker :)

Tusen takk for utfyllende svar! :) Det hjalp en nybegynner som meg. Søkte opp merkene du skrev her og skal kjøpe primer og skygger fra Urban decay. Gleder meg til å prøve!

Skrevet

Jeg er enig i at paletter er utrolig praktisk. De ferdigkjøpte inneholder vanligvis farger som går godt sammen. Jeg syns Naked-palettene fra Urban Decay er utrolig fine. Det er tre forskjellige med en blanding av matte og shimmer i nøyanser fra helt lyst til sort//nesten sort. Da kan du velge den du syns passer deg best ut fra hudfargen og undertonen din.

Skrevet

Enig med primer,men jeg foretrekker Art deco foran urban deca :) 

Anonymous poster hash: ed8ba...5bd

Skrevet

Jeg er enig i at paletter er utrolig praktisk. De ferdigkjøpte inneholder vanligvis farger som går godt sammen. Jeg syns Naked-palettene fra Urban Decay er utrolig fine. Det er tre forskjellige med en blanding av matte og shimmer i nøyanser fra helt lyst til sort//nesten sort. Da kan du velge den du syns passer deg best ut fra hudfargen og undertonen din.

Takk! Veldige fine farger i alle palettene. Jeg ser at nr 1 og 3 er varme, og nr 2 er kald. Jeg har kald undertone, passer man best med kalde skygger eller skal man velge motsatt? Soloudder med rødtoner (varm) ser ikke bra ut i det hele tatt på meg, men frisøren farger håret i en varmtone for det ser best ut mot kald hud. Jeg tenker at kald for meg er mest safe, men de andre fargene var så fine også... :)

Skrevet

Takk! Veldige fine farger i alle palettene. Jeg ser at nr 1 og 3 er varme, og nr 2 er kald. Jeg har kald undertone, passer man best med kalde skygger eller skal man velge motsatt? Soloudder med rødtoner (varm) ser ikke bra ut i det hele tatt på meg, men frisøren farger håret i en varmtone for det ser best ut mot kald hud. Jeg tenker at kald for meg er mest safe, men de andre fargene var så fine også... :)

Jeg er faktisk litt usikker på akkurat det. Jeg har selv litt rosalig undertone, tror jeg. Den er så blek at jeg er litt usikker, men jeg har i hvert fall 3. Men du kan kanskje se på de fargene du foretrekker i klær og se om det er overvekt av kalde eller varme farger og gå derfra.

Skrevet

Jeg kan passe både varmt og kaldt, men ikke i alle varianter.

Jeg synes kaldt kan se skittent ut på meg, mens varmt får hudtonen til å se bedre ut. Men det gjelder igjen ikke alle varme farger- noen synes jeg blir for oransje.

Basert på øyenfarge anbefaler endel kalde farger til meg, men jeg synes det er lettere å gå utfra hvilke farger man passer best i klesveien.

For meg er det varme.

Skrevet

Jeg kler best de kalde fargene, og kjøpte meg palettene Urban Decay Naked 2 og det mindre Naked Basics 2 (med kun matte farger) i sommer, og har stort sett ikke brukt annet etter det. Er kjempefornøyd, men for min smak trenger jeg altså å spe på med flere matte skygger for at Naked 2 skal være så anvendelig som "alle" mener at det er. Og jeg er ikke redd for litt skimmer, generelt sett.

Støtter ellers at primer er et must, jeg er også fornøyd med Urban Decay primer potion. :)

Skrevet

Jeg glemte å nevne det som jo er like viktig som primer; nemlig koster. Og særskilt blendekost.

Og jevnlig vask med mild babyshampo eller shampo for koster. Jeg renser dem med kostspray i tillegg, men så er jeg nøye på basselusker.

Til nå er Zoeva favoritten hos meg, bruker nok 4 forskjellige koster til øynene(pluss en ekstra til bryn). En myk til øyelokk, en fastere mindre til globalen, en til øvre øyelokk for de lyse skyggene og en egen veldig myk og "løs" blendekost.

De koster vel en 60 kroner stykke, tror jeg.

HM etc kan virkelig ikke måle seg synes jeg i forhold.

Skrevet

Til blå grå øyne ville jeg kjøpt skygger med varme toner, og brunlige farger. det vil virkelig fremheve øynene dine :) men om du velger varme eller kalde toner er opp til deg. Ofte blir det fines med varme toner, på varm hud, men kalde farger kan også fungere. Det er ingen regler :) lyse farger er alltid safe og det er ikke like nøye hvor den legges for et pent resultat :) 

jeg liker skygger fra MAC og Makeupgeek, fikk også skygger fra Glo Minerals på skolen som var veldig fine :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...