AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Jeg er 33 år gammel, og idag under en familiemiddag nevnte jeg baby. Det ble en ekkel konfrontasjon og mange negative kommentarer! Vi har en fra før,men tanken om en til har vært der hele tiden. Vi har god økonomi og plass. Likevel mente min søster og hennes mann på 24 og 26 at jeg var for gammel. De nevnte all slags sykdommer og komplikasjoner. Er 33 virkelig så gammelt? Jeg skulle aldri ha ventet. Men i min kultur er det vanlig med mange barn og helst mens du er heldig ung. Anonymous poster hash: d88a2...82c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 33 er ikke for gammelt, kjør på! Men jeg ville jo ikke venta så mye lengre hvis jeg ønska meg barn.. Fruktbarheten synker kjapt etter fylte tretti. Mine foreldre var 35 da de fikk meg, det har ikke vært noe problem Anonymous poster hash: 10ee5...953 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 33 er da absolutt ikke for gammelt! Jeg er 25, og ikke klar for baby!! Gift med fast jobb og bolig, men ikke babyklar selv om "alt er på stell". Moren min er 57 år i år, fikk meg som 32 åring og jeg synes ikke hun er gammel i det hele tatt Jeg er også eldst og har to yngre brødre. En på 23 og en på 20. Mamma fikk altså siste og tredjemann som 37 åring. Pappa var 40 det året min yngste bror kom. Nå synes ikke jeg 50åringer defineres som gamle i det hele tatt da, men i noen tilfeller merker jeg at foreldrene mine er mye mer ungdommelige av seg enn sine venner i samme alder. Dette tror jeg kommer av at vennene deres fikk barn tidligere. Positivt med ungdommelige 50åringer i mine øyne, og jeg synes over hodet ikke at du er for gammel! Ønsker du barn så synes jeg dere bør kjøre på Anonymous poster hash: 9f28f...cf1 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Så glad jeg blir av å lese alt dette 😊😊 I pakistansk kultur er jeg dessverre for gammel. Det blir spennende å planlegge med min kjære. Jeg blir glad om flere deler sin erfaring som gravid /mamma i 30 åra Anonymous poster hash: d88a2...82c 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Ta det helt med ro, helt vanlig å få barn i 30-åra!! Jeg begynte som 31-åring og har nå snart 3 barn i løpet av fire år. :-) Anonymous poster hash: 6d128...0b0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Det er ikke noe biologisk problem med å få barn i 30 årene. Og det er veldig veldig mange som får sin første i 30 årene, så en nr 2 burde absolutt ikke være et problem Anonymous poster hash: bd5aa...a02
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 jeg var gravid som 33-åring og som 35-åring. Friske barn og helt normal graviditet. Anonymous poster hash: 1ec77...d94
Amarone Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Jeg fikk barn da jeg var 36. Det gikk lett å bli gravid, og vi koser oss med babyen. :-) Mamma og pappa var 37 da jeg ble født, så jeg har aldri tenkt at det var sent å få barn i tredveårene. Ikke følte jeg at de var gamle heller, og de var aktive og lekte mye med meg. Og de er fortsatt friske og raske nå. Kos dere med babyplanleggingen, og ikke tenk at dere er gamle - for det er dere ikke! 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Din søster er ung og har ikke kunnskaper om dette.... Jeg er 36 og venter min første! 33 skal jo gå helt strålende! Anonymous poster hash: cd8ff...0f4
Havbris Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Fikk barn i alderen 35 og 36 og har voksne barn nå. Det gror ikke mose på meg, jeg henger med og har et godt liv sammen med mannen min.
pusilus Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 Jeg fikk første to mnd før jeg ble 33 og minsten er ventet rett før jeg fyller 36. Jeg har aldri hørt noen negative kommentarer ang alder, og har flere venner som har fått første når de er 38-39 og 40. I utgangspunktet ønsket jeg meg barn tidligere, men ikke alle får det til på første forsøk, vi startet å prøve på nr 1 da keg var 28.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Kjenner en som har fått fem barn etter hun ble 30, flotte, friske barn alle fem! Og ingen komplikasjoner med graviditeter og fødsler. Anonymous poster hash: cf942...a61 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Jeg er 33 år gammel, og idag under en familiemiddag nevnte jeg baby. Det ble en ekkel konfrontasjon og mange negative kommentarer! Vi har en fra før,men tanken om en til har vært der hele tiden. Vi har god økonomi og plass. Likevel mente min søster og hennes mann på 24 og 26 at jeg var for gammel. De nevnte all slags sykdommer og komplikasjoner. Er 33 virkelig så gammelt? Jeg skulle aldri ha ventet. Men i min kultur er det vanlig med mange barn og helst mens du er heldig ung. Anonymous poster hash: d88a2...82c Jeg ble provosert ! Jeg fikk første barn da jeg ble 34 år. Synes det er en perfekt tid! Typen min og jeg er mer rolig på livet , og er svært takknemlig for at vi reiste masse rundt jorden , koste oss masse på kino og spiste ute +++++ før vi fikk barn;) Er nå snart 36 og venter på Nr 2;) Perfekt ! Bare idioti at folk e opptatt av alder! Anonymous poster hash: 00c94...7eb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Jeg ble provosert ! Jeg fikk første barn da jeg ble 34 år. Synes det er en perfekt tid! Typen min og jeg er mer rolig på livet , og er svært takknemlig for at vi reiste masse rundt jorden , koste oss masse på kino og spiste ute +++++ før vi fikk barn;) Er nå snart 36 og venter på Nr 2;) Perfekt ! Bare idioti at folk e opptatt av alder! Anonymous poster hash: 00c94...7eb Blir selv provosert og såret. Det betyr jo at min familie mener at jeg ikke skal ha flere. Jeg føler meg overhodet ikke gammel. Og skal jeg ha nr 3 , blir det 35/36. Vi har egentlig ventet for å fullføre studier. Angrer ikke på at vi ventet med nr 2. Anonymous poster hash: d88a2...82c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #15 Skrevet 12. september 2015 Herregud, det er jo mest vanlig å få barn i 30-åra! Da er utdanning, jobb og fast bosted på plass. Forhåpentligivis får de færreste barn i begynnelsen av 20-åra. Anonymous poster hash: b3e20...696 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #16 Skrevet 12. september 2015 Mamma fikk meg når hun var 37 Anonymous poster hash: e6e3c...85e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #17 Skrevet 12. september 2015 Fruktbarheten synker kjapt etter fylte tretti. Jeg tror ikke på det pisset der jeg. Jeg tror mye er ren skremselspropaganda. Jeg sjekket laaangt bak i slektstreet i min mors linje, på mødresiden og på mødresiden på min fars linje, og bemerkelsesverdig mange fikk barn langt oppi 40-årene. Vi snakker mellom 1600-1900-tallet. Skal man tro folk fikk man jo ikke barn etter fylte 30 i eldre dager, og i hvert fall ikke etter 40! Men jeg stoler heller på kirkebøker og lignende fremfor "sladder" og direkte tull og ignoranse. Ei i slekten fikk barn da hun var 32 og sluttet da hun var 45, på 1700-tallet. I følge noen glupinger i dagens samfunn er det helt utenkelig at slikt kunne skje tydeligvis. Ifølge dem fikk ikke kvinner i 40-årene barn på 1700-tallet, de fikk heller ikke det på 1800-tallet. "Fruktbarheten synker jo! Du er for gammel!" Si det til en av de andre som også på 1700-tallet fikk barn da hun var 42, 46 og 59(!) år. Senere familie har som regel og fått barn i 30- og 40-årene. Friske og fine barn alt i hop! Anonymous poster hash: 05705...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #18 Skrevet 13. september 2015 Jeg er 34 og venter første nå du er da overhodet ikke for gammel. Helt normalt å få barn i 30-årene. Ikke noe problem å bli gravid. Kjenner egentlig få som har fått barn i 20-årene. Da reiste vi og jobbet oss opp.Anonymous poster hash: a0155...c2e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #19 Skrevet 13. september 2015 Jeg er 33 år gammel, og idag under en familiemiddag nevnte jeg baby. Det ble en ekkel konfrontasjon og mange negative kommentarer! Vi har en fra før,men tanken om en til har vært der hele tiden. Vi har god økonomi og plass. Likevel mente min søster og hennes mann på 24 og 26 at jeg var for gammel. De nevnte all slags sykdommer og komplikasjoner. Er 33 virkelig så gammelt? Jeg skulle aldri ha ventet. Men i min kultur er det vanlig med mange barn og helst mens du er heldig ung.Anonymous poster hash: d88a2...82c Det er bare flott at du er så voksen! Kjør på! Og lykke til med de kommende barna! Anonymous poster hash: 00b9b...ae6
Lou Salome Skrevet 13. september 2015 #20 Skrevet 13. september 2015 I helnorsk sammenheng ville det vært motsatt, en som nevner giftermål og barn før fylte 24 vil få negative kommentarer, selvom det kan være helt greit det også. 33 er anses som en veldig fin alder å få barn i. Det er ingen medisinske komplikasjoner verdt å nevnes tror jeg, legen din kan helt sikkert berolige dere der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå