Gå til innhold

Jeg er prippen?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente som lett kan bli oppfattet som prippen og arrogant. Mens folk på min alder gjerne henger på gatehjørner(koselig det også selvsagt) foretrekker jeg å være sosial på enten biblioteker, kulturhus, caféer, og diverse. Istedenfor å feste med øl og potetgull foretrekker jeg vin og frukt(gjerne ost ved siden av). 

Er oppvokst i svært trygge omgivelser med en familie som har hatt en stabil økonomi så det er mulig at jeg kan føle meg utrygg i sosiale sammenkomster som tar sted røykfylte kjellere(et reelt eksempel). 

Føler at jeg har en del ulike interesser i forhold til folk flest på min alder, og jeg har virkelig et ønske om å bli litt mer komfortabel i andre settinger.

Noen tips? :)

Anonymous poster hash: 1a1e0...cf2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du gjøre noe som ikke er deg? Du følger bare din egen stil og gjør det du liker. Ingen vitst å stresse med å bli mainstream.

Anonymous poster hash: 84a2e...fad
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal du gjøre noe som ikke er deg? Du følger bare din egen stil og gjør det du liker. Ingen vitst å stresse med å bli mainstream.

Har ingen planer om å endre meg noe drastisk, bare å føle meg noe mer komfortabel i andre settinger. Føler meg utenfor pga andre interesser og førsteinntrykket folk får av meg er at jeg er prippen og overlegen. 

• Liker 1
Skrevet

heng med likesinnede da, finnes jo mange som er slik...

• Liker 3
Skrevet

Uansett hva du gjør eller liker så er det noen som finner feil på deg uansett. Gjør det som du liker og som gjør deg glad. Du kan ikke tilfredstille ALLE andres meninger, ingen kan det.

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å begynne å like å henge på gatehjørner osv? Hvorfor bruke tida di på ting du ikke liker for å tekkes folk du ikke bryr deg om?

Ikke alt som er morsomt for andre er morsomt for deg :) Bruk tids di på det DU interesserer deg for, og heng med likesinnede.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente som lett kan bli oppfattet som prippen og arrogant. Mens folk på min alder gjerne henger på gatehjørner(koselig det også selvsagt) foretrekker jeg å være sosial på enten biblioteker, kulturhus, caféer, og diverse. Istedenfor å feste med øl og potetgull foretrekker jeg vin og frukt(gjerne ost ved siden av). 

Er oppvokst i svært trygge omgivelser med en familie som har hatt en stabil økonomi så det er mulig at jeg kan føle meg utrygg i sosiale sammenkomster som tar sted røykfylte kjellere(et reelt eksempel). 

Føler at jeg har en del ulike interesser i forhold til folk flest på min alder, og jeg har virkelig et ønske om å bli litt mer komfortabel i andre settinger.

Det er rett og slett bare å hoppe ut i det og i ikke være så rigid. Når du skal begynne å studere og jobbe så vil du merke at du ofte må være i sosiale situasjoner du ikke finner ideell selv. Det er bare å starte å utfordre seg selv, og ikke være.. ja.. så prippen.

Anonymous poster hash: d8130...698

• Liker 2
Skrevet

Uansett hva du gjør eller liker så er det noen som finner feil på deg uansett. Gjør det som du liker og som gjør deg glad. Du kan ikke tilfredstille ALLE andres meninger, ingen kan det.

Enig med dette. Dette ikke alltid nødvendig å utforske alt eller å være med alle i alle miljøer, du har funnet ut hva som funker for deg, og det bør egentlig være mer enn godt nok.

Selvsagt kan du som ab ovenfor eventuelt bare hoppe i det og utfordre deg selv sosialt men når du trives i dine miljøer og har funnet din plass med likesinnede så hvorfor ikke bare gjøre det du trives best med?

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke dette har noe med å være prippen å gjøre. Synes heller det høres ut som du er mer voksen enn dine jevnaldrende. Ikke tving deg til å være en annen, de vil komme etter, eller så møter du andre mer likesinnede :) Been there, done that...helt enig med deg i at det er mye mer hyggelig :) Jeg er _ikke_ snobb altså, og liker det ikke stivt og formelt, men er lei av rølp og tull. Elsker alt av kultur, samfunnsengasjement, spennende mat, gode viner osv.

Anonymous poster hash: 93990...2b1

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke at dette har noe med å være prippen,men syns folk ofte skal fremstille andre som prippen bare de er litt annerledes eller ikke er med på "alt".

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal endre deg for andre. Hvorfor ikke finne likesinnede? Du må jo ikke gjøre ting som du ikke er komfortabel med.

Men hvis du absolutt vil,så er det vel,som andre skriver her,bare å hoppe i det.

Anonymous poster hash: 23d74...7f9

Skrevet

Du er det motsatte av prippen og arrogant når du aktivt utfordrer deg selv ved å gå inn i miljøer og omgivelser hvor du føler deg ukomfortabel. Du prøver jo, så da er du per definisjon ikke prippen og arrogant. Men den eneste metoden for faktisk å bli mer komfortabel i miljøer og omgivelser hvor du per i dag ikke er komfortabel, er å utsette deg selv for disse miljøene og omgivelsene mange ganger nok til at du lærer deg å kjenne dem og å bli komfortabel med dem.

Jeg skjønner at du frykter selve stempelet som prippen og arrogant, men i virkeligheten er det jo de som beskylder deg for dette som virkelig er pripne og arrogante. Det er jo de som avviser deg fordi du representer noe de ikke er vant med og ikke kjenner, og fordi de føler seg ukomfortable med deg derfor krever at du skal være som dem. Da er det per definisjon de som er pripne og arrogante. Ikke du som aktivt utfordrer deg selv ved å gå inn i miljøer og omgivelser hvor du føler deg ukomfortabel.

Ellers er jeg av den oppfatningen at like barn leker best. Det er en av grunnfilosofiene mine her i livet. Så mitt råd er du ganske enkelt søker til dine egne, de som er som deg. Men på den annen side ser jeg fordelen ved å bli en sosial kameleon, spesielt når man ikke er en del av majoriteten.

Skrevet

Du minner meg litt om Elling.

Og det er ikke vondt ment.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men ordvalget virker litt feil. Å være prippen er å være avvisende, nærtagende og kald. Det er en holdningsgreie. Bibliotek og vin gjør ingen prippen eller arrogant; gjentatte, nedlatende kommentarer om andres vaner gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...