Gå til innhold

Sensitive Day Cream (med SPF 15) fra Nivea - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne?

Ser ut som den inneholder veldig gode ingredienser. Den er uten parfyme, fargestoffer og parabener.

Erfaringer?

Anonymous poster hash: a6998...a7b

Videoannonse
Annonse
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Denne kremen har mange fancy ord i innholdslisten. Det at produsenten reklamerer med paraben-fri, betyr ikke at kremen er bra for huden. Jeg googlet nesten alle ingrediensene for deg (bare hyggelig:-)), og kom fram til følgende:

Det er brukt mange alkoholer, uheldige oljer og ingredienser som er hud-irriterende, pore-blokkerende og kreftfremkallende.

Konklusjon: Jeg ville holdt meg unna alle Nivea sine produkter.

Skrevet

Denne kremen har mange fancy ord i innholdslisten. Det at produsenten reklamerer med paraben-fri, betyr ikke at kremen er bra for huden. Jeg googlet nesten alle ingrediensene for deg (bare hyggelig:-)), og kom fram til følgende:

Det er brukt mange alkoholer, uheldige oljer og ingredienser som er hud-irriterende, pore-blokkerende og kreftfremkallende.

Konklusjon: Jeg ville holdt meg unna alle Nivea sine produkter.

Takk for svar Bossa Nova  :blomst:

Skrevet

Nja, må si meg litt uenig med Bossa Nova. Her ser du alle ingrediensene rangert på Cosdna. Eneste som er poreblokkerende (om det er det riktige ordet) er cetearyl alcohol, og både den og carbomer kan være hudirriterende. Jeg vil si at det ikke er en ille krem. Du vet ikke om du reagerer på ceteryl alcohol før du har forsøkt. Ingredienslisten ser ikke super-spennende ut, men den kommer ikke til å brenne vekk huden din akkurat...

Anonymous poster hash: 1e38c...252
  • Liker 1
Skrevet

Nja, må si meg litt uenig med Bossa Nova. Her ser du alle ingrediensene rangert på Cosdna. Eneste som er poreblokkerende (om det er det riktige ordet) er cetearyl alcohol, og både den og carbomer kan være hudirriterende. Jeg vil si at det ikke er en ille krem. Du vet ikke om du reagerer på ceteryl alcohol før du har forsøkt. Ingredienslisten ser ikke super-spennende ut, men den kommer ikke til å brenne vekk huden din akkurat...

Anonymous poster hash: 1e38c...252

Og grad 2/5 er jo heller ikke super irriterende :) Hadde det stått 5 hadde jeg styrt unna. Jeg har sjekket mange kremer på Cosdna. De kjente og fjonge hudpleiemerkene får anmerkninger de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...