Gå til innhold

Forlovertale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått gleden av å være forlover for min søster :) jeg blir veldig emosjonell i bryllup fra før og ser for meg at dette bryllupet blir ti ganger verre.

Så skal man holde tale da.. Noe jeg begynner å gråte av fra før av.. Så super emosjonell pluss taleemosjonell.. Hvordan skal man komme seg igjennom dette?

Skal nevnes at min søster har vært veldig syk men er frisk nå. Så hvordan holde en god tale som ikke blir trist fordi mesteparten av vår oppvekst har vært preget av sykdom og mørk fortid ?

Noen som har tips til hvordan forberede seg for å holde tale uten å knekke helt sammen ? Og hvordan skrive en tale som ikke blir trist ?

Anonymous poster hash: aa5a8...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren på talen til du kjenner den i ryggmargen. Se for deg hvordan det hele kommer til å være, og gråt mens du øver. Du må rett og slett få det ut av systemet. Et stykke ned i denne artikkelen står det litt om forskjellige metoder kjente og mindre kjente mennesker bruker for å holde maska i offentlige sammenhenger.

Jeg ville ikke dvelt så mye ved fortiden, men heller fokusert på hvor godt det er å se søsteren din bli lykkelig gift med den hun elsker. Finnes det gode minner du kan snakke om uten at det trenger å settes i en sykdomssetting? Selv om fargelegging av bøker skjedde i en sykehusseng, så trenger man ikke nevne selve sengen, bare at fargeleggingen er et hyggelig minne.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...