Gå til innhold

Blonde øyenvipper og eyeliner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man dersom man har blonde øyenvipper og skal bruke mascara eller vil lage illusjonen av tykke vipper(som mørkhårete allerede har)?

Har allerede forsøkt å farge mellom vippene med sort blyantliner, legge på mørk øyenskygge oppå vippene(blir sotete under øynene), farge vippene med flytende eyeliner, påføre mascara ovenfra(blir klumper).

Vil så gjerne leke meg litt med eyeliner, men det går jo ikke når jeg har et gap mellom øyenlokket og ytterst på vippene, ser unaturlig og stygt ut.

Å farge vippene er heller ikke en mulighet; lever på et stramt budsjett, vil ikke farge vippene månedlig, har forsøkt å farge dem selv men fargen setter seg ikke. 

Hva gjør andre blondiner/rødhårete i min situasjon? :(

Anonymous poster hash: 98edd...db3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk opp "tightlining", jeg tror det er akkurat det du ser etter :)

Anonymous poster hash: 5150c...daf
Skrevet

Søk opp "tightlining", jeg tror det er akkurat det du ser etter :)

Anonymous poster hash: 5150c...daf

Er det helt trygt å få eyeliner på våtkanten av øyet da? Isåfall burde man bruke flytende eller fast eyeliner?

Takk for tips, men vipperøttene og vippene sett ovenfra er fremdeles helt blonde 

Skal uansett prøve det ut :) 

Skrevet

Er det helt trygt å få eyeliner på våtkanten av øyet da? Isåfall burde man bruke flytende eller fast eyeliner?

Takk for tips, men vipperøttene og vippene sett ovenfra er fremdeles helt blonde 

Skal uansett prøve det ut :)

Det er helt trygt, med mindre det svir er det ikke noe du burde tenke over :) Jeg er selv brunette og har mørke øyenvipper, men tightlining gir effekten av tykkere vipper uansett. Anbefaler fast eyeliner for våtkanten, men du kan bruke flytende om den er vannfast eller sitter godt. Men det er lettere å jobbe med fast. Du kan også bruke en eyelinerkost for å komme ekstra godt til og dytte produktet opp i røttene - bare ta kosten frem og tilbake over eyelineren for å få produktet over på kosten. 

Skrevet

Det er helt trygt, med mindre det svir er det ikke noe du burde tenke over :) Jeg er selv brunette og har mørke øyenvipper, men tightlining gir effekten av tykkere vipper uansett. Anbefaler fast eyeliner for våtkanten, men du kan bruke flytende om den er vannfast eller sitter godt. Men det er lettere å jobbe med fast. Du kan også bruke en eyelinerkost for å komme ekstra godt til og dytte produktet opp i røttene - bare ta kosten frem og tilbake over eyelineren for å få produktet over på kosten. 

Takk for svar :)

Men når jeg prøver meg på "vinger" og på eyeliner over vipperoten kommer det fremdeles et gap pga vippene er mye lysere enn eyelineren. Skal man farge over vippene eller noe slikt? 

Skrevet

Takk for svar :)

Men når jeg prøver meg på "vinger" og på eyeliner over vipperoten kommer det fremdeles et gap pga vippene er mye lysere enn eyelineren. Skal man farge over vippene eller noe slikt? 

Prøver du å få maskaraen heeelt inntil roten? Altså å ta den tett inntil øyet, se opp, og dra den gjennom vippene både oppe og nede slik at det kommer maskara så tett inntil vippekanten som mulig? Det kan hjelpe å bøye vippene med øyevippetang også, da kommer man lettere til. 

Skrevet

Prøver du å få maskaraen heeelt inntil roten? Altså å ta den tett inntil øyet, se opp, og dra den gjennom vippene både oppe og nede slik at det kommer maskara så tett inntil vippekanten som mulig? Det kan hjelpe å bøye vippene med øyevippetang også, da kommer man lettere til. 

Bruker ikke mascara ved vippekanten på "oppsiden" av vippene. Ender bare i klumper, eller kanskje jeg gjør noe feil?

Skrevet

Bruker ikke mascara ved vippekanten på "oppsiden" av vippene. Ender bare i klumper, eller kanskje jeg gjør noe feil?

Du trenger egentlig ikke ta de på oppsiden, men det hjelper om du har problemer med å dekke alle vippene siden det da farger mer av, om det gir mening? Hvilken maskara bruker du? Teknikk er nesten like viktig som maskaraen, så det er ikke bare produktet du bruker som teller på resultatet. Jeg pleier bare å vrikke de gjennom vippene i et sikk sakk mønster, og tar tak ned i vipperoten for å få produktet ut og frem. Jeg tar kanskje et strøk på oversiden av vippene, men om det er en maskara som er kraftig og tung i konsistensen unngår jeg det - da blir vippene bare tunge og klumpete som du sier. 

Skrevet

Har blonde vipper selv og jeg har aldri hatt problem med at det synes når jeg har på maskara og/eller eyeliner. Tar du det helt ved røttene? Da får du lengre vipper også hvis du legger godt grunnlag ved roten :)

Skrevet

Du trenger egentlig ikke ta de på oppsiden, men det hjelper om du har problemer med å dekke alle vippene siden det da farger mer av, om det gir mening? Hvilken maskara bruker du? Teknikk er nesten like viktig som maskaraen, så det er ikke bare produktet du bruker som teller på resultatet. Jeg pleier bare å vrikke de gjennom vippene i et sikk sakk mønster, og tar tak ned i vipperoten for å få produktet ut og frem. Jeg tar kanskje et strøk på oversiden av vippene, men om det er en maskara som er kraftig og tung i konsistensen unngår jeg det - da blir vippene bare tunge og klumpete som du sier. 

Bruker som regel Loreal Million Lashes (?)

Går helt inn til røttene på undersiden, har sikksakk bevegelser, 2-3 lag

Skrevet

Har blonde vipper selv og jeg har aldri hatt problem med at det synes når jeg har på maskara og/eller eyeliner. Tar du det helt ved røttene? Da får du lengre vipper også hvis du legger godt grunnlag ved roten :)

Tar helt inntil roten og vippene på undersiden blir selvsagt mørke, men når jeg lukker øynene ser man at vippene sett ovenfra er helt blonde/orange. Ikke pent dersom jeg har sort eyeliner inntil vipperoten  :vetikke:

Skrevet

Hva hvis du farger øyevippene? De blir nok ikke heelt mørke, men burde jo hjelpe?

Jeg har også helt lyse vipper, men har aldri hatt dette problemet.

Du kan jo også "etterfylle" med våt eyeliner der du ser vippene?

Siste tips jeg har, er å kanskje bytte maskara. Til en som ikke er så tykk i konsistensen, og ta et strøk "bak" først, så påføre maskaraen vanlig etterpå.

Anonymous poster hash: 1cc7e...c19

Skrevet

Jeg er helt lys, og jeg legger maskara så inntil som mulig og har helt sorte øyelokk etterpå. Dette fjerner jeg med q-tips med vann eller sminkefjerner. Og gapet forsvinner.

Anonymous poster hash: 38d75...d11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...