Gå til innhold

Om å finne en mening.

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg treffer veldig mange og ulike mennesker iblant.Jeg er ikke sånn supersosial,men jeg liker folk.Veldig godt,de er mine medmennesker,og jeg ville ikke vært noe uten andre.Eller,det ville jeg jo,Men ikke visst hvem jeg er.

Jeg er alltid rolig,men jeg sier klart fra om alt jeg mener om det er nødvendig,og jeg er nok ganske direkte,uten å være frekk.Humor er min beste egenskap,så jeg ler mye og ofte.

Så er det sånn da,at veldig mange betror seg til meg,og uansett egenskapene ovenfor så får jeg tillit,fordi jeg aldri sier ting videre.Det skjer ikke.

Blir mange betroelser,og jeg føler at jeg får så mye av livet innover meg,på godt,og mye vondt.

Jeg gråter aldri med andre,kun når jeg er alene.Jeg er hverken sentimental eller overfølsom,men folk skjuler så mange ting,iblant helt grusomme ting,og jeg får vite.

Så,jeg må hele tiden tenke:hva skal jeg lære av dette? Hva gjør,meg til et bedre menneske av å vite dette?

Jeg vil finne en mening,for hva ellers?

Dere andre som opplever dette,hva tenker og gjør dere?

Jeg tror ikke på at alt har en mening,en må finne den.

Er noe sliten nå,for står litt fast.Andres historier er noe som blir delt med meg,og da må jeg finne en grunn,en god ting å gjøre med det.

Ikke noe jeg vil,annet enn å høre fra andre som opplever dette.Og hva dere gjør i livet for å bli bedre medmennesker i praksis.Annet enn å lytte og å støtte.Alt jeg gjør er det,pluss å engasjere meg i nødhjelp,ved å gi penger.

Jeg føler meg full av viten,men hvem kan nyte godt av det??

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet

Vært glad og lettet for noen synspunkter her.

Skrevet

Trenger du mer mening enn at du er en støtte for dem som forteller deg disse tingene? Å gi noen et utløp for sine tanker og følelser ved å lytte og være til å stole på, er i seg selv verdifullt. Du utgjør en forskjell for noen.

Om du ønsker å gjøre noe i praksis, kan du eventuelt ta med deg erfaringen fra å håndtere slike betroelser og melde deg som frivillig for eksempel som telefonvakt for en nødtelefon eller på nett.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Trenger du mer mening enn at du er en støtte for dem som forteller deg disse tingene? Å gi noen et utløp for sine tanker og følelser ved å lytte og være til å stole på, er i seg selv verdifullt. Du utgjør en forskjell for noen.

Om du ønsker å gjøre noe i praksis, kan du eventuelt ta med deg erfaringen fra å håndtere slike betroelser og melde deg som frivillig for eksempel som telefonvakt for en nødtelefon eller på nett.

Ok. :-) du kom med en god idé.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...