AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Faren til 4-åringen har hatt barnet oppi sengen vår fra dag 1. La jeg babyen i sin seng, så var det garantert at far hentet han oppi vår seng. La jeg han i vognen, hentet far han inn til oss. Hvis jeg la babyen i sengen sin om natta og jeg sovnet, så var babyen ved siden av meg så fort far så dette. Det ble babyen selvsagt vant til. Da han var 6 mnd gammel, så skulle jeg vende han til sin egen seng siden jeg var luta lei av å sove dårlig, våkne hvert 20 minutt på natta og å være konstant sliten. Far sov så godt, så han våknet ikke av at baby var urolig eller skrek (kolikk). Puttet jeg babyen i sin seng, våknet han momentant og gråt helt til han ble lagt i vår seng. 6 mnd gammel så gråt babyen selvsagt da jeg startet avvenningen av å sove i vår seng. Far synes det var så uutholdelig med gråtingen og det bristet hjertet hans, så far sa at dersom vi ventet til han ble 1 år, så skulle far ta seg av det. Han ba på sine knær og mente at 6 mnd ikke var mye å be om. 6 mnd til med lite søvn, soving på sofa, soving på gulv og våkennetter klarte jeg å holde ut. Dagen gutten vår ble 1 år, sa jeg til far at nå skal han inn på eget rom og i egen seng! Far ble helt i fra seg og måtte plutselig jobbe natt. Han jobbet natt hver dag til 1-åringen sov fint i sin egen seng, da sluttet far med nattjobbingen. 1-åringen sov fint i sin egen seng alle dager jeg skulle legge han. Alle dager far skulle legge barnet vårt så tok far han med inn i sengen vår og sovnet med han der. Sånn har det fortsatt i flere år til tross for at jeg har gitt beskjed om at jeg sover ekstremt dårlig når det er så liten plass i sengen. Ofte har jeg lagt på sAnonymous poster hash: 2351a...0f5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Ops, kom borti knappen litt for fort. Ofte har jeg sovet på sofaen eller i sengen til barnet vårt. Barnet vårt har sovet oftere og oftere i vår seng og far har lovet at han skulle ta seg av dette, siden det var han som startet dette. I hvert fall. Det er 1 mnd til min termin og avtalen var at far skulle venne 4-åringen til å sove i sin seng 1 mnd før termin. Nå må han "plutselig" jobbe natt igjen og jeg har et kav hver dag med en unge som ikke klarer og sovne alene. Jeg holder det gående i 2-4 timer HVER dag.. Hva gjør jeg..? Hvordan få han til å sove alene. Og jeg har sagt til far, at dersom han så lite så rører babyen som kommer og tar han opp i sengen vår, så blir det månelyst! Anonymous poster hash: 2351a...0f5
ViljaH Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Be far manne seg opp og ta seg av avvenningen nå når du er høygravid. Klart det er enklere å la være kortsiktig. Men likevel må han.
missLynch Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Jizzes... Utrolig slitsomt! Viktig at barnet lærer å finne søvnen selv. Dette får far ta seg av! Han er selv skyld i problemet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Far får bruke de teknikkene som er anbefalt å stå i det de dagene det tar før barnet finner søvnen igjen selv. Det hadde jeg ikke gitt meg på! Han har skapt problemene. Anonymous poster hash: fa2a7...562 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Far får bruke de teknikkene som er anbefalt å stå i det de dagene det tar før barnet finner søvnen igjen selv. Det hadde jeg ikke gitt meg på! Han har skapt problemene. Anonymous poster hash: fa2a7...562 Ungen er 4. Hvis ts ikke har tatt tak i dette før nå har hun like mye skapt dette problemet som mannen hennes har.Anonymous poster hash: b2907...180
AnonymBruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 TS her! Enig i at far bør ta dette, men han får så vondt i hjerterota. Nja, delvis enig med at jeg og har skapt dette problemet. Jeg har flere ganger avvent barnet til å sove i vår seng, men med en gang jeg har jobbet natt/kveld eller vært borte ved leggetid av andre årsaker, så har far sovet sammen med barnet i vår seng. Nå i graviditeten har jeg vært så utslitt og syk at jeg rett og slett ikke har orket å ta den kampen slik som tidligere. Og siden far har LOVET at han skulle ordne dette, så har jeg latt det ture og gå. Så nå klarer ikke 4-åringen å sove alene. "Jeg er bare et lite barn, mamma! Du kan ikke la meg sove alene!" sa han til meg i går. Men jeg kan heller ikke sitte inne på rommet hans å holde han i hånden i 4 timer. Har studier som også som leses på, innleveringer som skal gjøres og oppgaver som skal løses. Anonymous poster hash: 2351a...0f5
Alja Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Klistermerkebok, innførelse av ordene "voksentid" og "storgutterom" og voilah! Det funket godt her. Jeg måtte før ligge med han i sengen til han sovnet. Dette kunne ta år og dager, så en kveld var det nok og jeg innførte "voksentid". Det gikk overaskende greit. Så var det ekstra stas å kunne telle ti Klistermerker på rad. Da vanket det en liten premie. Lykke til :-)
Alja Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Altså et klistermerke per natt alene på eget rom.
Alja Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Kanskje dra med barnet på handletur for å kjøpe inn litt nytt til soverommet sitt? Med fotballampe, spiderman sengetøy og annet dill ble det mye mer stas å sove på rommet også her i gården.
Trampe Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde lagt en madrass på gulvet til fireåringen, og ønsket far velkommen tilbake i senga vår når han har løst problemet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå