asberg21 Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 (endret) Hei, er ny her, kanskje skriver jeg i feil tema, beklager dette. Jeg har ett spørsmål, jeg har fått vedtak om feilutbetalt ytelse fra nav og klaget på vedtaket. Fikk svar at klagen er registrert og saksbehandlingstiden er 9 måneder. Samt mottok jeg faktura fra nav innkreving. Lurer på om jeg må betale de fakturaene fra innkreving så lenge jeg ikke har fått svar på min klage? Finnes det noe lov eller forskrifter som sier at jeg må? Jeg søkte i folketrygdeloven men fant ingen svar på det. Om man spør innkreving så vil de svare at jaaa, du må betale, du får de pengene nok tilbake om klagen din får medhold.. Endret 13. september 2015 av asberg21
..... Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Ikke betal. Da har du godtatt at du har fått en feilutbetaling. Ring heller NAV innkreving og forklar situasjonen slik at du slipper lønnstrekk når de ikke mottar innbetalingen.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Nå vet jeg ikke hvordan NAV vil operere i en slik sak, men f.eks. man får ikke beholde penger mens en klage pågår. Det fikk jeg beskjed om. Pengene blir tilbakebetalt hvis man får medhold i klagen. Anonymous poster hash: 831cb...fd0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Ikke tilbakebetal. Skriv et svar til NAV Innkreving, hvor du skriver at du har bestridt kravet ved at du har anket avgjørelsen, og at saken derfor bør stilles i bero frem til klagen er ferdigbehandlet. Anonymous poster hash: e3d07...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå