Gå til innhold

Kombinasjonshud - lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det som kan kalles kombinasjonshud - tydelig mangel på fukt i kinnene, men massevis ellers. Konstant sorte prikker og store porer på nesen, og kviseutbrudd på hakepartiet, spesielt rundt menstruasjon. Får også kviser på ryggen.

Gikk på roaccutane da jeg var yngre, og det hjalp for 80% av kvisene. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke forlatt huset. Men huden idag er fortsatt langt fra perfekt.

Kinnene mine er også permanent rosa, iblant ganske sterkt. Har lest at dette heter 'rosacea' men vet ikke helt hvordan jeg kan endre det.

Kan legge til at jeg tar godt vare på huden generelt. Renser selvsagt av all sminke, alltid, og har alltid noen sminkefrie dager. Aldri så mye som tatt i en sigarett. Spiser lite godteri, en gang i måneden maks. Tar tran hver dag, spiser mye sunt fett, samt protein og får masse vitaminer og mineraler naturlig gjennom kosthold. Spiser aldri halv- eller helfabrikata, kun rene råvarer.

Er 25 og jeg synes, spesielt i lys av kosthold, at jeg burde kunne nyte fin hud nå - perioden mellom tenåringstidens kviser og voksenalderens rynker. Men det er alltid noe - vonde kviser på hals, rygg og hake, store porer, rosafarve overalt, og sprekker her og der. Er som om huden aldri er enig med meg. 

Noen som har metoder som har fungert?

Anonymous poster hash: ba11a...73d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes kremer for rosacea, fikk en hos legen min men husker ikke hva den heter..

Skrevet

Det er nok dessverre ikke alltid at kosthold har så mye å si. Merker kun at jeg får kviser etter å ha spist junk food,men ellers har jeg et normalt sunt kosthold hvor jeg skeier ut en gang i uka.

Jeg har også prøvd å kutte ut sukker så mye som jeg kunne,men det hadde null innvirkning på huden. Kvisene er der uansett.

Jeg vet dessverre ikke helt hva en kan gjøre. Irriterer meg over at jeg har kviser og fet hud fortsatt selv om jeg er over 30.

Anonymous poster hash: 2be4e...676

Skrevet

Koreanske hudpleieprodukter kan hjelpe. Billigere å teste ut enn vestlige produkter, og med bedre ingredienser.

Har ellers hørt at kombinasjonen av sink-tabletter og burdock fra helsekost kan hjelpe mot de underjordiske kvisene.

Anonymous poster hash: 0d3e7...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...