Gå til innhold

Kaste tidligere huseiers ting som ikke blir hentet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi bodd i huset vi har kjøpt i snart 3 måneder. 
Vi lot tidligere huseier ha 8 spisestuestoler stående her og en diger kommode som var i stua. 
Det skulle bare være for en kort stund da det var dårlig plass i leiligheten hun flyttet til og hun skulle selge dette. 
Men 3 mnd etter har det fortsatt ikke skjedd noen ting. Disse tingene ser helt grusomme ut, og er massive og tar mye plass. Det er fra 70-tallet en gang, og absolutt ikke noe jeg vil ha stående her. Faktisk har vi ikke kunnet flytte inn alle våre ting fordi vi trenger den plassen disse tingene tar for å få plass til våre egne ting. 

Vi har snakket med henne flere ganger om det, og hun sier at det skal hentes. Flere ganger har hun sagt det, men det skjer ingenting. 

Vi har sendt en SMS til henne i dag og spurt om det blir hentet snart eller om vi skal hjelpe til med å kaste det siden vi selv skal kjøre en del etter oppussing på fyllinga neste helg. 

Det har ikke kommet noe svar på det, og når vi har ringt tidligere så har vi ikke fått svar. 

Så hva kan vi gjøre her? 
Det står i vårt hus, så kan vi da bare laste det på hengeren og kjøre det bort? Skal vi laste det opp på hengeren og plassere det foran leiligheten hennes? 
En ting er i hvert fall sikkert, og det er at jeg vil absolutt ikke ha det her lengre. 

Noen råd? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en ny melding: Siden du ikke svarer går jeg utfra du ikke vil ha tingene dine. Hvis du ikke svarer innen "dato" vil de bli kastet da vi skal på fyllinga

Anonymous poster hash: 844b0...336
  • Liker 15
Skrevet

Send en ny melding: Siden du ikke svarer går jeg utfra du ikke vil ha tingene dine. Hvis du ikke svarer innen "dato" vil de bli kastet da vi skal på fyllinga

Anonymous poster hash: 844b0...336

Det var noe liknende det jeg tenkte at burde skrives om vi ikke får svar innen max 1 døgn. 

Eneste er at jeg synes det er surt å måtte betale for å bli kvitt andres rot når vi i utgangspunktet burde kommet til helt tomt og utvasket hus... 

Skrevet

Det var noe liknende det jeg tenkte at burde skrives om vi ikke får svar innen max 1 døgn. 

Eneste er at jeg synes det er surt å måtte betale for å bli kvitt andres rot når vi i utgangspunktet burde kommet til helt tomt og utvasket hus... 

Da skulle du ikke sagt ja til å fungere som et lager for hun på ubestemt tid :P

Anonymous poster hash: f1415...4e4

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde satt det på utsiden og gitt henne en frist til å hente det. 

Skrevet

Legg det ut på Finn, gies bort mot henting. Så lenge du har gitt henne mulighet til å hente, så kan du gjøre som du vil med tingene. Syns å huske at slike tilfeller står beskrevet i en lov, men mulig det var for de som leier.

Anonymous poster hash: bafcd...061

• Liker 4
Skrevet

Legg det ut på Finn, gies bort mot henting. Så lenge du har gitt henne mulighet til å hente, så kan du gjøre som du vil med tingene. Syns å huske at slike tilfeller står beskrevet i en lov, men mulig det var for de som leier.

Signerer denne. Sikkert noen som gjerne kommer og henter gratis, og så slipper dere utgiftene med å kjøre det på fyllinga :)

• Liker 1
Skrevet

Da skulle du ikke sagt ja til å fungere som et lager for hun på ubestemt tid :P

Anonymous poster hash: f1415...4e4

Jeg sa ikke ja til ubestemt tid. Hun skulle få noen til å komme og hente det så snart som mulig. 

Og det kan umulig ha vært 3 mnd hun har ment ;) 

Det er en måte å gjøre det på. 

Men dessverre så har noen i familien hennes prøvd å gi bort disse spisestuestolene på finn.no allerede og ingen ville ha dem. 

Forstår jo godt at hun ikke vil ha dem selv også :P 

Skrevet

Finnes det kjøp og salg-grupper på Facebook rundt der du bor da? Virker som om det er mindre terskel der enn på Finn iblant.

• Liker 1
Skrevet

Finnes det kjøp og salg-grupper på Facebook rundt der du bor da? Virker som om det er mindre terskel der enn på Finn iblant.

Ja det finnes. Har ikke store forhåpninger ang. stolene, fordi de er blitt forsøkt gitt bort i alle kanaler tidligere. Og som sagt så frister det ikke å betale for å bli kvitt andres uønskede rot heller. 

Kommoden tror jeg ikke det er gjort noen forsøk på å gi bort. Antakelig er den forsøkt solgt til høy pris som med andre ting hun har prøvd å selge og har endt opp med å kaste i stedet. 

Og nei, det er fortsatt ikke kommet noe svar. Så nå blir det sikkert kjørt til Fretex eller noe snart. 

Skrevet

Ja det finnes. Har ikke store forhåpninger ang. stolene, fordi de er blitt forsøkt gitt bort i alle kanaler tidligere. Og som sagt så frister det ikke å betale for å bli kvitt andres uønskede rot heller. 

Kommoden tror jeg ikke det er gjort noen forsøk på å gi bort. Antakelig er den forsøkt solgt til høy pris som med andre ting hun har prøvd å selge og har endt opp med å kaste i stedet. 

Og nei, det er fortsatt ikke kommet noe svar. Så nå blir det sikkert kjørt til Fretex eller noe snart. 

Nei, skjønner godt at du ikke er interessert i å betale. Får håpe du blir kvitt det snart da, slik at du får gjort som du selv vil i eget hjem!

Skrevet

Jeg hadde sendt henne en melding og sagt at om det ikke er hentet innen den datoen dere skal kjøre bort søppel, så tar dere med hennes saker også. Når hun har latt sakene stå hos dere i 3 måneder, så antar jeg ikke at hun kommer og henter det med det første heller.

• Liker 1
Skrevet

Send skriftlig, dokumenterbar beskjed: "Dersom dine gjensatte møbler ikke er hentet innen ____ vil de bli kjørt på fyllingen for din regning." Og så leier dere henger til bare hennes ting, og sender henne regningen for hengerleie og fyllplassavgift. Fakturer henne gjerne for "hjelpemann" til å bære også, den kommoden høres skikkelig tung ut. :) 

Aner ikke om dere kan sette hardt mot hardt for å få drevet inn pengene, men forhåpentligvis får hun r.. i gir om hun tror hun kan få kostnader med dette. Fortell henne gjerne i samme meldingen hvor mye det koster å leie henger for å kjøre bort hennes ting, og gjør det klart at hun får regningen.

Anonymous poster hash: 4ac3b...1b5
  • 1 måned senere...
Skrevet

Etter mye mas og purring dukket plutselig tidligere huseier opp rett før helga. Da var det noen som var interesserte i kommoden hun hadde med seg. 
I løpet av denne uka skal den visstnok hentes. Så får vi se hva det blir til! 
Hvis det ikke blir hentet i løpet av denne uka så går det på fyllinga. Så får vi heller bite i det sure eplet og betale for å bli kvitt det. 

• Liker 2
Skrevet

Du er altfor snill, daemonia :) Det har gått enda 1,5 måned siden du opprettet tråden. 4,5 mnd... Håper det ordner seg nå da :)

Anonymous poster hash: f8b8b...461

Skrevet

Du er altfor snill, daemonia :) Det har gått enda 1,5 måned siden du opprettet tråden. 4,5 mnd... Håper det ordner seg nå da :)Anonymous poster hash: f8b8b...461

denne gang var det ikke for å Være snill. Det var fordoblet var interesserte som tok kontakt med meg, og hun hadde noen som var interessert også.

De ombestemte seg alle sammen etter å ha dratt ut tiden.

Men ja, generelt sett har jeg nok godtatt for mye. Helt fra starten av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...