AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Hei alle sammen Vi har kjøpt oss pizzastein og skal i dag prøve oss på italiensk pizza med tynn bunn. Vi har kjøpt pizzamel fra Møllerens og funnet ut hvordan vi skal gjøre det i forhold til steinen. Men vi er litt usikker på fyll og pizzasaus. Fant denne sausen på Trines matblogg, men den ser ganske kjedelig ut.. Eller? Føler den kommer bare til å smake tomat. Jeg liker pizzasaus med smak. Samboeren min var og handlet og tenkte at vi kunne bruke pizzafyll som vanlig: Da steker vi kjøttdeig og blander med Toro Mexicana pizzafyll som vi fiffer litt opp med mer løk, hvitløk og chili. Passer dette på en tynn pizzabunn eller blir det for "tungt"? Vi lurte litt på å bare røre ut det mexicanapulveret med vann og smøre på pizzabunnen og strø over stekt kjøttdeig på ene halvdelen og pepperoni på andre halvdelen, men det pizzafyllet er mye mer flytende enn hva man ser blir brukt på sånne italienske pizzaer der sausen blir smurt på først og så tar man topping oppå der igjen. Hva gjør dere? Takker for alle tips! Anonymous poster hash: 8fc46...170 1
debattanten Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 (endret) Vår tomatsaus er ganske enkel, men vi syns den er god. Smaker bra med tomat, men ikke for sterk. 1 boks gode tomater 1 løk 3 fedd hvitløk godt med olivenolje salt pepper oregano. Kutt opp løk og stek den myk og gylden i rikelig med olivenolje. Stek så oppskjært hvitløk i noen minutter. Hell over tomatene og kok i 30 min på svak varme. Smak til med salt, pepper og oregano. Kjør med stavmikser og smak til med mer krydder evt. Nam nam! Som fyll syns jeg det høres litt merkelig ut. Jeg ville lagd kjøttboller med egne krydder og tilsetninger. Det kan f.eks være revet parmesan, salt, pepper, hvitløk og urter. Halvstek de i en panne før det går på pizzaen sammen med finsnittet løk, sopp, oliven eller hva dere måtte ønske. Vår standardpizza er saus, fersk mozarella, serranoskinke og oliven. Evt sopp. Drysser over revet parmesan og jeg har gjerne olivenolje på sammen med nykvernet pepper når den er ferdig. Namnam! Endret 12. september 2015 av debattanten
Gjest Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Når jeg spiste pizza (*savn*) så smurte jeg bunnen enten med olje før jeg la på topping, eller lagde hvit pizza (typ creme fraiche med krydder) Er ikke særlig glad i tomatsmaken
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Når jeg spiste pizza (*savn*) så smurte jeg bunnen enten med olje før jeg la på topping, eller lagde hvit pizza (typ creme fraiche med krydder) Er ikke særlig glad i tomatsmaken Kan du ikke lage lavkarbopizza da? Vi feiga ut og kjøpte en ferdig tomatsausblanding, pepperoni, jalapeno og rømmedressing. TS Anonymous poster hash: 8fc46...170
Gjest Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Kan du ikke lage lavkarbopizza da? Vi feiga ut og kjøpte en ferdig tomatsausblanding, pepperoni, jalapeno og rømmedressing. TSAnonymous poster hash: 8fc46...170 Jo, men det blir langt fra like godt Savner den crispy, tynne pizzabunnen Neste gangkan dere jo teste fetaost og kjøttboller på. Eller spekeskinke og toppe det med masse ruccola
Frøkensina Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 (endret) Italiensk pizza har jo egentlig ikke så mye i sausen, smaken kommer fra gode ferske råvarer. Jeg lager pizzasaus med bokstomater fra Mutti, den finhakkede. Hvitløk, enten en buljongterning eller litt salt, litt pepper, oregano og basilikum. Diverse toppingforslag: skinke, salsiccia, peperoni, litt parmesan, rødløk, chili, oliven, cherrytomater. Endret 12. september 2015 av Frøkensina
Unika Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 (endret) Saus: 1 boks gode tomater Tomatpurrè 1 løk 3 fedd hvitløk godt med olivenolje salt pepper Bruk for all del italiensk pizza-mel! Selges på Meny og sikkert mange andre steder :-) Topping: Alternativ 1: Mozzarella og spekeskinke (evt. ananas) Alternativ 2: Chorizo, mozzarella og ananas Etter steketid topper du pizzaen med ruccola-salat og parmesan. Ha også en god dressing til. For eksempel 1 boks rømme, blandet med 1 ts ketchup, salt, pepper og grillkrydder (er godt!) Endret 12. september 2015 av Unika
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå