AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Har en hund som er uavklart syk, dvs det står egentlig mellom å la ham gå på piller og avliving. Det vanskelige er å vite om hunden lever godt eller ikke, jeg klarer ikke å bestemme det siden han ikke kan snakke. Kanskje han har det bra på piller, kanskje ikke. Veterinæren skal jeg ta en samtale med til uka. Han "har ikke smerter", men det er snakk om livskvalitet. Han kan uansett ikke bo hos oss mer av helt andre årsaker som ikke har noe med det å gjøre i det heletatt. Men vil noen i verden ha en syk hund? Alle utgiftene. Jaja. Er ikke så dyrt, kanskje 500kr i året. Er forsikret t.o.m. er snakk om å gi 1-2 piller hver dag. Så ikke så mye stress. Tror jeg? Noen med erfaring? Anonymous poster hash: 0f94d...e29
Gjest Miss.Silver Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 (endret) Alder, rase? Hva slags piller? Hva hjelper de for? Endret 12. september 2015 av Miss.Silver
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Alder, rase? Hva slags piller? Hva hjelper de for? 4 år liten hund. Epilepsi.. Han fungerer ikke på.piller eller uten piller så vet ikke helt. Spørsmålet er vel hva som r best av: å dø av anfall, å bli avlivet eller å leve med store pusteproblemer pga bivirkning av pillene.Anonymous poster hash: 0f94d...e29
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Ikke for å være slem, men tror hunden vil få det bedre av å bli avlivet enn å dø av anfall eller ha pusteproblemer resten av livet.. Trist er det Anonymous poster hash: 540a8...da8 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Ikke for å være slem, men tror hunden vil få det bedre av å bli avlivet enn å dø av anfall eller ha pusteproblemer resten av livet.. Trist er det Anonymous poster hash: 540a8...da8 Jeg vet! Men samtidig er det vanskelig å faktisk ta avgjørelsen. Ta med hunden inn og bestemme at han skal dø. Selv det er fordi man tror det er best. Og så kommer tvilen; kunne han hatt er godt liv et annet sted? Anonymous poster hash: 0f94d...e29
Gjest Miss.Silver Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 4 år liten hund. Epilepsi.. Han fungerer ikke på.piller eller uten piller så vet ikke helt. Spørsmålet er vel hva som r best av: å dø av anfall, å bli avlivet eller å leve med store pusteproblemer pga bivirkning av pillene.Anonymous poster hash: 0f94d...e29 Uff, stakars. Er ikke lett å si hva man burde gjøre i slike situasjoner. Fint at du snakker med veterinæren om det. Jeg kunne mer enn gjerne kanskje hjulpet deg med hunden. Hvor ofte har han anfall, og hvor sterke er de? Merker han de til daglig basis, eller er det innimellom?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Uff, stakars. Er ikke lett å si hva man burde gjøre i slike situasjoner. Fint at du snakker med veterinæren om det. Jeg kunne mer enn gjerne kanskje hjulpet deg med hunden. Hvor ofte har han anfall, og hvor sterke er de? Merker han de til daglig basis, eller er det innimellom? Uten piller er det gjerne clusteranfall og mye aggresjon. Hjernen bli jo kokt.. med piller er det sjeldnere, men da kommer pusteproblemene inn. Anonymous poster hash: 0f94d...e29
Stiani Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Sett deg selv inn i situasjonen ts. Jeg vet at hvis jeg hadde hatt eplepsi og pusteproblemer hadde jeg kommet meg til sveits så rask som mulig og avsluttet det. Jeg tror nok hunden hadde gjort det samme om den fikk velge.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Sett deg selv inn i situasjonen ts. Jeg vet at hvis jeg hadde hatt eplepsi og pusteproblemer hadde jeg kommet meg til sveits så rask som mulig og avsluttet det. Jeg tror nok hunden hadde gjort det samme om den fikk velge. Spørsmålet er om han plages av pusteproblemene eller om det er vi mennesker som legger mer i det enn det er. Men jeg er imot aktiv dødshjelp på mennesker så klarer ikke å tenke sånn. Men jeg er for at hunder som ikke skjønner annet enn at de lider skal få slippe. Samboeren min skrur av alt, jeg må ta avgjørelsen selv og sitte med den hele livet. Jeg tar byrden. Mitt valg. Men alle sier avliving er rett? Anonymous poster hash: 0f94d...e29
Gjest Miss.Silver Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 (endret) Uten piller er det gjerne clusteranfall og mye aggresjon. Hjernen bli jo kokt.. med piller er det sjeldnere, men da kommer pusteproblemene inn. Anonymous poster hash: 0f94d...e29 Da er det kanskje best at han avlives. Tanken din er søt og vakker, TS, men dette er ikke tida for å være egoistisk(ikke tolk denne feil). Jeg tror det er best at du også er der for han helt til slutten, enn at han skal være med andre han såvidt kjenner. Da får han vært med de han elsker hele livet. Tror han ville satt pris på det. Vi hadde en rottweiler som fikk kjøttsår overalt. Vi var hos 8 forskjellige dyrleger, de/vi renset, ga medisiner og sprøyter og alt du kan tenke deg. Han ble spist opp av væskende sår. Vi vasket huset hver dag og prioriterte livet hans slik at det var minst mulig bakterier og bøss, til en dag hvor det begynte å spise seg mot øynene. Da tenkte vi at vi ikke kunne holde på mye lengre da vi så han led. Det er fælt, og det spiser meg fortsatt den dag idag. Men vi kunne ikke lenger tenke på oss selv. Han kom først, og da var svaret ganske enkelt. Endret 12. september 2015 av Miss.Silver
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 Da er det kanskje best at han avlives. Tanken din er søt og vakker, TS, men dette er ikke tida for å være egoistisk(ikke tolk denne feil). Jeg tror det er best at du også er der for han helt til slutten. Da får han vært med de han elsker hele livet. Tror han ville satt pris på det. Jeg veit det, det handler også om egoisme. Frykten for den dårlige samvittigheten. Jeg er en av dem som piner hunden. Jeg vet! Jeg forsøker å være sterk nok til å dra med hunden til veterinæren en siste gang. En god hundeeier. JA - er enig i at vi burde være de som er der når han dør. Helt klart. Men det gjør så jævlig vondt. Anonymous poster hash: 0f94d...e29
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Jeg ville ikke vært negativ til å adoptere et dyr som behøvde medisin 1-2 ganger daglig. Det burde ikke være umulig å finne et hjem til han, tror jeg. Men det er du som kjenner hunden best og ser hvordan pusteproblemene påvirker ham. Er han fortsatt en glad hund? Virker han reddere eller mer usikker? Er det få eller mange ting han likte å gjøre før som han ikke kan gjøre nå? Vet det er en vanskelig beslutning å ta. Len deg på kunnskapen til veterinæren. Hva tror veterinæren om hvor lenge eller godt han kan leve på disse medisinene? Finnes det andre medisiner å prøve? Om du ikke stoler 100% på veterinæren du har nå så søk råd på en annen klinikk i tillegg. Anonymous poster hash: ed0f6...a4d
Gjest Miss.Silver Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Jeg veit det, det handler også om egoisme. Frykten for den dårlige samvittigheten. Jeg er en av dem som piner hunden. Jeg vet! Jeg forsøker å være sterk nok til å dra med hunden til veterinæren en siste gang. En god hundeeier. JA - er enig i at vi burde være de som er der når han dør. Helt klart. Men det gjør så jævlig vondt. Anonymous poster hash: 0f94d...e29 Jeg vet, jeg oppdaterte posten min. Les den. Du er en god hundeeier, for du tenker på hva som er best for han. Ikke tro noe annet. Det er veldig vondt, jeg vet som sagt hvordan det føles. Han pines nok ikke til dags dato, du gjør alt for at han skal ha et godt liv. Men det kommer til et punkt hvor det ikke går mer, og før dere kommer til det punktet, så er det best å la han dø "sammen" med deg (du er til stedet), eller at han skal dø av et anfall eller pusteproblemer mens du er på jobb feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå