AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Da jeg var tenåring, opplevde jeg noe av det samme, men det var søvnparalyse. Noen hvisket navnet mitt sint, jeg våknet kl 03 og kunne ikke røre meg eller skrike. I natt, var det ikke søvnparalyse. Jeg hørte en stemme da jeg sov, helt tydelig. Når jeg drømmer er stemmene normalt sett "hørbare", men ikke så tydelige. Det stemmen (udefinerbar kjønnsmessig) sa var: "Er det demoner her?" Og så sa stemmen navnet mitt, for å vekke meg. Jeg våknet, og spurte samboeren min om han hadde sagt noe til meg. Nei. Anonymous poster hash: 0fd80...b80
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Fantasien er en omfattende ting. Anonymous poster hash: 02aae...1e5 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Da jeg var tenåring, opplevde jeg noe av det samme, men det var søvnparalyse. Noen hvisket navnet mitt sint, jeg våknet kl 03 og kunne ikke røre meg eller skrike. I natt, var det ikke søvnparalyse. Jeg hørte en stemme da jeg sov, helt tydelig. Når jeg drømmer er stemmene normalt sett "hørbare", men ikke så tydelige. Det stemmen (udefinerbar kjønnsmessig) sa var: "Er det demoner her?" Og så sa stemmen navnet mitt, for å vekke meg. Jeg våknet, og spurte samboeren min om han hadde sagt noe til meg. Nei.Anonymous poster hash: 0fd80...b80 Altså sov du da du hørte stemmen. En drøm. Anonymous poster hash: 10510...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Altså sov du da du hørte stemmen. En drøm. Anonymous poster hash: 10510...0f2 Jeg var i halvsøvne, tror jeg. Anonymous poster hash: 0fd80...b80
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Hørte selv en god del stemmer som sa navnet mitt som barn, men mener å ha lest at det ikke er noe unormalt(selv om du helt sikkert ikke er en unge) Anonymous poster hash: 2cb3a...816
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Fantasien er en omfattende ting. Anonymous poster hash: 02aae...1e5 Ja, sikkert. Men det er ikke et veldog utfyllende svar synes jeg. Anonymous poster hash: 0fd80...b80
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Hørte selv en god del stemmer som sa navnet mitt som barn, men mener å ha lest at det ikke er noe unormalt(selv om du helt sikkert ikke er en unge) Anonymous poster hash: 2cb3a...816 Jeg er 25 år, vet ikke om du vil definere det som barn. Kanskje jeg går fra forstanden.Anonymous poster hash: 0fd80...b80
Sirah Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Kan samboeren din ha snakket i søvne? Og at du i drømme oppfattet det han sa som noe annet? Jeg kan innimellom høre samboeren min snakke i søvne, og når jeg våkner innser jeg at det bare er babling han driver med og ikke noen virkelige ord
AnonymBruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Kan samboeren din ha snakket i søvne? Og at du i drømme oppfattet det han sa som noe annet? Jeg kan innimellom høre samboeren min snakke i søvne, og når jeg våkner innser jeg at det bare er babling han driver med og ikke noen virkelige ord Nei, det var ikke hans stemme, han har dyp stemme. Denne var midt på treet, vanskelig å si om det var manne- eller kvinnestemme. Anonymous poster hash: 0fd80...b80
Gjest Blomsterert Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Jeg er 25 år, vet ikke om du vil definere det som barn. Kanskje jeg går fra forstanden.Anonymous poster hash: 0fd80...b80 Slapp helt av du. Det er ikke så uvanlig å oppleve,har erfart det selv. Dette kan ha med div søvnforstyrrelser/lidelser å gjøre.Mange som ikke er kjent,men for min del så jobber jeg omtrent døgnet rundt i lengre perioder,og det blir forstyrrende for både kropp og psyke. Det skjer også uten å være bevisst stresset,og sliten. Er ikke så god kunnskap om dette i Norge,men det kommer seg.Du går ikke fra forstanden:-D Men ja,det er skremmende og kan prege en mye,Men vær nøktern. Ta det med ro!
Gjest Sunhands Skrevet 21. september 2015 #11 Skrevet 21. september 2015 Søvnparalyse ja, men i tillegg hadde du antagelig såkalte hypnagoge eller hypnapompe hallusinasjoner. Opptrer ofte i sammenheng med søvnparalyse.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #12 Skrevet 21. september 2015 Søvnparalyse/ånder. Kall det hva du vil. Det er noen fra den andre siden som du hørte. Anonymous poster hash: d9d29...130
Gjest Sunhands Skrevet 21. september 2015 #13 Skrevet 21. september 2015 Søvnparalyse/ånder. Kall det hva du vil. Det er noen fra den andre siden som du hørte. Anonymous poster hash: d9d29...130 Selvfølgelig var det ikke det. Søvnparalyse er et helt naturlig fenomen, og det er direkte dårlig gjort å skremme TS.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. september 2015 #14 Skrevet 21. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #15 Skrevet 21. september 2015 Søvnparalyse/ånder. Kall det hva du vil. Det er noen fra den andre siden som du hørte. Anonymous poster hash: d9d29...130 Søvnparalyse har jo absolutt ingenting å gjøre med noe overnaturlig. Tidligere trodde de det satt demoner og sånt på brystet ditt som gjorde at du ikke fikk puste og bevege deg, men nå vet jo bedre. Det har en helt naturlig forklaring. Anonymous poster hash: 1ad90...172
SRC Skrevet 21. september 2015 #16 Skrevet 21. september 2015 Dette var ikke søvnparalyse. Hun hørte dette og våknet opp som normalt.
Gjest Sunhands Skrevet 21. september 2015 #17 Skrevet 21. september 2015 Søvnparalyse har jo absolutt ingenting å gjøre med noe overnaturlig. Tidligere trodde de det satt demoner og sånt på brystet ditt som gjorde at du ikke fikk puste og bevege deg, men nå vet jo bedre. Det har en helt naturlig forklaring. Anonymous poster hash: 1ad90...172 Og det er veldig viktig å få frem! Første gangen jeg hadde det trodde jeg at Djevelen var på rommet mitt og at det hadde rabla for meg. Det gjorde at jeg ble ekstremt redd for å sove, og når jeg da ble redd for å sove fikk jeg søvnparalyse enda oftere. Først da jeg ble utredet for søvnplager og sluttet å være redd, sluttet jeg å få det. Nå har jeg ikke hatt det på lenge. Så det kan virke skremmende, men det er altså helt naturlig. Tips: Ikke sov på ryggen, legg deg til normal tid så du har ok søvnhygiene, ro ned før du legger deg så du ikke er stresset.
Gjest Sunhands Skrevet 21. september 2015 #18 Skrevet 21. september 2015 Dette var ikke søvnparalyse. Hun hørte dette og våknet opp som normalt. Nei, det var da hun våknet, altså hypnagogia. "Felles for de fleste slike opplevelser, er at de dukker opp i det man faller i søvn, eller i det man våkner. Det kalles våkendrøm, eller hypnagog drøm, for å bruke et forvanskende ord. Våkendrøm er et velkjent nevrologisk fenomen, og er altså et mellomstadium mellom søvn og våken tilstand. Deler av bevisstheten din er våken - du kan se ut i rommet, høre lyder osv - men oppå dette kan det projiseres fragmenter av drøm, drøm som kanskje spinner videre på tanker du har hatt eller sanseimpulser du får der og da." http://forskning.no/meninger/kommentar/2008/02/sovn-og-det-overnaturlige
maskineple Skrevet 21. september 2015 #19 Skrevet 21. september 2015 Og det er veldig viktig å få frem! Første gangen jeg hadde det trodde jeg at Djevelen var på rommet mitt og at det hadde rabla for meg. Det gjorde at jeg ble ekstremt redd for å sove, og når jeg da ble redd for å sove fikk jeg søvnparalyse enda oftere. Først da jeg ble utredet for søvnplager og sluttet å være redd, sluttet jeg å få det. Nå har jeg ikke hatt det på lenge. Så det kan virke skremmende, men det er altså helt naturlig. Tips: Ikke sov på ryggen, legg deg til normal tid så du har ok søvnhygiene, ro ned før du legger deg så du ikke er stresset. Jeg har en venn som aldri lyver til meg, hun pleide å lide av dette ganske ofte. Hun sverget til meg en gang at det eneste hun gjorde var å si Jesus, eller et bibelvers i søvne. Og da forsvant det. Dessuten er det også rart at dette fenomenet er det samme rundt hele verden, med de samme skapningene ( hårete ting på brystet osv...) Altså det har vært slik siden år 0, og det er i alle kulturer.
maskineple Skrevet 21. september 2015 #20 Skrevet 21. september 2015 (endret) dobbelpost Endret 21. september 2015 av maskineple
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå