Gå til innhold

studentliv - den kjipe typen - kan det snu seg?

Eolin

Anbefalte innlegg

Hei.

så prøver jeg dette med dagbok. kanskje det hjelper. 

jeg har studert i fem år på tre forskjellige universiteter i to forskjellige land. det høres sikkert eksotisk ut, men jeg er den type student som ikke har visst hva jeg ville bli og enda ikke vet det - men har bare et år igjen før mastern skal være i boks. Det er stressende og ekstremt skummelt. 

kanskje dagboken vil hjelpe meg i alle de tunge dagene, kanskje jeg klarer å fokusere på de gode. vi får se. 

generelt ser jeg på meg selv som viljesterk og en engasjert person som brenner for det jeg synes er viktig - bare rart at jeg ikke skulle finne hverken venner eller utdannelse... 

jeg er så heldig at jeg har en fantastisk kjæreste som jeg har vært sammen med i fire år. men. forholdet går ikke så bra. jeg er deprimert, ensom, angst for framtida - en av delene, alle sammen. jeg vet ikke. det er tungt å være sammen med meg. vi har så og si ikke sex mer. 

siden jeg startet på universitetet har jeg hatt problemer med å få venner. jeg har mange bekjente, men ingen å ringe til når jeg kjeder meg - sånn som i dag på en lørdag hvor jeg ikke har noen planer.
før ville jeg tvinge meg på alle slags arrangementer og virkelig gi en innsats for å få noe sosialt liv. etter tre år med misslykka forsøk orka jeg ikke mer. det er så ødeleggende for selvtilliten. jeg var en kjempesosial person på vgs, men etter det har det bare gått nedover. kanskje jeg går inn på de dårlige saker som har skjedd før, men jeg vet ikke om jeg kan holde ut å skrive om de igjen. 

jeg skal snakke med fastlegen på tirsdag og håper jeg får en henvisning til psykolog. så koster det litt mindre. studentpsykolog finnes så og si ikke. 

nuvel. det var en kort og dårlig oppsummering. jeg skal prøve å oppdatere, mest for meg selv - men kanskje noen synes det er spennende å følge med, har kanskje lignende erfaringer eller har gode råd. 

Lenke til kommentar